1. כשמדברים על דו"ג בפורום אופנועים, מתכוונים לאופנועים וקטנועים. אופניים חשמליות או קורקינט אלה כלים עירוניים למרחקים קצרים, שאינם מתאימים אפילו לנסיעה מראשל"צ לת"א - שלא לדבר על רחובות או כפר סבא לת"א.
2. עובדתית, MT-09 ו-GS1200 הם כלי תחבורה - בדיוק כמו שמרצדס או ב.מ.וו הם כלי תחבורה. אם ניסית להגיד שהם לא כלי תחבורה בסיסיים אתה צודק, אבל אני גם לא חושב שמישהו טען אחרת. מי שיכול להרשות לעצמו כלי תחבורה שאינו בסיסי - קונה כזה, ואני לא רואה כאן שום בעיה. אגב, בהשוואה לקטנוע 250 - MT-09 צורך רק כ-30% יותר דלק ברכיבה שפויה, תופס את אותו המקום בכביש ובחניה. תעשה את אותה השוואה, רק קח רכב מיני במקום קטנוע וג'יפ או אפילו סילבראדו במקום ה-MT...
אולי דוקאטי פניגאלה הוא "צעצוע לאנשים עמידים", אבל MT-09 זה אופנוע בסיסי ולא מאוד יקר, כך שבכלל לא ברור לי למה נטפלת אליו.
3. רכיבה על 150 הינה עבירה, אבל לא בהכרח התפרעות - מספיק לנוסע על אחד מהכבישים המהירים מחוץ לשעות העומס כדי להיווכח. או שאתה מיתמם, או שאתה רוכב רק על המקלדת ולא בכביש.
4. אם זה לא ברור, אני אסביר.
- אני טוען שתרבות הנהיגה לא נשארת גרועה כפי שהיא, אלא מתדרדרת משנה לשנה.
- העליה במספר ההרוגים אינה מראה זאת באופן חד-משמעי
- אני טוען שהדרדרות לא משתקפת ברובה בעליה של הפרמטר הנ"ל (כלל ההרוגים בתאונות), משום שהשיפור בבטיחות הרכבים מצליח לפצות על הירידה בתרבות הנהיגה. אלך רחוק יותר ואטען שאותו שיפור הוא גם אחד הגורמים... היינו בדיון הזה כבר, ואני לא רואה סיבה לחזור ולטחון מים שוב.
- משום שבאופנועים אין שיפור דרסטי בבטיחות, רואים את העליה בכמות ההרוגים משנה לשנה בצורה מובהקת.
- אם הרכבים היו נשארים כפי שהיו בשנות ה-90, היינו רואים גם שם מגמה של עליה עקבית בהרוגים משנה לשנה, עקב תרבות הנהיגה שנהיית גרועה יותר.
- ולכן - המסקנה שיש יותר הרוגים ע"ג דו"ג משום שהאופנועים נהיו מסוכנים יותר, אלא כי תרבות הנהיגה של כלל האוכלוסייה ממשיכה להידרדר - הן בקרב הרוכבים והן בקרב נהגי הרכב (שאלה בפועל אותם אנשים).
עכשיו יותר ברור?



ציטוט ההודעה בתגובה