עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 23

אשכול: גז ובלם רגל ביחד

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799

    גז ובלם רגל ביחד

    פיתחתי כמה הרגלים בזמן שאני מנסה להישאר אנכי על איילון בדרך לעבודה.

    אחד מהם - כשאני מפלטר בין נתיבים וצריך להאט פתאום, במקום לשחרר את המצערת, אני לוחץ בלם רגל. זה איכשהו מאיט יותר טוב בלי להעיף אותי קדימה, ואני גם יכול לנתר חזרה למהירות הקודמת ולעבור את האיזור המעיק כשההזדמנות נפתחת.

    תוהה אם זה משהו סביר לעשות, נוב או מגנוב.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אתה לוחץ על הברקס האחורי תוך כדי שהקלא'ץ לא לחוץ והמצערת פתוחה? אתה בעצם נלחם עם הברקס במנוע.
    עדיף פשוט להוריד את הגז חלקית או לבלום בצורה יותר עדינה.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    לדעתי אתה סתם גומר את הברקס האחורי.
    אם אתה רוצה לשלוט באחוז הכח של המנוע שעובר לגלגל - בשביל זה יש קלאץ'.
    הברקס האחורי אכן מייצב מעט את האופנוע בתמרונים הדוקים, וזה שימוש לגיטימי ונכון, אבל כאמור - להשתמש בו עם כשהגז פתוח נשמע לי לא יעיל, וגורם לבלאי מיותר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    אני עושה את זה לפעמים, בהשתחלויות בתנועה צפופה אך לא איטית מדי, אם אני רוצה טיפה להוריד קצב (אפילו לא להאט ממש אלא "להנמיך" כזה)
    כמובן שטכניקה דומה שימושית גם במקרים אחרים (תמרונים במהירות איטית, כניסה חלקה יותר לפניה לפני מעבר לגז פתוח וכד')
    למעט בלאי מוגבר לבלם האחורי לא רואה עם זה בעיה מיוחדת.
    זה בהחלט "מחליק" את הנסיעה בשבילי ואני אוהב את התוצאות של הטכניקה הזו.

    *הכותב אינו מדריך רכיבה (;

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    מה שעובד לך.
    באופן עקרוני שחרר מצערת
    ומכאן תשתמש באיזה בלם שעובד לך.
    להאט את האופנוע כשהמנוע עדיין מחובר ונותן כח זה מיותר (2 כוחות מנוגדים).
    אני חשבתי על זה לפני שנים .מערכת שברגע שתופסים ברקס הגז נסגר באופן אוטומטי. לא מצליח להבין למה אין מערכת כזו לאופנועים(flybywire). למדקדקים נגיד שזו עוד בקרה שאפשר לנתק !
    מישהו יכל לחשוב על למה לא להטמיע דבר כזה ?
    הכל מוכן לדעתי מבחינת מערכות המחשוב באופנוע לתמוך בזה.
    יש את זה באופניים חשמליים.
    מכונית(קשה ללחוץ על 2 הדוושות ביחד)
    זה ממש מסוכן לפעמים כשהגז נשאר תפוס בעיקר במצבי לחץ. ראיתי מלא אנשים שהתרסקו ככה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    מה שעובד לך.
    באופן עקרוני שחרר מצערת
    ומכאן תשתמש באיזה בלם שעובד לך.
    להאט את האופנוע כשהמנוע עדיין מחובר ונותן כח זה מיותר (2 כוחות מנוגדים).
    אני חשבתי על זה לפני שנים .מערכת שברגע שתופסים ברקס הגז נסגר באופן אוטומטי. לא מצליח להבין למה אין מערכת כזו לאופנועים(flybywire). למדקדקים נגיד שזו עוד בקרה שאפשר לנתק !
    מישהו יכל לחשוב על למה לא להטמיע דבר כזה ?
    הכל מוכן לדעתי מבחינת מערכות המחשוב באופנוע לתמוך בזה.
    יש את זה באופניים חשמליים.
    מכונית(קשה ללחוץ על 2 הדוושות ביחד)
    זה ממש מסוכן לפעמים כשהגז נשאר תפוס בעיקר במצבי לחץ. ראיתי מלא אנשים שהתרסקו ככה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    כי זה יעלה עוד 5 דולר ליצרנים. אז עד שלא יחייבו אותם זה פשוט לא יקרה.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    מישהו יכל לחשוב על למה לא להטמיע דבר כזה ?
    כי זה יותר מסובך ממה שזה נראה. אפילו אם אופנוע הוא (ride-by-wire) הוא לא "clutch-by-wire" או "brake-by-wire". ודבר שני - לא כל פעם שאתה נוגע בברקס אתה סוגר גז עד הסוף. גם רכב שבו הכל "by-wire" לא עובד ככה.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    שימוש בברקס אחורי כגורם מעדן ומייצב, הוא דווקא טכניקה די נפוצה שאפילו מלמדים במקומות מסוימים של רכיבה מתקדמת, אבל בד"כ בקטנועים.

