ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
עבדתי מול 5 יצרנים (שמייצגים כ-10 מותגים) אצל 2 יבואנים שונים - נושא המיסים מעולם לא עניין את היצרנים בתמחור הכלים שלהם עבור השוק הישראלי. אתה מקבל מחירון שזהה לכל המדינות באזור אליו היבואן שייך מבחינת אותו יצרן, וכמו ישראלי טוב - מנהל עליו מו"מ כדי לנסות ולשפר רווחיות בדגם כזה או אחר. נושא המיסוי המקומי לא מעניין את היצרנית בשלב המו"מ כי המיסוי ממילא זהה לכל הכלים שמגיעים מאותה היבשת. זה שהיצרן יוריד אחוז או שניים ממחיר המחירון של הכלי, לא יהפוך את הכלי פתאום "לנגיש" עבור השוק המקומי. בנוסף, זה שהמדינה מרוויחה הרבה מהמיסוי זה לא סיבה בשביל היצרן להרוויח פחות.

יותר מעניין אותם השוואה בין התמחור של הדגמים בחו"ל לעומת תמחור הדגמים בארץ. כמו שכתבת - אם MT07 עולה במחיר מסויים וההפרש בשוק המקומי גדול מדי, היצרן א-ו-ל-י יהיה נאות להוזיל טיפה את המחיר כדי לעזור בתחרות הצפויה.
לא עובד בתחום ככה שהמידע שלי מגיע מבחור שסוחר מכוניות באירופה, מה שנקרא יבוא אפור, קונה במדינה אחת ומוכר במדינה אחרת, הוא טוען שאם ישראל הייתה מחוברת לאירופה עם פחות חסמים היה לו הכי משתלם לקנות מהיבואנים בישראל כי אחרי החזר המיסים יהיה לו רכב יותר זול בידיים לא בהרבה אבל זול יותר ממקומות אחרים באירופה.
כמובן שהשינוע והכאב ראש הישראלי אוכלים את הכדאיות הזאת.

למה צריך הוזלה מהיצרן אם אתה טוען שהיבואן מקבל מחיר כמו האחרים? כי הטרידנט כבר זול יותר מהמתחרים באירופה אז נראה שכולם קיבלו כבר מחיר תחרותי אבל בארץ החליט מי שהחליט אחרת