כי נוסף לך המון משקל שאתה צריך לאזן. במיוןד כשהמורכב לא מנוסה.
בנוסף,
אין חוק שאומר שלנהג חדש אסור להרכיב?
מדוע זה כל כך קשה להרכיב נהג נוסף? אני מרגיש שאני ממש מתקשה להזיז את הכידון בפניות, ובמהירויות נמוכות אני מתקשה לשמור על שיווי משקל באופנוע, לעומת זאת שאני נוהג לבד אני מרגיש שאני נוהג פיצוץ, למה זה?
וגם קשה לי לראות במראות כי הנוסע מסתיר לי שדה ראייה
כי נוסף לך המון משקל שאתה צריך לאזן. במיוןד כשהמורכב לא מנוסה.
בנוסף,
אין חוק שאומר שלנהג חדש אסור להרכיב?
למיטב ידיעתי זה אסור בחצי השנה הראשונה.
https://www.gov.il/he/departments/gu...nce_categories
אז מסתבר שזה בכלל חודשיים ומעל 18.
![]()
ואולי בכלל כל הקושי נובע מכך שהבחור מרכיב נהג נוסף.... זה ממש קשה להגיע לתיאום כששנים תופסים את ההגה כל הזמן....
קודם כל, כבר נהגתי חודשיים אז מותר לי להרכיב נוסע, AIRWOLF איך מגדילים עומס קפיץ? פשוט מזעזע התחושה שחוויתי בהרכבה אתמול, נכון לעכשיו אין לי שום ביטחון לעשות פנייה עם הקידון שאני נוהג עם אדם נוסף(מדבר איתכם אפילו בכיכר קשה לי ליסוע) מה שמצחיק שמדובר בכלי בעל 3 גלגלים.
תלוי בכלי, במשקל המורכב וההתנהגות שלו. השניים הראשונים לא ניתנים לשינוי אבל ההתנהגות משפיעה מאוד.
יש ביוטיוב סרטוני הדרכה שמלמדים איך מתנהלים נכון עם מורכב.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
האם ברור לך שלעולם התחושה לא תהיה זהה?
הוספת המון משקל מאחוריך, והמשקל הזה גם זז לכל מיני כיוונים ללא הודעה מוקדמת.
וכן - עושים הכל לאט יותר, אבל רק עד גבול מסוים,
כי בכיכר כשאתה בסיבוב - המהירות דווקא ״שומרת״ שלא תיפול.
תעשה קורס רכיבה או שתצבור עוד קצת ניסיון- לא מבין למה מתכוון בהזזת כידון.
אני מזיז בעיקר את הגוף - וגם הכידון זז, רק שאני לא ממש חושב עליו יותר....
אני אגיד את זה בעדינות.
אם אתה מרגיש כל כך רע כשאתה מרכיב, סימן שאתה לא צריך להרכיב.
אתה לא יודע לרכב אחרי חודשיים וזה לא משנה מה אתה חושב על היכולות שלך
חודשיים ניסיון, קטנוע תחת גלגלי - אבל הבטחון העצמי... אני בטוח שאתה רוכב "פיצוץ", תרתי משמע. בסיכוי גבוה להתפוצץ. אולי באמת עדיף לעשות את זה בלי מורכב.
לשאלתך המקורית, קשה לך לתפעל את הקטנוע בהרכבה מהסיבות הבאות:
- אתה מתפעל את הקטנוע לא-משהו גם בלי מורכב (כאמור- חודשיים ניסיון ובטחון עצמי).
- המורכב מוסיף לך המון משקל מאחור - וזה בכלי עירוני בסיסי (טרייסטי, ממה שזכור לי) שלא נועד להתמודד עם הרכבה באופן שוטף - אופנוע טורינג מפנק זה לא.
- המורכב שלך לא יושב/מתנהג נכון ומפריע לך ברכיבה - כי לא תדרכת אותו כראוי. אחריותך כרוכב לתדרך את המורכב, לוודא שהבין את התדריך ולעקוב אחרי ביצוע ההוראות שלך בזמן הרכיבה.
הסבר איך אני מתדרך את המורכבים - כאן:
fullgaz.co.il/forums/showthread.php/13016-שאלה-נסיעה-עם-מורכב-ת?p=111979&viewfull=1#post111979
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual