תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: חיכוך קל בבלימה אחרי החלפת רפידות (כ"ע)

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    131

    חיכוך קל בבלימה אחרי החלפת רפידות (כ"ע)

    אז המכונאי החליף לי רפידות קדימה ואחורה מדובר בטרייסר 900, והחליף גם נוזל בלם.
    הבלם האחורי עובד מדהים הבעיה היא בקדמיים.
    מרגיש שיש יותר מידי לחץ של הרפידות על הדיסק במצב 'סרק' שומעים גם במהלך הרכיבה רעש קל של בלימה קדמית, הורגש גם במהירות גבוהה חוסר יציבות קל בכידון לכן מייד עצרתי הרמתי את האופנוע על ג'ק אמצע, ניסיתי לסובב את הגלגל הקדמי כשהוא באוויר וראיתי ישר שהוא נעצר עם התנגדות לא כל כך חזקה אבל יש התנגדות יותר מהנורמאלי.
    חזרתי מייד למכונאי הוא עשה בלידינג לשני הקאליפרים, שימן מעט את הבוכנות של הקאליפר (לא בטוח עד כמה טוב עשה את זה) הרכיב חזרה אבל כמעט ואין שיפור המצב נשאר דומה, הוא טען שזה בגלל שהרפידות חדשות הם צריכות זמן להשתפשף אך אני חושב שהוא טועה כי זה גם לא המצב בבלם האחורי ואף פעם לא הרגשתי ככה לאחר אף החלפת רפידות.
    מציין גם שהוחלף סט צמיגים לרואד 5 בנוסף

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    לא זכור לי אופנוע שהיה לי שהגלגל הקידמי הסתובב חופשי שהוא באוויר, תמיד סיבוב אחד אולי שניים והוא עוצר מחיכוך קל מאד עם הרפידות.

    בקליפר אין קפיץ שמחזיר את הבוכנה והיא חוזרת אחורה (ממש קצת) בגלל הגומיה.

    כמה קילומטרים כבר עשית?
    אם כח הבלימה הוא תקין אז הייתי מחכה לראות אחרי 100 קילומטר שבהם הייתי מאתגר את הבלם מידי פעם.


    עריכה: אם הרעש הוא גלי אז יש סיכוי שהדיסק התעקם בהרכבת הצמיג

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    בקליפר אין קפיץ שמחזיר את הבוכנה והיא חוזרת אחורה (ממש קצת) בגלל הגומיה.
    הגומייה לא משמשת רק לאטימה?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    הגומייה לא משמשת רק לאטימה?
    האלסטיות שלה גם תורמת לבוכנה לחזור אחורה.
    כן זה קצת מוזר אבל זה מה שמצאתי בזמנו שניסיתי להבין איך הבוכנה חוזרת אחורה שמפסיקים ללחוץ על הידית.
    ידעתי שאין קפיץ בפנים אז משהוא אמור לעשות את זה.

    When the brakes are applied, the brake piston seal is deformed slightly. When the car drivers let the brakes off, they uncoil and help to compress the pistons for drag-free running.*

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מעניין.
    עד היום ידעתי שהדיסקית הקפיצית מחזירה אותה.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    מאיזו חברה הרפידות והאם הן הדגם שמתאים לאופנוע? לעיתים יש שינויים קלים בין המקור לאפטרמרקט וזה יכול להשפיע (תלוי בחברה).
    האם בוצע ניקוז אוויר מהמערכת הקדמית כמו שצריך? והאם נוזל הבלם בכוסית המילוי מלא עד סימן המילוי MAX או מלא עד הסוף?
    האם בדיקה ויזאולית של הבוכנות בזמן לחיצה רואים אותן נכנסות וחוזרות אבל אחרי הרכבה של הרפידות יש עדיין תקיעות?
    האם זה בשני הצדדים או בצד אחד?
    כפי שכבר הוצא, ייתכן והדיסק\ים חטף עיוות בזמן החלפת הצמיג, יש לבדוק סטיה\זריקה של הדיסק\גלגל.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    131
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    מאיזו חברה הרפידות והאם הן הדגם שמתאים לאופנוע? לעיתים יש שינויים קלים בין המקור לאפטרמרקט וזה יכול להשפיע (תלוי בחברה).
    האם בוצע ניקוז אוויר מהמערכת הקדמית כמו שצריך? והאם נוזל הבלם בכוסית המילוי מלא עד סימן המילוי MAX או מלא עד הסוף?
    האם בדיקה ויזאולית של הבוכנות בזמן לחיצה רואים אותן נכנסות וחוזרות אבל אחרי הרכבה של הרפידות יש עדיין תקיעות?
    האם זה בשני הצדדים או בצד אחד?
    כפי שכבר הוצא, ייתכן והדיסק\ים חטף עיוות בזמן החלפת הצמיג, יש לבדוק סטיה\זריקה של הדיסק\גלגל.
    רפידות סינטר של EBC אכן מתאימות לדגם
    בוצע ניקוז אוויר מספר פעמים
    מד נוזל תקין
    קשה מאוד לראות את הפעולה של הבוכנות, לפי התחושה שלי קשה להן לחזור חזרה לקאליפר לכן יוצרות התנגדות עם הדיסק.
    בוצע כמובן ניקוי לבוכנות, לא בטוח עד כמה טוב והאם המכונאי גירז מה שצריך בתוך הקאליפרים.
    ממה שראיתי בשני הקאליפרים אותו דבר.
    לגבי עיקום בדיסק, אני לא חושב שזה המצב כי הרעש של ההתנגדות הוא תמידי ולא עם הפסקים.
    יש לציין שההנגדות מורגשת ברכיבה, יש ויברציות חזקות בפרונט במהירויות גבוהות, דבר שלא היה קודם לכן, בעמידה במקום קשה הרבה יותר להזיז את הכלי וגם סאונד הבלימה הזה במשך כל הרכיבה משגע אותי כי אני יודע שזה לא תקין.
    האם שיפוץ מלא לשני הקאליפרים זה הפתרון?
    אולי צריך להחליף את גומיות האטימה של הבוכנות ולבצע ניקיון פנימי מלא, לפי דעתי זה יהיה הפתרון היחיד...

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    131
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    לא זכור לי אופנוע שהיה לי שהגלגל הקידמי הסתובב חופשי שהוא באוויר, תמיד סיבוב אחד אולי שניים והוא עוצר מחיכוך קל מאד עם הרפידות.

    בקליפר אין קפיץ שמחזיר את הבוכנה והיא חוזרת אחורה (ממש קצת) בגלל הגומיה.

    כמה קילומטרים כבר עשית?
    אם כח הבלימה הוא תקין אז הייתי מחכה לראות אחרי 100 קילומטר שבהם הייתי מאתגר את הבלם מידי פעם.


    עריכה: אם הרעש הוא גלי אז יש סיכוי שהדיסק התעקם בהרכבת הצמיג
    רכבתי באיזור ה100 קמ כן אולי יותר, אני ממש לא רוצה ונמנע לרכוב במצב הזה.
    ראה בנוסף את התגובה למעלה.
    תודה.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    כן זה נשמע יותר מהחיכוך המובנה שיש לרפידה עם הדיסק.
    עצם זה שזה מורגש שמוזיזים את האופנוע אומר הכל.

    לרכב במצב הזה זה מסוכן בגלל חימום יתר של הדיסק שבסופו של דבר יעבור לנוזל ועוצמת הבלימה תרד.

