לא יודע באיזה סרט הם חיים, אבל שיהיה להם בהצלחה.
במחירים כאלה, חסר רק שיתגלו התקלות בחשמל/גימור/גיר שמדווחים עליהן בעולם...הצרכן הישראלי ישרוף את המותג מהר מאוד (כמה שנותר לשרוף אחרי תמחורים כאלה. אלבר נתנו פה חתיכת גול עצמי)
אלבר מוטו מתחילה בשיווק אופנועי טריומף בישראל ומפרסמת הבוקר מחירון רשמי לכל דגמי טריומף; המחירים: החל מ-75 אלף ש"ח לטרידנט 660 ועד 250 אלף ש"ח לרוקט 3 בגרסת GT; המחירון המלא בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%90%d7%95%d7...8%d7%90%d7%9c/
לא יודע באיזה סרט הם חיים, אבל שיהיה להם בהצלחה.
במחירים כאלה, חסר רק שיתגלו התקלות בחשמל/גימור/גיר שמדווחים עליהן בעולם...הצרכן הישראלי ישרוף את המותג מהר מאוד (כמה שנותר לשרוף אחרי תמחורים כאלה. אלבר נתנו פה חתיכת גול עצמי)
זה מהלך מעט מוזר.
הקונים לא טיפשים. רוכש שיכול להרשות לעצמו ורוצה את אחד הכלים ימצא את עצמו רוכב במועדון מצומצם ותמיכה מועטת של מוסכים וחלפים בגלל היקף מכירות נמוך או שעוד מספר חודשים היבואן יבין את הטעות ותהיה צניחה מטורפת במחיר.
אף אחד מאלו לא נראה כמו אפיק חיובי, לא לרוכבים ולא לאלבר.
מישהו יכול להסביר? אני מרגיש שאני מפספס משהו.
"יבואן לא קובע המחיר" כן בטח. בגלל זה בבריטניה טרידנט 660 עולה 300 ליש"ט יותר מMT-07 ובארץ הקודש 20,000 (עשרים-אלף!) ש"ח יותר.
או שאולי אדוני חושב שטריומף מוכרים את הכלים האלה בבריטניה בהפסד להעלאת המורל הלאומי?
Yamaha Tracer 9GT
במדינות שיש מיסים גבוהים היבואן מקבל מהיצרן מחירים נמוכים יותר.
אני יתן לך גם דוגמא מעולם הרכב, רכב של VW בארצות הברית עלול להיות זול יותר מאותו מודל שנמכר בעיר היצור שלו בגרמניה וזה מהסיבה שכדי להיות תחרותי בסגמנט מסויים אתה צריך לפחות להיות קרוב במחיר לרכבים מקבילים.
הטרידנט הוא אופנוע תקציב למתחילים, לשים אותו מעל ההונדה או הימאהה במחיר זאת טעות גדולה (שדאגו לא לעשות אותה באירופה), הסיכוי היחיד זה אם הם יצליחו לשכנע עוברים ושבים שזה פרימיום (למרות שזה לא).
אף אחד לא מצפה שמישהוא ימכור בהפסדים אבל אין יהלומים וזהב משובצים באופנועי טריומף, אין טכנולוגיה מיוחדת והאופנועים מיוצרים בתאילנד לכן אין אף סיבה שהאופנועים יעלו יותר מאחרים באותו סגמנט.
עבדתי מול 5 יצרנים (שמייצגים כ-10 מותגים) אצל 2 יבואנים שונים - נושא המיסים מעולם לא עניין את היצרנים בתמחור הכלים שלהם עבור השוק הישראלי. אתה מקבל מחירון שזהה לכל המדינות באזור אליו היבואן שייך מבחינת אותו יצרן, וכמו ישראלי טוב - מנהל עליו מו"מ כדי לנסות ולשפר רווחיות בדגם כזה או אחר. נושא המיסוי המקומי לא מעניין את היצרנית בשלב המו"מ כי המיסוי ממילא זהה לכל הכלים שמגיעים מאותה היבשת. זה שהיצרן יוריד אחוז או שניים ממחיר המחירון של הכלי, לא יהפוך את הכלי פתאום "לנגיש" עבור השוק המקומי. בנוסף, זה שהמדינה מרוויחה הרבה מהמיסוי זה לא סיבה בשביל היצרן להרוויח פחות.
