
נכתב במקור על ידי
KKatkov
אחי, יש לך קצת סלט בראש...
רישיון A1 מאפשר לך לרכב על אופנוע שהספק מנועו עד 47.6 כ"ס - בלי קשר לנפח.
DR650, מפיק כ-43 כ"ס מ-650 סמ"ק - והוא חוקי למהדרין לרישיון A1.
ה"חיסכון בביטוח" (כ-1200 ש"ח פחות בשנה) הוא עד 250 סמ"ק ולא עד 300. מהרגע שעברת את המדרגה, קרי ב-251 סמ"ק - עלות הביטוח זהה לאופנוע 1000.
ולגבי מה שרשמתי - אולי זה לא היה ברור מספיק:
לא אמרתי שה-CRF אינו מתאים לשטח - הוא מתאים בהחלט לשטח קל-בינוני.
אמרתי שהוא לא מתאים כ"כ לטיולים מחוץ לעיר בסופ"שים - פשוט הוא חלש מדי. אפשר להגיע איתו מא' לב' על 100-110 קמ"ש, אבל זה נשמע לי מה-זה לא כיף בתור טיול.
אם הכיוון שלך זה שילוב של שטח קל עם טיולי כביש ארוכים - כדאי (לדעתי) לשלם את התוספת בביטוח, ולרכוש אופנוע שנותן לך עוד 20 קמ"ש חשובים בשיוט.
כמובן, שאם טיולי כביש ארוכים מתוכננים לקרות אחת לחודשיים, ושאר הזמן האופנוע יבלה בעיר או בשבילים - אז אפשר לא להתייחס ליכולת בינעירונית כפרמטר משמעותי בבחירת האופנוע.