  9. #9
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    זה כמו לנסות למצוץ לעצמך
    אל תרכוב בפולגז עם רגלית או ידית על הברקס

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    מעניין אם זו מגבלה טכנית או בעיה שמישהו לא חשב עליה.
    בעלי זירו. מעניין מה קורה כשלוחצים על הגז ו ברקס ביחד מה קורה?
    האם גם החשמלי ממשיך כרגיל גם אם לוחצים על הברקס.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #11
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    בחשמלים כשאתה עוזב את המצערת אמור להשתלב דינמו ש"מטעין" מחדש את המצבר מהאנרציה
    זה לא קרה אפילו בפלואנס של בטר פלייס כי זה חארטא וסתם מעצבן
    בתאוריה של הרישיון שלי היה אגזוזסט ברייקס וגם זה היה משעשע רק בשביל התאוריה
    יאללה בואו נמציא את הגלגל

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    בחשמלים כשאתה עוזב את המצערת אמור להשתלב דינמו ש"מטעין" מחדש את המצבר מהאנרציה
    זה לא קרה אפילו בפלואנס של בטר פלייס כי זה חארטא וסתם מעצבן
    קורה בטויוטות, גם בפריוס גם בקורולה.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    שאלתי את סטפן (להיות מורכב של סטפן על האופנוע של עצמך - חווייה כיפית ) לגבי שימוש בבלם האחורי.

    הוא הסביר שמשתמשים יותר בבלם שיש עליו יותר משקל - בבלימה לוחצים על שניהם, ומחזקים את הלחיצה על הקדמי בזמן שמשחררים את האחורי. אדי המהיר אומר משהו דומה בכמה סרטונים, אבל לפני זה לא הבנתי מה הוא רוצה, למה לשחרר את האחורי.

    אני כרגע עדיין בולם כמו נרקומן ומגיע לתקתוק ABS ברגלית לא מעט פעמים (מקדימה או שאין, או שלא עובד, או שאני לא מודע שעובד). אציין שבאופנוע הקודם (NC) לא הפעלתי אף פעם, אולי הוא יותר סלחן בגלל המשקל / מרכז כובד?

    שאלת המשך בכיוון ההפוך - האם יצא לכם לרכב בלי בלם אחורי(
    lever.jpg
    ), ואילו אדפטציות עשיתם?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Vaderom צפיה בהודעה
    אני עושה את זה לפעמים, בהשתחלויות בתנועה צפופה אך לא איטית מדי, אם אני רוצה טיפה להוריד קצב (אפילו לא להאט ממש אלא "להנמיך" כזה)
    כמובן שטכניקה דומה שימושית גם במקרים אחרים (תמרונים במהירות איטית, כניסה חלקה יותר לפניה לפני מעבר לגז פתוח וכד')
    למעט בלאי מוגבר לבלם האחורי לא רואה עם זה בעיה מיוחדת.
    זה בהחלט "מחליק" את הנסיעה בשבילי ואני אוהב את התוצאות של הטכניקה הזו.

    *הכותב אינו מדריך רכיבה (;
    איך אתה משתמש לפני פנייה? משחרר את הקדמי אבל מושך עוד קצת עם האחורי?

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    א. כדאי שתיקח קורסים לרכיבה במקום לסמוך על אנשים שאתה לא מכיר סאינטרנט.
    ב. ככל שעוצמת הבלימה עולה, יותר משקל עובר קדימה. לכן אם תמשיך על האחורי עם העוצמה הראשונית החזקה, הוא יאבד אחיזה ויסייע פחות בבלימה (באופנוע עם abs תרגיש את התקתוקים. באופנוע בלי- תחליק עם האחורי. לא שזאת בעיה לשלוט בהחלקה, פשוט חבל כי גלגל מחליק בולם פחות).

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    שאלתי את סטפן (להיות מורכב של סטפן על האופנוע של עצמך - חווייה כיפית ) לגבי שימוש בבלם האחורי.

    הוא הסביר שמשתמשים יותר בבלם שיש עליו יותר משקל - בבלימה לוחצים על שניהם, ומחזקים את הלחיצה על הקדמי בזמן שמשחררים את האחורי. אדי המהיר אומר משהו דומה בכמה סרטונים, אבל לפני זה לא הבנתי מה הוא רוצה, למה לשחרר את האחורי.

    אני כרגע עדיין בולם כמו נרקומן ומגיע לתקתוק ABS ברגלית לא מעט פעמים (מקדימה או שאין, או שלא עובד, או שאני לא מודע שעובד). אציין שבאופנוע הקודם (NC) לא הפעלתי אף פעם, אולי הוא יותר סלחן בגלל המשקל / מרכז כובד?

    שאלת המשך בכיוון ההפוך - האם יצא לכם לרכב בלי בלם אחורי(
    lever.jpg
    ), ואילו אדפטציות עשיתם?


    איך אתה משתמש לפני פנייה? משחרר את הקדמי אבל מושך עוד קצת עם האחורי?
    אהבתי את שאלת ההמשך.
    לך לרתך את החלק. נראה שלקח חלק מה שילדה , איזה אופנוע זה ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. תגובות: 81
    הודעה אחרונה: 30-11-2019, 07:04
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 08-10-2018, 17:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO