לקחת את המקרה הכי קיצוני בעולם, אם אני הייתי קונה את האופנוע הזה AS IS זה מה שהייתי עושה:
בדיקת קומפרסיה והשוואה אל מול נתוני היצרן. (טיפול רק במקרה הצורך)
החלפת נוזלים מלאה של כלל הנוזלים באופנוע.
החלפת מסננים כולם.
כיוון ותיאום שסתומים ומערכת דלק.
בדיקה כללית של מצב השרשרת רפידות גלגל"ש מיסבים כולל מיסב היגוי.
טיפולי יצרן בהתאם לק"מ.
קוסמטיקה.
הטיפול הנ"ל לא זול אבל ייתן מדד על מצב האופנוע וייתן לו עוד אורך חיים עתידי גבוה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושני, אם לא שמת לב - דברתי על מצב שבו הנזק כבר נגרם.
ע"ע - ב"בדיקת קומפרסיה מול נתוני היצרן" אתה רואה צניחה של 30% ומעלה...
במצב הזה, שום החלפה של שמנים ופילטרים לא תתן "אורך חיים עתידי גבוה".
ל-xlib שמתעקש להתווכח גם כשאין על מה, שים לב ממה השיחה התחילה:
היא התחילה מכך שאותו בחור שאל האם עדיף לו למכור את האופנוע "לפני שיעשה בעיות", ובאותו זמן ציין שהאופנוע עם ק"מ גבוה (40K בכלים האלה זה "גב וה" יחסית לשוק) ומוזנח (כי הוא עשה טיפול אחרון לפני 10K, כשהספר אומר 7.5, ורבים ימליצו לצמצם ל-5 משום שאלה כלים רגישים שעובדים קשה).
על זה הגבתי בכך, שהאופנוע כבר עכשיו לא שווה כסף, וכשידרש תיקון משמעותי - הערך שלו יהיה 1000 שקל גג, בפרוקיה, כי התיקון שלו אינו משתלם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני הייתי מוכר ועולה בנפח.
לחכות ולהתחיל לתקן אותו זה יהפוך לחתונה קתולית עם כל ההשקעה שהוא יצטרך לשים עליו בסוף.
אני לא הייתי קונה rc200 - נקודה. לא משנה מתי, גם אם היה לי a1.
זה אופנוע לצעירים. הוא צריך לפרסם אותו ולהתחיל לחכות.
בסוף יבוא מישהו שלא מבין יותר מדי וייקח אותו במחיר סביר.
מקסימום אפשר לעשות לו טיפול שמנים וכו' די בזול.. הוא עבר את המועד לטיפול ב2500K לא ב25,000K.
לחכות שהאופנוע ילך בשביל למכור אותו ב3K זה הכי הפסדי כלכלית.