עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: מטען למצבר - האם יש עדיפות ל-1 או 2 אמפר על פני 5 אמפר?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046

    מטען למצבר - האם יש עדיפות ל-1 או 2 אמפר על פני 5 אמפר?

    לאחרונה האופנוע משמש אותי בעיקר לטיולי סופ"ש, ואם בשבת כלשהי האופנוע נשאר בבית אז בשבת שלאחר מכן המצבר כבר לא מניע (יש איתוראן).

    כשהייתי בטוח שהמצבר מת לגמרי כי הוא כבר בן שנתיים ולא נטען גם אחרי נסיעה, קפטן שושני שכנע אותי לחבר אותו למטען אוטומטי 0.8 אמפר והמצבר חזר לחיים מלאים.

    מפה לשם, נראה שהגיע הזמן לחבר את האופנוע באופן קבוע למטען אוטומטי ואני מתלבט בין מטען של 1 או 2 אמפר לבין מצבר של 5 אמפר.

    השיקול לטובת ה-5 אמפר הוא שבמידת הצורך יהיה אפשר להטעין גם את האוטו (72 אמפר). מצד שני אני חושש שמטען של 5 אמפר יהיה גדול מידי למצבר הקטן של האופנוע (8 אמפר).

    ככל שעדיף מטען בעל אמפר נמוך האם יש יתרון לאחד אמפר על פני שני אמפר?

  2. #2

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    לאחרונה האופנוע משמש אותי בעיקר לטיולי סופ"ש, ואם בשבת כלשהי האופנוע נשאר בבית אז בשבת שלאחר מכן המצבר כבר לא מניע (יש איתוראן).

    כשהייתי בטוח שהמצבר מת לגמרי כי הוא כבר בן שנתיים ולא נטען גם אחרי נסיעה, קפטן שושני שכנע אותי לחבר אותו למטען אוטומטי 0.8 אמפר והמצבר חזר לחיים מלאים.

    מפה לשם, נראה שהגיע הזמן לחבר את האופנוע באופן קבוע למטען אוטומטי ואני מתלבט בין מטען של 1 או 2 אמפר לבין מצבר של 5 אמפר.

    השיקול לטובת ה-5 אמפר הוא שבמידת הצורך יהיה אפשר להטעין גם את האוטו (72 אמפר). מצד שני אני חושש שמטען של 5 אמפר יהיה גדול מידי למצבר הקטן של האופנוע (8 אמפר).

    ככל שעדיף מטען בעל אמפר נמוך האם יש יתרון לאחד אמפר על פני שני אמפר?
    בעבר מטענים לאופנוע היו חייבים להיות על עד 10% מ"נפח" המצבר בכדי לבצע טעינה איטית ואיכותית כי טעינה מהירה היתה פוגעת במצבר לכן הומלץ על מטענים של עד 1 אמפר כי מצברי אופנוע לרוב הם עד 10 אמפר. כיום עם כל המטענים הדיגיטליים קשה להאמין שזה אותו המצב אבל אין לי ממש מושג... התמודדתי עם אותה הדילמה וקנית מטען 5אמפר ובתכלס לא מצאתי שום אזהרה לא לחבר למצברים קטני נפח.
    מצבר אחד (7אמפר) הוא טען בלי בעיה, מצבר שני (8אמפר) הוא לא הראה חיווי של פגום אבל גם לא הגיע לטעינה מלאה גם אחרי 8 שעות וגם אחרי כמה סיבובי טעינה.. אין לי מושג אם זה בגלל האופן בו הוא טוען או כי אם המצבר כבר גמור.
    שווה לחכות לתגובה מסטרלוק שאם אני לא טועה מבין בנושא.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    297
    יש מטענים עם מצב מיוחד לאופנוע.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    תודה לשניכם.

    אני לא חושב שמטען גדול יגרום נזק כי האלקטרוניקה מפקחת אבל מצד שני הוא יטעין מהר יותר מהקטן וטעינה איטית עדיפה.

    נראה לי שאזמין מטען קטן לאופנוע ואולי גם אחד נפרד לאוטו.

