נהפוך הוא.
עבור רוב הרוכבים, ה"נמוך" (2015+) לא דורש כלום ככלי יום-יומי ואופנוע מסעות רגוע.
ה"גבוה" מתאים יותר לגבוהים או מנוסים.
ה-DR במצבו הסטנדרטי מתאים בעיקר למתחילים בעלי מידות גוף ממוצעות ומטה.
כדי להביא אותו ליכולות של הטנרה, תצטרך לעשות שיפצור מאסיבי מאוד: במינימום זה מושב (500-2000 שקל, תלוי האם אתה משפר את הקיים או מזמין חלופי), מיכל דלק מוגדל (כ-300 דולר לפני מישלוח ומיסוי), שיפורי מתלים (במינימום - החלפת קפיצים, רצוי - קיט קרטריג' או אמולטורים מקדימה, בולם אחורי חליפי). המהדרין גם יוסיפו מע' פליטה פתוחה וקיט דיזות כדי לפתוח את הפוטנציאל של המנוע.
השיפורים האלה כבר הופכים את ה-DR ליקר יותר מהטנרה - וכנראה שעדיין לא יתעלה על הטנרה ברוב הדיסציפלינות בכביש, רק יהיה לו יתרון מסויים בשטח.
המסקנה שלי היא, שהטנרה הוא פשוט אופנוע טוב יותר (לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהוא תוכנן לאותן מטרות, אבל כמעט 2 עשורים אחרי ה-DR). סטוק מול סטוק הוא מנצח בנוק-אאוט, סטוק מול משופר זה בנקודות - אבל טנרה משומש עולה פחות מ-DR משומש+חבילת שיפורים כפי שפורטה לעיל.
תמיד יוצא זול יותר וטוב יותר לקנות אופנוע שכבר מהמפעל מתאים למשימה, מאשר לקחת "אופנוע בסיס" ולקסטם אותו. בדוגמה שלנו - הטנרה כבר מגיע עם מתלים עדיפים, טנק גדול, מושב נוח, מיגון רוח ומנוע חזק יותר.
ה-DR הוא אחלה אופנוע לקולחוז (או לחווה באוסטרליה), ומי שקונה אותו לשימוש כזה (לקפוץ למכולת בעיר השכנה, מדי פעם לצאת איתו לפאב במרחק 40 ק"מ, ולנסוע בשדות בשאר הזמן) - עושה קניה מעולה.
גם לשימוש עירוני-פרברי הוא אחלה - כלי פשוט, אמין וחזק מספיק.
לנסיעות יומיומיות בכביש בינעירוני מהיר כבר מתבקש לשפר אותו, וזה לא משתלם כלכלית.
נזכרתי שהיה סרטון נחמד בכיכובו של ה-XTZ660 (מאוסטרליה, איך לא):
https://www.youtube.com/watch?v=91lj91Moc6Y&t



ציטוט ההודעה בתגובה