יותר מעניין אותם השוואה בין התמחור של הדגמים בחו"ל לעומת תמחור הדגמים בארץ. כמו שכתבת - אם MT07 עולה במחיר מסויים וההפרש בשוק המקומי גדול מדי, היצרן א-ו-ל-י יהיה נאות להוזיל טיפה את המחיר כדי לעזור בתחרות הצפויה.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
לא עובד בתחום ככה שהמידע שלי מגיע מבחור שסוחר מכוניות באירופה, מה שנקרא יבוא אפור, קונה במדינה אחת ומוכר במדינה אחרת, הוא טוען שאם ישראל הייתה מחוברת לאירופה עם פחות חסמים היה לו הכי משתלם לקנות מהיבואנים בישראל כי אחרי החזר המיסים יהיה לו רכב יותר זול בידיים לא בהרבה אבל זול יותר ממקומות אחרים באירופה.
כמובן שהשינוע והכאב ראש הישראלי אוכלים את הכדאיות הזאת.
למה צריך הוזלה מהיצרן אם אתה טוען שהיבואן מקבל מחיר כמו האחרים? כי הטרידנט כבר זול יותר מהמתחרים באירופה אז נראה שכולם קיבלו כבר מחיר תחרותי אבל בארץ החליט מי שהחליט אחרת
מה זאת אומרת? למה את היבואן הישראלי מעניין שהוא קיבל בדיוק את אותו המחיר כמו היבואן לירדן, למצרים או ללבנון? הוא רוצה לשפר את הרווחיות שלו ואת התחרותיות שלו בתוך השוק הישראלי שרק בו הוא פועל. וישראל היא סוג של אי. גם גיאוגרפי וגם כלכלי. ממילא לא זולג הנה ייבוא ממדינות שכנות - אז מה איכפת ליבואן שהיצרן מקפיד לתת את אותו מחיר לכולם באותו אזור? התחרות שלו היא נגד מותגים אחרים, לא נגד יבוא מקביל מדינה שכנה. הוא רוצה מחיר יותר טוב מהיצרן כדי לשפר את הרווחיות שלו מחד ואת התחרותיות שלו מול מותגים אחרים מאידך.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
לא זאת הייתה הכוונה, אני רציתי לחזור למה שxlib כתב לגבי קביעת המחיר, השאלה היא אם היבואן קיבל מחיר גבוה יותר ממדינות אחרות ולכן לא הייתה לו ברירה ותמחר מעל הונדה וימאהה למרות שבאירופה וארצות הברית זה ההיפך או שפשוט החליטו ללכת על שיטת הפרימיום שהמחיר הגבוה כביכול ישכנע קונים שהם מקבלים אופנוע איכותי יותר מהמתחרים, שיטה שעובדת לבמוו.
לצופה מהצד זה נראה כמו קביעת מחיר של היבואן מאשר שלא הייתה לו ברירה ובגלל מחיר קניה גבוה הוא היה צריך לעלות מחיר
זה כנראה גם וגם.
מו"מ + מיסוי מקומי + מיצוב ע"י מחיר.
אני לא חושב שהחברים מטריומף רואים בישראל את הפוטנציאל העיקרי לגידול במכירות ולכן לא הם ולא היבואן ינסו למכור בהפסד כדי לחדור לשוק.
ישראל היא שוק מקומי קטן עם מבחר גדול של מותגים בכל הסגמנטים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אני מבין. אני חושד שהתמחור נעשה ב-"שיטת הפרמיום" כדברייך + תמחור פנימה את האפשרות "לספוג" עסקאות טרייד אין. אני אסביר: שלא כמו בשאר העולם, לישראלים חשוב "לקבל מחירון" על הכלי שהם מביאים לתוך עסקת טרייד אין. זה לפעמים זה אפילו יותר חשוב להם מלקנות את האופנוע במחיר נמוך יותר. לפיכך, שווה ליבואן להעלות את מחיר המכירה של האופנוע החדש ובלבד שיוכל לבצע עסקת טרייד אין של "מחירון במחירון" (או קרוב אליו) כשהוא מוכר חדש. זו הסיבה אגב, לקיומה של "הנחת מזומן" (כדי להוריד את "התוספת" הזו, למי שלא מבצע עסקת טרייד אין).
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא