שאלה שחזרה על עצמה הרבה פעמים. נסה לבדוק תוצאות בקישור (עובד).
צהריים טובים, אני משתחרר בקרוב ובדיוק בתהליכי הוצאת רישיון A1
מחפש הכוונה לאופנוע ראשון.
שימושים: טיולים ופנאי לרוב, למרות שישמש אותי להתניידות ביומיום,
הנסיעות יהיו בתוך העיר לרוב ובסופשים טיולים אל מחוץ לעיר, פעם שטח(לא קשה כמובן) ופעם קצת כביש עם אבא.
תקציב 15,000 אפשר קצת לחרוג לא הרבה.
עד 300 סמ"ק
כרגע נוטה לכיוון הדו"שים.
גם בגלל שהתקציב לא מספיק לאדוונצ'רים וגם כי הכי מושך אותי כרגע.
אחרי חיפוש, צפייה בסרטונים וקריאה הגעתי למסקנה,
CRF250L
WR250R
KLX250
יהיו אחלה אופציות
למרות שלפי מה שראיתי השוק של KLX לא וואו וקשה למצוא אחד טוב, הWR חורג מהתקציב,
השאלה בתכלס היא האם דוש בסגנון הזה זה מה שאני צריך, ואם כן אשמח להמלצות לדגם ספציפי
תודה מראש
כמובן שהדבר הראשון שאעשה הוא קורס רכיבה,
שאלה שחזרה על עצמה הרבה פעמים. נסה לבדוק תוצאות בקישור (עובד).
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לרוב ובסופשים טיולים אל מחוץ לעיר
ה-CRF לא כל-כך מתאים לזה. הוא חלש מדי ולא נוח.
תבחן אופציות של DR650 2016 או ורסיס 300 2017 - מאמין שניתן למצוא כלים כאלה בטווח של 15-20K לאופנוע עם קילומטראז' גבוה מהמקובל לשנתון.
אפשר גם לוותר על הגיחות לשטח (שבילים ביער בן שמן לא נחשבים "שטח" לצורך העניין, זה כביש לא סלול שכל אופנוע עובר בו) ולקנות אחלה דיוק 390 בתקציב הזה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מה זאת אומרת "לא נכנס ברישיון"? איזה רישיון יש לך? איזושהי דרגה מיוחדת שאני לא מכיר?
מי סיפר לך ש-DR650 זה כלי שטח מקצועי? הוא עבד עליך, זה דו"ש קלאסי עם יכולת כביש לא מבוטלת.
איך העובדה שמדובר באופנוע ראשון קשורה ל-300 סמ"ק? לפי איזה היגיון 286 סמ"ק זה "כן", ולא 320 כבר "לא"?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אחי, יש לך קצת סלט בראש...
רישיון A1 מאפשר לך לרכב על אופנוע שהספק מנועו עד 47.6 כ"ס - בלי קשר לנפח.
DR650, מפיק כ-43 כ"ס מ-650 סמ"ק - והוא חוקי למהדרין לרישיון A1.
ה"חיסכון בביטוח" (כ-1200 ש"ח פחות בשנה) הוא עד 250 סמ"ק ולא עד 300. מהרגע שעברת את המדרגה, קרי ב-251 סמ"ק - עלות הביטוח זהה לאופנוע 1000.
ולגבי מה שרשמתי - אולי זה לא היה ברור מספיק:
לא אמרתי שה-CRF אינו מתאים לשטח - הוא מתאים בהחלט לשטח קל-בינוני.
אמרתי שהוא לא מתאים כ"כ לטיולים מחוץ לעיר בסופ"שים - פשוט הוא חלש מדי. אפשר להגיע איתו מא' לב' על 100-110 קמ"ש, אבל זה נשמע לי מה-זה לא כיף בתור טיול.
אם הכיוון שלך זה שילוב של שטח קל עם טיולי כביש ארוכים - כדאי (לדעתי) לשלם את התוספת בביטוח, ולרכוש אופנוע שנותן לך עוד 20 קמ"ש חשובים בשיוט.
כמובן, שאם טיולי כביש ארוכים מתוכננים לקרות אחת לחודשיים, ושאר הזמן האופנוע יבלה בעיר או בשבילים - אז אפשר לא להתייחס ליכולת בינעירונית כפרמטר משמעותי בבחירת האופנוע.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אם הגובה שלך 174 ס"מ ומעלה שקול Crf 250 rally. קצת מעל התקציב אולי אבל שווה לבדוק. מניסיון.
קודם כל תודה על הסדר בראש...
תשמע ה1200 שח לא באמת משמעותיים אבל אם זה מסתדר טוב אם זה שזה אופנוע ראשון ואני מעדיף קודם כל להכיר את היכולות שלי וסדר גודל של כוח של אופנועים
אז למה לא
בקשר לdr
אתה חושב שבאמת כדאי לקנות אופנוע בן בערך עשר(תקן אותי אם אני טועה פשוט זה מה שראיתי באינטרנט)
במיוחד לאחד שעדיין לא מבין כלום מהחיים שלו בתחום..
לא עדיף ללכת על קטן יותר וחדש יותר?
מניסיון? למה?
למה דווקא 1.74?
אני 1.81
ה-DR הגיע לארץ עד 2003, ואז חזרו לייבא אותו ב-2016 ועד היום.
הכלים שעלו לכביש ב-2016 עולים בסביבות ה-20, עם גמישות כלפי מטה לכלים עם ק"מ גבוה מהמקובל. לא הייתי חושש לקנות כלי כזה, שכן האופנוע עצמו מאוד אמין ויכול להגיע ל-150 אלף ק"מ בלי שתצטרך לשפץ מנוע. אורך חיים כזה לא סביר שתקבל מ-250.
למה DR? כי זה קלצ'ניקוב. במונחים של היום זה אופנוע פרימיטיבי. אין אלקטרוניקה (פרט להצתה), אין מערכת קירור מים, אין חיישנים, אין "חולשות" ו"רגישויות" - כל אלה שהיו, נפתרו עוד אי-שם בתחילת שנות ה-90. כל תקלה שתהיה, אפשר לפתור עם ציוד מינימאלי יחסית ובמעט כסף. יש מנוע בריא, אבל לא מאיים שיפמפם בכיף כל היום על 120 קמ"ש, ברזל, קצת פלסטיק (זול) ושני גלגלים. תחשוב על רכב יפני מודל 1990, אבל משנת יצור 2016.
למה לא DR? כי הוא פרימיטיבי. אין לו ABS, המתלים שלו פשוטים ורופסים מדי בסטנדרט מודרני, גיר 5 הילוכים. זה לא מתאים לכל אחד בימינו - לרכב על אופנוע שטכנולוגית נתקע בשנת 1990.
אם אתה רוצה בכל זאת אופנוע מודרני יותר, אז כדאי (שוב - בהנחה וכבישים בינעירוניים נמצאים בתפריט) ללכת על הורסיס 300. גם הוא טיפה מעל התקציב שלך, אבל לא בהרבה.
גם הוא ישייט לך כל היום על 120, ויאפשר לרדת לשבילים מהודקים - ובו זמנית יהיה הרבה יותר נוח מה-CRF.
ואם אתה נעול על 250 - אז כמו שאמרו מעליי, בנוסף ל-CRF הרגיל יש את דגם ה"ראלי". הביצועים אותם ביצועים, אבל האופנוע עצמו יפה יותר (עניין של טעם כמובן) ומציע כמה שיפורי נוחות - כמו מיגון רוח, מיכל דלק גדול יותר וכדומה. תשקול גם אותו.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual