לא ניתן ליישר רק צילינדר אחד, מדובר בבלוק ומיישרים את כולם.
היישור כנראה נעשה עקום,ואם כן, במצב כזה צריך להחליף ראש ובלוק.
הי חברים, אני רוכב על ימהה FJR 1300 שנת 2008. אחלה אופנוע שבעולם. לפני כחצי שנה, הכנסתי את האופנוע למוסך והאיבחון היה ראש מנוע. לא אלאה אותכם בכל הסיפור, אך נכון להיום 3 פעמים "תיקנו" את ראש המנוע ועדיין יש בריחה של קומפרסיה. יישרו את הראש, יישרו את אחד הצילינדרים ועדיין יש בריחה של קומפרסיה. המכונאי שבאמת נחשב לאיש מקצוע רציני הרים ידיים ולא יודע מה לעשות. למי יש רעיון ? עיצה ? אני תקוע חצי שנה ללא אופנוע וחבל לי על האופנוע. תודה מראש
לא ניתן ליישר רק צילינדר אחד, מדובר בבלוק ומיישרים את כולם.
היישור כנראה נעשה עקום,ואם כן, במצב כזה צריך להחליף ראש ובלוק.
אם הסטייה בגבול המותר מבחינת התקן לאופנוע אז ניתן יהיה לגשר על הפער (במידה והוא אחיד) עם אטם ראש, בספר רכב אמור להיות מצויין כמה ניתן להגדיל ואם ניתן בכלל.
יודע שברכבים בעבר השתמשו באופציה הזאת.
אופציה נוספת זה מילוי בריתוך אלומיניום ואז השחזה למקור.
כמה סטייה יש? האם היא אחידה? כמה עולה מילוי ראש והשחזה? כמה עולה להחליף בלוק+ראש? קח מחירים ותראה מה מתאים לך. אידיאלית הכי טוב מה שטרייבל הציע.
בגלל שהכלי הלך וחזר ממוסך והבעיה לא נפתרה - יש לבדוק מול המוסך\בעל המקצוע שעשה את הראש מי לוקח אחריות (גם אם חלקית) בנושא במידה וזו אשמתם...
משהו עקום, המשטחים לא מתואמים ואטם לא יעזור במקרה כזה.
מילוי והשחזה היא אופציה גרועה.
שלום וברוכים הבאים לפורום הטכני,
אם הסתכלת בכותרות השרשורים בפורום לפני שכתבת, בטח יכולת לשים לב לזה שאף אחד לא כותב "עזרה בבקשה" בכותרת, למרות שכמעט כל השרשורים שנפתחים בפורום הזה מכוונים בדיוק לזה. תחשוב, האם היית רוצה לכתוב בפורום כזה, אם כל הכותרות היו נראות כמו שלך. להערכתי - לא ממש.
לכן, נא להקפיד ולהבא לציין בכותרת דגם הכלי ואת מהות השאלה\בקשה\בעיה, בכמה מילים - למשל, כפי שהכותרת נראית כרגע.
תודה.
1. לא יודע איך אפשר "ליישר את אחד הצילינדרים". זה לא עובד ככה.
2. האם מערכת הקירור תקינה (רדיאטור ללא סתימות/תיקונים באבקה, משאבת מים תקינה, האופנוע לא נסע על מים אלא על נוזל קירור)? אם לא, ייתכן ומדובר בתקלה שחוזרת משום שהאופנוע מתחמם.
3. מי ביצע את השטח לבלוק הצילינדרים/ראש? יכול להיות שהשטח לא בוצע כמו שצריך.
4. האם אטם ראש הוחלף למקורי או תחליפי עלום שם?
אם בכל אלה אין בעיה, השתמשת בחלפים מקוריים והעבודה בוצעה כראוי - אז סביר להניח שיש סדק קטנטן בראש או בבלוק.
במקרה כזה, יישור שטח והחלפת אטמים לא יפתרו את הבעיה ותצטרך להחליף את החלק הפגום (או את המנוע בשלמותו, אם תחליט שזה יותר פשוט/זול).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
חרטו לך צילינדר במנוע? אם כן אני מנחש שזה המקור (או אחד מהם) לבעיות שלך, במנוע הזה (אם הזיכרון לא מטעה אותי) הצילינדרים מצופים ניקסיל ולא ניתן לחרוט אותם
בנוסף אני חושב גם שהצילינדרים במקרה הזה הם חלק מהקייס העליון כך שלא ניתן להחליף בלוק, אלא רק קייס עליון בשלמותו. מקווה שלא הורידו לך ממנו יותר מדי חומר. השאלה העומד כרגע היא האם באמת חרטו את הצילינדר, אם כן אתה תיאלץ להחליף אותו
עריכה: מצרף תרשים של הבלוק, אני זוכר נכון (גם לגבי ציפוי הצילינדרים)
האם במהלך הפירוק הראשוני של המנוע היתה הצטברות פיח על בוכנות וראשי השסתומים? סט רינגים חדש הורכב? כדי שיהיה קל יותר לכוון אותך אתה צריך לרשום כמה שיותר מדויק את האבחון הראשוני של התקלה ואת כל העבודות שבוצעו מאז
בנוסף אם האנגלית שלך ברמה טובה אני מציע לך לפנות לפורום הזה
http://www.fz1oa.com/forum/forum/fz1...ds-fz1-related
יש שם הצטברות קטנה של אנשים מצוינים שמכירים את האופנועים האלה טוב
Sent from my GM1913 using Tapatalk
![]()
נערך לאחרונה על ידי Meirson; 12-04-2021 בשעה 11:27.
תודה רבה לכל המגיבים