אתה צריך נפח אוויר (חמצן) וכמות דלק כדי ליצור אנרגיה בכמות הדרושה. עם כניסת מגדשי האוויר, ניתן להכניס יותר אוויר לנפח נתון ולכן ניתן להגיע להספקים גדולים יותר מאותו הנפח.
בגלל שהאוויר קר ודחוס הוא תופס פחות נפח ואפשר להכניס פנימה עוד דלק.
יותר תערובת.
בגלל שהאוויר קר ודחוס הוא תופס פחות נפח ואפשר להכניס פנימה עוד דלק.
יותר תערובת.
המדחסים דווקא לא יעילים בקירור האוויר ולכן להרבה יש אינטרקולר בין שלבים שונים כדאי לשפר את היעילות של המנוע. אני אוהב את ה ערוץ היוטיוב של Engineering Explained אחרי זה אתה מתחיל להבין כמה מאמץ וסיבוך יש כדאי להוציא מנועים יותר יעילים ופחות מזהמים בימינו.