
נכתב במקור על ידי
danielk
רוצה להגיד "רעיון מבורך" אבל קצת אבדתי בהצעה.
כמה הערות\הארות שאני מעוניין להעלות: (ואין באמור לפגוע להוריד מערכך וכו')
מה אתה מציע ללקוח?
*לבדוק עבורו בדיקה מקדימה את האופנוע, שאם וכאשר תיתן אור ירוק, הוא יצטרך בכל מקרה לגשת לבדיקה נוספת במוסך?
* הלקוח משלם פעמיים, פעם לך ופעם למוסך.
* אתה בא ונותן ללקוח הרגשה, שאין לך את הידע או הסמכות לקבוע שאכן הכלי תקין. אז על מה גבית כסף?
* בהתחשב בסכום שאתה עתיד לדרוש + עלות הכלים שאתה מכוון אליהם, עסקה לא סבירה. (אולי שווה לדרוש % משווי העסקה \ מדרגות תמחור)
* קח את אותו אופנוע למספרי מוסכים שונים לבדיקה, ובכל אחד מהם תצא תוצאה שונה. ככה, שיכול להיות שרכיב שהצגת ללקוח כתקין יתגלה בעיני בעל מקצוע אחר, כלא תקין. ואז זה שם אותך באור שלילי.
* מה ההכשרה שלך בתחום? הלקוח נדרש ממך לסכום לא מבוטל, ואף די גבוה להערכתי באופן יחסי ממחיר הכלים שאתה עתיד להתעסק בהם, ניהלת מוסך? עבדת במוסך? יש לך הכשרה כמכונאי? אם ההכשרה מסתכמת בידע אישי וניסיון יוטוב \הצלחה בפרויקטים בחצר, למה שהלקוח ישוכנע לתת את כספו?
*גיוס לקוחות, איך תעשה זאת? הרשתות החברתיות הם המקור העיקרי, אך מכיוון ואינך מכוון לקהל יעד גדול ועבודה צדדית, תוכל להשיג לקוחות אקראיים בפורום למשל, אבל לא בטוח כמה ניתן לסמוך על כך.
*נניח ואתה פונה ללקוח פוטנציאלי, נניח שזה בחור חדש בפורום שאובד עצות בתחום בחיפוש אחרי כלי משומש, פה אתה נכנס לעניין ושולח לו ה"פ, בתקווה שזה באמת יחזור לפורום ויפתח אותה, יש לך אתר \ ברושור להציג עבורו? מי אתה ומה אתה? יש לך המלצות להציג? תתחיל בבניית אתר עם תיאור פועלך ודף המלצות, תיצור אמינות.
*תיאום זמן. מלבד החוסר רצינות שזה משדר ללקוח שזה עבודה זמנית מהצד (לפחות בעיני) לך תתאם גם עם הקונה, וגם עם המוכר, לראות את הכלי, תוך כדי שאתה עובד במשרה מלאה. נשמע לי בלתי סביר בעליל.
*נניח ואיתרת ללקוח שלך כלי פוטנציאלי, המוכר הישראלי לא יאהב ממש את הרעיון שאתה תפשפש לו לעומק באופנוע, ואז למחרת יפשפשו בו שוב במוסך "מה באת לשגע אותו" התיאום הזה מאוד קשה. יש פה המון ענייני תיאום זמנים ותיאום ציפיות של שני צדדים שנראה לי מקשים מאוד על התהליך.
*הייתי חושב על דרך אחרת לקונספט שלך (פרנסה מייעוץ לרכישת אופנוע). וזה דעתי:
לפנות ללקוחות פוטנציאלים (שאת הפרופיל שלהם פחות או יותר תיארת בכלליות) להציג את עצמך ופועלך (אתר+המלצות וכיו"ב)
לייעץ להם בעלות סמלית בדבר איזה אופנוע מתאים לצרכים שלהם ונכנס להם בתקציב \ איזה ציוד מתאים להם.
לאתר להם את האופנוע שלדעתך תפור עליהם באחד ממגרשי הטרייד אין ברחבי הארץ (ולשם כך, לרוב צריך רשתות חברתיות כי הרוב מפורסם שם + קשר ישיר למנהל המגרש), (ניהול זמן עדיף שעות הפעילות ידועות לך מראש), לגשת להעיף מבט על הכלי עבור הלקוח \ אם זה מגרש שעבדת איתו ואתה סומך עליו לתת ללקוח את ה"אור הירוק" לבצע עסקאות בבית העסק הזה (לדוגמא עסק שמתחייב בבדיקות \ בעל המלצות של אמינות והוגנות) לשדך בין הלקוח למגרש. (בשלב זה כמובן שרצוי לסגור מראש עם המגרש את המחיר עבור הלקוח + הטבה ייחודית ללקוח שהגיע דרכך)
וכך:
המלצת ללקוח על כלי מתאים
חסכת עבורו את החיפוש
חסכת עבורו את המיקוח ואפילו קיבל הטבה בזכותך (שלא היה מקבל אם היה עובר את התהליך המתיש לבד)
חסכת ללקוח זמן, כאב ראש וכנראה שגם לא מעט כסף וזה עבורו שווה כסף אמיתי, אותו הוא ישלם לך.
מהצד השני,
הבאת לבעל המגרש לקוח קל ומהיר, כל העסקה נתפרה בתיווך שלך, ואת עמלת התיווך הזו בעל המגרש ישלם לך.
וניתן למצוא אף צד שלישי בעניין,
מספר מוסכים לבדיקה לפני קנייה, שנותנים ללקוח שלך הטבה במחיר + קדימות בתור, ואתה גוזר את הקומשיין שלך גם משידוך הלקוח למוסך לבדיקה, ואולי גם הפיכתו ללקוח קבוע שלו.
ניתן גם להוסיף צד רביעי, עבודה מול יבואני \חנויות ציוד להנחה ייחודית עבורך, וגזירת קומשיין על "לקוח קל", שהגיע לחנות, לקח מוצר מהמדף והלך איתו ישירות לקופה. כי אתה ייעצת לו מה לקחת, ואתה הצגת אותם באור חיובי והם לא נאלצו לעשות מלאכת שכנוע ותדמית.
כמובן, שאני מניח שבכל ארבעת המקרים האלו סביר להניח שעל מנת לקבל איזו שהיא הטבה ייחודית שלוחשים את השם שלך בקופה, תידרש להתחייב לכמות לקוחות מסוימת כל חודש. וזה חוזר שוב לעבודה צדדית.
את כל זה, באמת ניתן לעשות ב "שלט רחוק", את הכסף ה"גדול והקל" תעשה מבעלי המגרש והמוסכים ויבואני הציוד, ואת הכסף ה"קטן והקל" תעשה מהלקוח הסופי, שימליץ עלייך הלאה.
שיהיה בהצלחה.