חברים מצטער שאני לא יכול להיות בקשב מלא אני מגויס, רכבו בזהירות זה כבר מפחיד מה שקורה כאן.
חברים מצטער שאני לא יכול להיות בקשב מלא אני מגויס, רכבו בזהירות זה כבר מפחיד מה שקורה כאן.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בחודש אוגוסט 2020 נהרגו 10 רוכבים על כבישי ישראל. זה היה שיא שלילי חדש (אנסה למצוא מושג פחות נוראי מאשר 'שיא'), והוא זעזע אותנו לגמרי. 10 רוכבים בחודש אחד! יותר גרוע מזה לא יכול להיות!
בחודש שעבר, אפריל, נהרגו 12 רוכבים. אף על פי שזה 'שיא חדש', שגדל ב-20% מהשיא הקודם, ולמרות הזעזוע העמוק שבאיסוף היום-יומי של הנתונים, ידענו שבהחלט יהיה יותר גרוע כי ראינו את המגמה הכללית ולאן דברים הולכים.
לצערנו הרב, צדקנו. בחודש מאי, שיסתיים רק בעוד 49 שעות, נהרגו כבר 16 רוכבים. מספר בלתי נתפס של רוכב אחד בכל פחות מ-48 שעות. סטטיסטיקה נוראית ובלתי נתפסת.
אבל הסטטיסטיקה הזאת לא מגיעה בוואקום. היא מגיעה אמנם בגלל הגידול האבסולוטי במספרי הרוכבים על הכבישים, אבל גם בגלל העומסים שגורמים לעצבים ול'דם חם' אצל כל משתמשי הדרך, והרבה מאוד בגלל קלות הדעת של יותר מדי רוכבים, שלא לוקחים אחריות על הרכיבה שלהם. אני מקווה להרחיב על זה בימים הקרובים.
בינתיים, כל רוכב חייב לקחת אחריות על הרכיבה שלו, לרכוב בזהירות, במודעות ובאחריות, ולצפות כל הזמן לבלתי צפוי. אל תקלו ראש ברכיבה על הכביש הציבורי - לא ברכיבה מנהלתית יום-יומית ולא בטיולי סוף שבוע. הסכנות רבות מדי!
עצוב,
לא יודע מה קורה החודש הזה אבל גם כשרכבתי וגם כשנהגתי בכל פעם היו לפחות 2 נהגים ממש ממש ממש ממש מטומטמים על הכביש איתי
חודש מטורף על הכביש ורואים את התוצאות...
רק כמות הפעמים החודש שחתכו אותי בכביש של השכונה זה יותר מכל הפעמים שחתכו אותי בכל כביש מאז שעליתי על הכביש עוד משלמדתי נהיגה, משהו עובר על הישראלים
(לא רוצה להשמע שוביניסט או משהו אבל רוב הפעמים אלו היו נשים שנהגו בטמטום)
אם הגידול השנתי באחוזים במספר רוכבי הדו-גלגלי ההרוגים ופצועים קשה, תואם (עד כדי סטיית תקן) לגידול באחוזים במספר הרוכבים, אז פה נגמר הדיון. ולפחות על פי נתוני הרלבד, נראה שזה המצב.
ואם זה לא היה המצב, הרי גם אז להתחיל ולפתח תיאוריות על עומסים בכבישים וקלות דעת של רוכבים היא מיותרת אם היא לא מגובה על ידי נתונים.
התיעוד הקיים חשוב אבל אוברייטד. באף מדינה לא מתעדים את כל הנתונים הרלוונטיים. אף פעם לא יתעדו כמה פעמים במהלך רכיבה חתכו אותך, יעברו נתיב בלי לאותת, יצמדו אליך מאחור או יביטו בטלפון במקום על הכביש או ירימו גלגל בכביש סואן. את כל האירועים "הקטנים" שלא הסתיימו בתאונה, אירועים שאף אחד לא מתעד הרוכבים רואים ומרגישים היטב. נתון שעוזר לי להבין עד כמה הנהגים עצבניים - שאף אחד לא מודד:
המרחק בין פגושי הרכבים בפקק.
כשמכוניות צמודות מהרגיל ונהגים ממהרים לצמצם מרחק מהרכב הבא, רמת הלחץ הכללי גבוהה.
זה אומר יותר בלאגן, חוסר התחשבות וסכנות.
זה גם אומר שחסרים המון נתונים קריטיים כדי להבין את התמונה הכללית.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021