ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
הסיבה שיבואנים מביאים רק חלק מהדגמים זה כסף. כלומר, אין בזה מספיק רווח. זה לא קונספירציה.
מה גם, חבר שלך נשמע כאילו מישהו מה-״גדולים״ יבוא להרביץ לו. לא, משמעות של ״לא שווה להסתכסך״ - ״הולך להפסיד בתחרות״. במילים אחרות - אין כדאיות כלכלית ביבואן רכב קטן.


Sent from my iPhone using Tapatalk
בוא נדייק, נגיד שיבואני הונדה מבאים את הלחם והחמאה של הדגמים הנמכרים, אבל יש דגמים שהם לא רוצים להביא מהשיקולים שלהם,
אם היה יבוא מקביל הרי שאפשר היה להביא גם דגמי נישה של הונדה שלא מגיעים ביבוא הרגיל, היבואן הגדול לא נפגע יבואן הנישה מרוויח
קצת שוק הקונים מרוויח בגדול.

אבל כשיבואן אומר לך אני לא מתעסק עם... כי לא שווה לי להסתכסך איתם זה לא אומר שזה לא משתלם לו או אין שם נישה רווחית, זה אומר
שהקרטל פועל כמו מאפיה, ואף אחד לא רוצה להסתכסך עם המאפיה, ככה ביבוא אופנועים, ככה ביבוא צמיגים, הכרישים מחסלים את הדגה.

נניח שאתה רוצה להיות יבואן עצמאי, יגיע אילך לקוח ייתן מקדמה ואתה תייבא לו אופנוע חדש תדאג לניירת, רישוי ותשחרר את הלקוח לכביש
מבחינה חוקית זה מותר, בשיח עם אנשים בתחום זה משתלם מכמות מסוימת לא גבוהה במיוחד, ללקוח זה יוצא קצת יותר זול. אז בעצם למה
זה לא קורה? בדיוק מאותה סיבה. הכרישים לא רוצים שיקומו פה מתחרים.

עכשיו לשוס הגדול, כשיש חברה שמייבאת כמות אדירה של מותגים תחת אותו יבואן והן מחזיקים אחוז ענק מהשוק הדו גלגלי, החברה יכולה
לעשות כל מה שהיא רוצה, חוקי ולא חוקית...מכיר חברה כזו?