    מה שמוזר שלפי מה שאתה מתאר זה בשני הצדדים ככה שאם זה עניין של בוכנה תקועה אז באותו הזמן בשני הקאליפרים זה פחות סביר.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    צודק הגרמני לגבי חוסר הסבירות ששתי בוכנות ייתקעו יחד (או יותר נכון- שני הצדדים, לא יודע כמה בוכנות יש לך בכל צד).
    האם כבודו בטוח שזה מהרפידות? ציינת שבוצעה החלפת צמיד ומכאן שפירקו והרכיבו את הגלגל.
    אולי משהו בציר? אולי מיסב שנהרס? הייתי מפרק לרגע את הקאליפרים מהדיסק ומסובב את הגלגל, כדי לראות ולהרגיש איך הוא מסתובב בלי קאליפרים.
    באותה נשימה כמובן גם לבדוק כל קאליפר בנפרד, אם תמצא שזה משם אז אולי רק אחד מהם עוין.
    כל עוד לא תלחץ על ידית הבלם לא תצטרך אח"כ לפתוח את המרווח בין הרפידות והקאליפר יחזור למקומו ללא שום לחץ.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    131
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    צודק הגרמני לגבי חוסר הסבירות ששתי בוכנות ייתקעו יחד (או יותר נכון- שני הצדדים, לא יודע כמה בוכנות יש לך בכל צד).
    האם כבודו בטוח שזה מהרפידות? ציינת שבוצעה החלפת צמיד ומכאן שפירקו והרכיבו את הגלגל.
    אולי משהו בציר? אולי מיסב שנהרס? הייתי מפרק לרגע את הקאליפרים מהדיסק ומסובב את הגלגל, כדי לראות ולהרגיש איך הוא מסתובב בלי קאליפרים.
    באותה נשימה כמובן גם לבדוק כל קאליפר בנפרד, אם תמצא שזה משם אז אולי רק אחד מהם עוין.
    כל עוד לא תלחץ על ידית הבלם לא תצטרך אח"כ לפתוח את המרווח בין הרפידות והקאליפר יחזור למקומו ללא שום לחץ.
    אכן זו גם הייתה המחשבה שלי, פירקתי בעצמי כל קאליפר בנפרד וגם את שניהם.
    הגלגל מסתובב בחופשיות ללא הקאליפרים, כל קאליפר בנפרד מפעיל לחץ על הדיסק עם רעש חיכוך לא סביר ושניהם ביחד בכלל עוצרים את הגלגל עם ניסיון סיבוב.
    על הדרך הסתכלתי על הבוכנות, הם מרוחות במעט גריז ונעות יחסית בחופשיות לא תקועות.
    בדקתי את זה על ידי לחיצה על ידית הבלם ואז דחיפה של הבוכנות חזרה לקאליפר.
    נראה שהן מתפקדות כראוי.
    חבר העלה רעיון שאולי לא בוצע איזון גלגלים לאחר החלפת הצמיגים וזה מה שגורם לרעידות במהירויות גבוהות, אך זה עדיין לא מסביר מדוע יש לחץ חזק של הרפידות על הדיסק.
    מה אני מפספס פה?
    יכול להיות שזה באמת רק עניין של זמן שהרפידות צריכות "להיאכל" מעט והעניין יסתדר?
    איך זה שבאף אופנוע שהיה לי או לאחר אף החלפת רפידות העניין הזה לא קרה...
    זה ממש מתסכל לצאת לרכוב ולשמוע את הרעש הזה ולדעת שמשהו לא תקין ואף מסוכן.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    131
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    כן זה נשמע יותר מהחיכוך המובנה שיש לרפידה עם הדיסק.
    עצם זה שזה מורגש שמוזיזים את האופנוע אומר הכל.

    לרכב במצב הזה זה מסוכן בגלל חימום יתר של הדיסק שבסופו של דבר יעבור לנוזל ועוצמת הבלימה תרד.

    מה שמוזר שלפי מה שאתה מתאר זה בשני הצדדים ככה שאם זה עניין של בוכנה תקועה אז באותו הזמן בשני הקאליפרים זה פחות סביר.
    ראה תגובה לעיל
    תודה

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי OneBiker צפיה בהודעה
    ראה תגובה לעיל
    תודה
    שאני חושב על זה היה לי משהוא דומה עם הבמוו XR900 שרק קניתי אותו אבל זה נעלם מהר יחסית.
    אני זוכר שהיה קצת היתנגדות ורעש שהייתי דוחף אותו למחסן אבל אחרי כמה רכיבות זה נעלם.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    פות"ש - האם הגלגל נעצר בנק' אחת או שקשה לו באופן שווה בערך בכל הסיבוב? האם אתה זוכר איך הרפידות הישנות נראו? (כלומר האם ה"אכילה" היתה אחידה כלומר עובי הרפידה שווה לאורך כל הרפידה או שהאכילה לא היתה אחידה ויש הבדלים בעובי)
    ציינת שהרפידות סינטר, זה יכול להעיד על רעש\עוצמת חיכוך חזקה יותר ביחס לקודמות (במידה והן לא היו סינטר), במידה והדיסקים נאכלו בצורה לא אחידה זה יכול להשפיע על הרפידות החדשות שעכשיו "אוכלות" יותר חזק את הדיסק.
    אם העובי בכל זוג מהחדשות תקני ואחיד ופנים הרפידה נראות חלקות ואחידות - אפשר לצאת מתוך הנחה שהדיסקים אחידים.
    אם יש חריצים\ אכילה לא אחידה על הרפידות החדשות כנראה שהבעיה בדיסק או בזריקה צידית של הגלגל.

    עוד משהו שיכול להיות: אי התאמה של הרפידות. לעיתים יש תקלות ייצור או סטיה קלה במידות שעלולה להתבטא בתפקוד לא תקין, החל מקוטר קדח לפין נעילה וכלה בעובי רפידה. יש לבדוק התאמה בין הישנות לחדשות.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 06-08-2016, 17:59
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-04-2016, 13:02
  3. תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 17-11-2015, 07:30
  4. רעשים בעת בלימה עדינה אחרי החלפת רפידות.
    על ידי Idan b.y בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 20:06
  5. החלפת רפידות ברקס
    על ידי rnnd בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 27-05-2015, 10:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO