ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
אנחנו מדברים על תקלה שלא קרתה.
אבל בוא נבנה תרחיש סביר: אופנוע שלא הוחלף בו שמן בזמן, נסע בסל"ד גבוה, שרף שמן - ונסע בחוסר באופן קבוע.
סביר להניח שנראה בו:
- פיח בתא השריפה ועל השסתומים - בסבירות מסויימת גם שסתומי פליטה שרופים (הרי לא טיפלו, ולא עשו כיוון שסתומים)
- בוכנה משוייפת, רינגים גמורים, שריטות בצילינדר (ניקסיל - או ציפוי מחדש שלא ידוע לי האם מבצעים בארץ, או החלפת צילינדר)
- מיסבי טלטל וקרנק שחוקים
לכן תדרש להחליף:
שסתומי פליטה (כמה מאות שקלים לשסתום)
בוכנה + רינגים + צילנדר (כ-4500 ש"ח בארץ, במקרה של הדיוק 200)
מיסבי קראנק וטלטל (מניח שזה כמה מאות שקלים)
סט אטמים, ואת כל מחזירי השמן בדרך, כי כבר פתחת (להערכתי כאלפיה)

סה"כ - כ-6000-6500 ש"ח לחלפים, וזה בהנחה ולא נדרשת להחליף שרשרת טיימינג וקאמשאפטים/ ראש קומפלט (גם איתם נסיעה ללא שמן לא מטיבה).
תוסיף על זה עלות עבודה (יום עבודה של מוסך לכל הפחות, כ-2500 ש"ח) - והגעת לכ-9000 שקל, לפני שיפוץ/החלפת ראש (ראש קומפלט לדיוק 200 עולה בארץ כ-6000 שקל, למיטב זכרוני).
לקחת את המקרה הכי קיצוני בעולם, אם אני הייתי קונה את האופנוע הזה AS IS זה מה שהייתי עושה:

בדיקת קומפרסיה והשוואה אל מול נתוני היצרן. (טיפול רק במקרה הצורך)
החלפת נוזלים מלאה של כלל הנוזלים באופנוע.
החלפת מסננים כולם.
כיוון ותיאום שסתומים ומערכת דלק.
בדיקה כללית של מצב השרשרת רפידות גלגל"ש מיסבים כולל מיסב היגוי.
טיפולי יצרן בהתאם לק"מ.
קוסמטיקה.

הטיפול הנ"ל לא זול אבל ייתן מדד על מצב האופנוע וייתן לו עוד אורך חיים עתידי גבוה.