ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
הכוונה בגדול היא להוזיל את המחירים בתחרות של שוק חופשי, כמו שקרה במחירי הביגוד והקסדות,
כל מי שהיה בחו"ל הביא איתו במזוודה ציוד, ואחרים פשוט חיפשו הזדמנויות ברשת התחרות גדלה
המחירים ירדו.

לגבי המוסכים כל מוסך טוב שמעריך את עצמו ונותן שירות לחברה מסוימת מחזיק את כל הציוד המודרני
שצריך לעשות ואם יש ריקול, אז כן גם מוסך מקביל צריך לדעת לעשות, מוסך היבואן יחליט אם הוא רוצה
לגרש זבובים או לעבוד על אופנועים. ואם מי שמביא אופנוע ביבוא מקביל ידע שהוא לוקח סוג מסוים של
סיכון שהתיקון יהיה בעלות מסוימת, בחירה של הלקוח, כמו באלקטרוניקה יותר שנות אחריות אצל היבואן
הרשמי מול אחיות ייצרן מופחתת אצל המקבילים. כל אחד יעשה את השיקול, אגב היצרן רשאי לחייב את
היבואן לעשות את התיקון על כל אופנוע מתוצרתו, גם אם נרכש ביבוא מקביל.
הבעיה היא לא בלעשות את העבודה אלא בלקבל גושפנקה מחברה היצרנית בגין העבודה כשמדובר בכלים חדשים כלפי יישום אחריות. "רשאי לחייב" זה טוב, היינו מעדפים "מחייב". סה"כ מי שרוכש כלי חדש עם אחריות רוצה להיות עם ראש שקט מבחינת מימוש האחריות ולא לריב או לרדוף אחרי יבואנים.
מה קורה עם יבואן גרנדיוזי כמו מטרו? האם הוא לא יכול לעשות שרירים מול היצרן בשביל בלעדיות?
אינני עמוק בתחום אבל משיחה אתמול בנושא הבנתי שאין בעיה להביא מקבילי כלים חדשים כל עוד הדגם קיים בארץ, במידה והדגם\חברה לא קיימים - מפעילים שרירים בדמות "מי ידאג לחלפים לכלי?", מצד שני כבר נראו פה כמה כלים בודדים מאוד שאבא ואמא עוד לא הגיעו לארץ...
אם יש למישהו את האנרגיה, התקציב והראש לעשות זאת - מעולה, השוק רק ירוויח.