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    מכיוון שהמטרה שלךהיא בעיקר לשמור על המצבר מלא, ולא להטעין מצבר ריק (בהנחה והבנתי נכון), כלומר להשאיר את האופנוע מחובר בזמן שהוא נח, אין באמת משמעות לזרם המקסימלי שהמטען יודע לתת, ובכל מקרה, בהרבה מטענים חכמים יש מצב אופנוע שמגביל את הזרם.
    לי יש מטען של ctek כבר כמה שנים ואני מרוצה. יש בו גם פונקציה של אופנוע,
    וגם פונקציה של "הבראת" מצבר גמור. כשקניתי אותו בדקתי גם ג'ניוס/נוקו אבל אחרי כמה סקירות ברשת וסרטונים ביטיוב ירדתי מהם.

    דבר נוסף,
    אם המצבר מת לחלוטין (לא זוכר מתחת לאיזה ערך) המטענים החכמים לא מזהים אותו ולא מתחילים טעינה. כדי להטעין יש לחבר אותו במקביל עם מצבר נוסף בהתחלה, או להטעין מעט עם מטען טיפש כדי להעלות את המתח.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    המטרה בשוטף להטעין ולשמור על המתח הקיים באופנוע. אני יודע שלא אחבר את האופנוע למטען אחרי כל טיול אלא אחרי שבוע בלי שימוש, ולכן זה גם להטענה וגם לשמירה.

    אבל חידדת כאן נקודה שלא שמתי לב אליה, אם באמת אחבר את המטען אחרי הטיול זה יהיה פחות משמעותי אם זה 1 או 5 אמפר.

    השימוש הנוסף הוא לאוטו. הבוקר יצאנו מבידוד. רכב אחד לא הניע והשני כן. ולכן אני מעדיף מטען חזק יותר שיוכל להתמודד גם עם האוטו.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    אגב במטען של נוקו יש אפשרות להטעין גם מצבר פרוק לגמרי. עד מתח של 1v המצבר מזהה לבד. מתחת לזה צריך ללחוץ על הכפתור למשך 7 שניות והמטען יתחיל להטעין למשך כמה דקות כדי להעלות את המתח

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    חידשת לי. תודה. ובכל זאת, נסה לחפש חוות דעת על המטענים והבוסטרים שלהם.
    יש יותר מדי אנשים שפירקו מוצרים שלהם וגילו שמה שיש בפנים לא עומד בהצהרות, או בסטנדרט של מוצר איכותי.
    כאמור זה היה לפני כמה שנים, ייתכןוהם השתפרו.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    כרגע לאחר שימוש בנוקו 5 ודעותיי חלוקות לגביו ולגבי השימוש בו ברמת החזרת מוצר... לא רוצה לקפוץ להאשמות כלפי המכשיר אבל 3 מתוך 4 מצברים הוא גמר כאשר הרביעי הראה בעיות של צניחת מתח עצמית לאחר עמידה של כמה שעות אחרי רכיבה.
    אחד מהמצברים מצבר רכב ובן 3 שנים, השאר מצברי אופנועים כאשר 2 הם בני 4 שנים ואחד (הרביעי שצנח) הוא בן שנה וחודשיים אז אני לוקח בחשבון שהשלישיה אולי פשוט הגיעה זמנה אבל זה שהוא גרם למצבר בן שנה וקצת לתופעה הנ"ל זו כבר בעיה מבחינתי.
    כנראה שעדיף לבעלי אופנועים ללכת על מטען של עד 1 אמפר...

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    הנוקו (5) הגיע לפני כמה שבועות ועדיין לא השתמשתי בו. כרגע חיברתי שוב למטען אחרי שבוע וחצי בלי רכיבה, ובהתאם להודעה שלך בחרתי שוב במטען של שושנה (0.8 אמפר).

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    הנוקו (5) הגיע לפני כמה שבועות ועדיין לא השתמשתי בו. כרגע חיברתי שוב למטען אחרי שבוע וחצי בלי רכיבה, ובהתאם להודעה שלך בחרתי שוב במטען של שושנה (0.8 אמפר).
    אז אני יכול לקבל את שלי בחזרה?
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    צריך לבדוק איפה הוא. אולי אצל ינון...

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    כרגע לאחר שימוש בנוקו 5 ודעותיי חלוקות לגביו ולגבי השימוש בו ברמת החזרת מוצר... לא רוצה לקפוץ להאשמות כלפי המכשיר אבל 3 מתוך 4 מצברים הוא גמר כאשר הרביעי הראה בעיות של צניחת מתח עצמית לאחר עמידה של כמה שעות אחרי רכיבה.
    אחד מהמצברים מצבר רכב ובן 3 שנים, השאר מצברי אופנועים כאשר 2 הם בני 4 שנים ואחד (הרביעי שצנח) הוא בן שנה וחודשיים אז אני לוקח בחשבון שהשלישיה אולי פשוט הגיעה זמנה אבל זה שהוא גרם למצבר בן שנה וקצת לתופעה הנ"ל זו כבר בעיה מבחינתי.
    כנראה שעדיף לבעלי אופנועים ללכת על מטען של עד 1 אמפר...
    כמה תהיות
    1.המצבר הרביעי היה פרוק או תקין כשחיברת אותו?
    2. יש מצברים נוספים שהוא כן הטעין בהצלחה?
    3. הוא מוגדר נכון (חומצה/לתיום 12v/6v)?

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    3. באם השאלה האם השתמשתי בתוכנית הנכונה אז כן לפי החוברת המצורפת.
    2. לא, כל המצברים הראו בשלב כזה או אחר חיווי של תקין, 3 אחרי כמה זמן הראו חיווי של תקול (עפ"י המכשיר)
    1. הרביעי בן שנה וחודשיים ועמד חודש וחצי, הונע עם כבלים ליום ואז ישב עוד שבוע וחצי, הוטען, עמד כמה ימים שלאחריהם ניסיון הנעה לא צלח אז נאלצתי להניע עם כבלים.
    לאחר הנעה נורית מנוע דלקה בזמן רכיבה ונכבתה בזמן סרק, בדיקה הראתה שהמצבר על 10 ומשהו. הטענתי עם הנוקו, הניע אבל נשמע קצת חלש ומאז אני יכול להניע כל עוד האופנוע לא עומד מעל 3+ שעות.

    הבאתי סיטק מחבר בסופש ועברתי על רוב המצברים:
    של הרכב - תקול
    הרביעי - נטען והניע חזק, עמד יומיים והתקשה להניע אח"כ. בין רכיבות אגב הוא מניע יופי.
    אחד מהאחרים - נטען אבל נופל לאחר יומיים עמידה ל 12.07
    האחרון נראה עם פריצת חומצה כנראה בגלל התחממות ולכן לא ניסיתי.

    מצאתי עוד דיווח אחד (משתמש נוקו) דומה לשלי שאמרו שהתנהגות כזאת (מראה שטעון מלא אבל המצבר נופל ונשאר ב 10V לאחר מאמץ) היא של מצבר גמור ו3 מתוך 4 הם בני 3+ אז זה עוד בסדר. העיניין שבדקתי מתח טעינה בזמן הטעינה ואצלי המטען קפץ לערכים של 19V מדי פעם (כנראה כחלק מהתוכנית הראשונית כדי "לשחרר" גיפורים) וכשעבר לשלבים 234 כבר ירד ל 13-14, הסיטק (7) שהבאתי מחבר לא מגיע לשם ונראה שעובד יותר מדוייק.

    אגב את המצבר רכב גם תוכנית ה ריקוברי לא הצילה למרות שעבדה במלואה.

    יש כמה סרטונים ברשת של בדיקות, לא צפיתי בהם אבל רק מהאתרים של סיטק ונוקו - סיטק נותן רושם של יותר מקצועי. יכול להיות שהנוקו מעולה ואני במקרה נפלתי על מזל נאחס עם דגם תקול או מצברים שהגיע זמנם.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 20-04-2019, 17:10
  2. היכן לקנות מטען למצבר?
    על ידי ees בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 16-10-2017, 23:17
  3. צריך מטען למצבר יבש (מצבר ליתיום) של שוראי
    על ידי קוקוריקו נגד קופיקו בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 26-02-2016, 23:32
  4. מצבר ליתיום לביג 800,כמה אמפר אצתרך ?
    על ידי skull בפורום פורום טכני
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 21-11-2015, 08:21
  5. דיסקים ורפידות גלפר- שווה את ההשקעה?
    על ידי micfaber בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 13-08-2015, 16:46

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO