נסה להתחבר למועדון זולו.
יש שם לא מעט מבוגרים על דושים.
רכיבת שטח ל מתחילים לבד אלא עם חבר (שגם ילמד אותך וגם כי לא רוכבים לבד בשטח.)
אהלן כולם,
אני רוצה להיכנס לעולם השטח. אוהב שטח ואני גר בעמק בית שאן כך ששטח לא חסר..
אני בן 50 תיכף עם נסיון 0 באופנועים. הרצון שלי לופנועים לא יצא לפועל עד היום. הילדים גדלו..
אני מתחיל לעשות רשיון
אין לי מושג איך להתחיל אפילו.. קראתי קצת באינטרנט..
המטרה שלי היא לקנות אופנוע שטח לרכיבת שבילים. לא סטייל מוטוקרוס של קפיצות.. אלא רכיבת שבילים רגועה. <br>
אני מעדיף אופנוע דו"ש שיאפשר לי רכיבה קצרה בכביש בשביל להגיע לשטח הרכיבה.
אני דיי בכושר לגילי. מתאמן, אבל בטוח לא כמו בגיל 20 או 30.
אשמח אם תתנו לי עצות או אתרים לקרוא מהם בעברית.
אם בכלל אפשר להגשים את החלום הזה בגילי? עם איזה אופנוע מומלץ להתחיל (גובה שלי הוא 1.70)?
תודה למי שיענה, אשמח מאוד לעזרה!
נערך לאחרונה על ידי navon.j; 07-04-2021 בשעה 16:20.
נסה להתחבר למועדון זולו.
יש שם לא מעט מבוגרים על דושים.
רכיבת שטח ל מתחילים לבד אלא עם חבר (שגם ילמד אותך וגם כי לא רוכבים לבד בשטח.)
תודה על התגובה
אני מתכוון לרכב יחד עם הגיס שלי, לא לבד.
האם לדעתכם כדאי/אפשר להתחיל בגיל כזה?
המליצו לי על wr250r, מה נראה לכם?
למרות שמדובר בשטח קל, הייתי הולך על האופנוע הכי קל (בקילוגרמים) שתמצא. זה אומר אופנוע אנדורו ולא דוש.
מה הגובה שלך? אם לא גבוה במיוחד, שווה לבחון גם אופנועים נמוכים יותר כדוגמת הajp או פרירייד (אופנוע די נדיר על כל המשמעויות, אבל קליל ונמוך).
יש אופנוע אנדורו שהוא עם 4 פעימות והוא קל (בקילוגרמים)?
אני מבין שהאנדורו הקלים הם 2 פעימות שדורשים הרבה תחזוקה.
דרך אגב, הגובה שלי הוא 1.75מ' ושוקל 80 ק"ג
ההבדל בין 175 ס"מ ל 170 הוא קריטי - להגיע לרצפה עם 2 רגליים או רגל אחת וחצי ישבן בחוץ. זה מאתגר רוכבים חדשים במיוחד אם הכלי כבד. אם לא רכבת על אופנועי שטח וזאת המטרה- תעשה קורס רכיבת שטח בסיסי אחרי הרישיון. אחר כך קורס מתקדם ואחר כך תשכיר אופנוע שטח ואחר כך תבין איזה כלי אתה לא רוצה לקנות. אם אתה רוצה לטייל ולא לקפוץ או לטוס בשגעת כדאי 4 פעימות. למה קורס? כי הבסיס קריטי לתרגול והקניית הרגלים נכונים מההתחלה. עם כל הכבוד לחברים טובים ומנוסים אין תחליף להדרכה של איש מקצוע.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הי, אני גר קצת יותר צפונה ממך . אכן לא חסר פה מקומות .
ברמת צבאיים מספיק דוש רך . לאזור סיריין מאוד תלוי מי ומה. אבל באמת אם אתה הולך להתמקד באזור הזה אז לטעמי כל דו"ש יעשה את העבודה.
מה התקציב?
מה רמת הידע הטכני ?
יש עוד כמה דגמים שמתאימים לטעמי על הדרך
י
שלום לעוזרים ותודה על הנכונות והרצון!
גם אני 50,
ללא ניסיון,
170 ס"מ.
מאזור רחובות.
עושה סנובורד 10 שנים (10 שנים סקי לפני)... אם זה אומר משהו.. טוב, כנאה אומר שאם אתמיד ארצה משהו לקפיצות גם.
רוצה דו"ש (אפשר בלי רישיון - כן, כן... יודע. בדקתי. זה שירגיש נכון אקח עם או בלי).
תקציב - עד 15K (אלא אם כן אני לא מעודכן במחירים). כאמור יהיה להתנסויות ראשוניות... שלא יכאב הלב יורת מידי
מקריאה של חומר כאן ובמקומות דומים אני מבין שהאופציות הן:
wr250r
crf250
klx250s
DRZ400
יש המלצות? מישהו מוכר?
הייתי במעמדך(לא בגיל) בבחירה בין האופציות הללו.
חפרתי וחפרתי את כל האינטרנט עליהם
DRZ400 פסלתי מראש משום שמיושן יותר ולפי הבנתי מצריך יותר התעסקות, מה שכרגע אין לי יכול בגלל חוסר בידע.
WR250R (הבחירה שלי) החזק מבין שלושתם, הוא יותר שטח מההונדה ויותר חזק מההונדה.
ההונדה- crf250l דו"ש רך ביצועים בינוניים גם בשטח וגם בכביש(לכביש הוא עדיף מהWR) לא בהכרח טוב מהWR בכביש בכל המובנים אבל הוא יותר קל וזול לתפעול\אחזקה וידידותי.
KLX250S החלש בחבורה, ואם כבר ללכת על נפח נמוך אז לפחות לא על הבחור עם הביצועים הכי פחות טובים...
שוב, אין הרבה שוני ביניהם.
כאן נכנס לתמונה עניין המחיר(רק בשביל דוגמא לקחתי 2017 כי זו השנה הארחונה בה קיימים כל הדגמים)
KLX
18 אש"ח מחירון
CRF
20 אש"ח במחירון
WR
24 אש"ח במחירון
(שינויים של כמה מאות שקלים פר חודש לפי החודש בו עלה לכביש באותה שנה)
אני עדיין בחיפושים אחר כלי, תקופת הקורונה גרמה לביקוש גבוהה לאופנועים(המון נכנסים לתחום) והמחירים קצת עולים תסתכל באינטרנט תראה שהרוב מבקשים מעל למחירון
בכל מקרה לא נתתי לך תשובה איזה כלי לקחת, פירטתי לך מה שאני יודע עכשיו תבחר.
לא הייתי יורד בכלים האלו מתחת ל2017 (מעלה את הסיכויים למצוא כלים שחוטים)
אולי מיושן אבל ממש לא מצריך יותר התעסקות.
הסיבה שהוא שרד כל כך הרבה שנים בלי שינויים היא שלא מחליפים סוס מנצח. וזה חת'כת סוס עבודה.
לא הייתי מתחיל איתו מסיבות אחרות (בעיקר משקל), אבל דווקא בנושא האמינות לא הייתי חושש.
(כמובן שכלי ישן ושחוט יאכיל אותך מרורים, אבל זה נכון לכל אופנוע).
Amit1091 -תשובה מצויינת ותודה רבה!!!
כן, כל מי שבדק (או מי שכבר מנוסה) יודע שאין תשובה אחת שמתאימה לכולם.
וכן - תמיד מי שיש לו יותר מעריצים (מהסיבות שכנראה הוא באמת יותר טוב) יעלה יותר.
יש לגיסי DRZ400 במצב מצויין שעשה 25000 קילומטר.
אז לדעתכם מומלץ להתחיל איתו בשילוב קורס? או שלגמרי לא מתאים?
אישית. אם הממון היה בידי, הייתי מתחיל עם ארבע פעימות 250 אנדורו, או אחד מהajpים, או אפילו דו"פ קליל ולו רק בגלל נושא המשקל.
באזור שלך אין בעיה להגיע לכל מקום עם קטעי קישור קצרצרים או רק חציית כבישים. מספר על התיק גם באופנוע שטח (עם רשיון צהוב וביטוח כמובן) אמור לעשות את העבודה.