אכן, לשמחתי הרבה למגזין פול גז יש השפעה רחבה - גם אצל מקבלי ההחלטות, שאיתם אנחנו בקשר כמעט יום-יומי (לדוגמה: פגישה בכנסת עם ח"כ מסוים/ת מתוכננת לשבוע הבא).
האם לפרסומים שלנו באתר ובפייסבוק יש השפעה? חד-משמעית כן. בעיקר אצל הרוכבים, שהם קהל היעד העיקרי שלנו, אבל גם אצל עיתונאים אחרים מגופי תקשורת גדולים ומרכזיים (דוגמה מצוינת תראו ממש בימים הקרובים) וגם אצל מקבלי ההחלטות.
הפרסומים האלו הם חובתנו העיתונאית, ואם יורשה לי אז גם המוסרית. אנחנו היחידים שצועקים את הקטסטרופה המתרחשת בכבישים בשלוש השנים האחרונות, ואנחנו עושים את זה בעקביות. אם זה מעצבן מישהו - שישתה מים קרים. זו העבודה שלנו ואנחנו נעשה אותה בפול גז. נקודה. אותנו יותר מעצבנים מספרי ההרוגים המטורפים, ואנחנו עושים מה שאנחנו יכולים כדי לעצור את הטירוף.
האם המבצע של אגף התנועה קשור לפרסומים בפול גז? ייתכן שיש לנו חלק בזה, בגלל העלאת הנושא למודעות. כמו שנכתב כאן, אגף התנועה מודע להכל ולא צריך אותנו כדי לדעת כמה הרוגים יש. הם חוקרים את זה, יש להם דו"חות וסטטיסטיקות, והם לא ייצאו למבצע בגלל מגזין נישה כזה או אחר, ולא משנה כמה נפוץ הוא. אבל גם אם יש לנו חלק בכך שהמבצע הזה יצא לפועל, אנחנו שלמים עם זה לחלוטין. לא כי אנחנו חושבים שהמבצע הזה צודק (הוא לא. הוא עקום והוא נועד לשפר סטטיסטיקה ולא להילחם בתאונות, כמו חלק נכבד ממה שקורה במשטרה), אלא כי אנחנו חושבים שנכון לשלם את התשלום (הקטן) הזה תמורת הגברת המודעות הציבורית.
מה לעשות, החיים קצת יותר מורכבים מראייה דיכוטומית - שלא לומר ילדותית - של "פול גז אשמים!".
מותר לך לחשוב מה שתרצה.
ואם תנסח את עצמך בצורה ברורה - זה יכול להיות דיון מעניין מאוד.
מעט הניסיון שיש לי בחיים אומר-
המשטרה היא גוף מבצע, ולא יכול בעצמו לתקן את כל מחלואי החברה.
הפוליטיקאים בעידן שלנו מעוניינים רק בתוצאות מעכשיו לעכשיו, ולא ישקיעו כלום לאורך זמן.
עד שזה לא ישתלם כלכלית/יהרג מקורב לצלחת - לא יהיה שינוי.
אני יכול לציין שלדעתי באופן יחסי הענישה בבימ״ש לעבירות תנועה חמורה יותר מאשר הפן הפלילי.
אני נזכר בזמן בו אני הוצאתי רישיון:
הרבה פחות לחץ על הכביש
אופנוע קטן - היום נכנה אותו ״סלחן״
והרבה רגעים של פחד - חבר לימד אותי להשתמש בהילוכים בכביש צדדי- כי למדתי על אוטומאט.
היום יותר מסוכן, אופנועים יותר חזקים - ואני כן רואה צורך בשינוי שיטת הלימוד.
האם במערכת הבירוקרטית חלק מזה ילך לאיבוד? יהיה לרעתנו? כנראה.
אם יש ברירה אחרת- לא יודע.
כשעשיתי רישיון לבלתי מוגבל, הכעתי עם גי אס 500, חניתי אותו בצד, ועליתי על אי אר.
הטסטר ראה את זה..., ביקש ממני לעלות ראשון.
נסיעה בקו ישר, מעלה לשני ובולם.
אמר לי - ״עצור בצד״
פנה לשאר ואמר להם ״ ככה נראה התרגיל״
חזר אליי ואמר לי - סע, סיימת...
לבחון בטסט על אי אר מי שגם ככה יש מחזיק בגי אס - לא נותן באמת אנידקציה...
סתם בירוקרטיה שלא השתנתה, ואגרות...
יש מקום לשפר את את השיטה
הפרסומים של פולגז נועדו בעיקר לרוכבים ולא כלפי גוף כזה או אחר שאין לנו לסמוך עליו.
אם הפרסומים האלו גורמים לכם לחשוב שזה יביא עלינו משטרות, במקום לגרום לכם להיכנס למיינדסט נכון של רכיבה, למדיה מטעויות של אחרים, ולקיחת משנה זהירות,
משהו לא תקין בחשיבה שלכם
mt-07
נכון. המשטרה היא גוף מבצע. אבל גם את הביצוע אפשר לעשות בדרך אחרת.
אז המפכל קיבל הוראה להראות תוצאות? הדרך היחידה שמצליחים לחשוב עליה שם בסיעור המוחות במשטרה זה לתת מלא דו"חות לדו גלגלי על עבירות?
סבבה. תעמידו שוטרים במקומות מועדים לפורענות ותנו דוחות על נהיגה בקלות דעת לכל מי שרוכב כמו בן זונה, מי שמגיע ל120 בין רמזור לרמזור בעיר, עושה ווילי במרכז העיר, משתולל כשהוא מרכיב את החברה שלו. בוא, אתה יודע בדיוק על מי אני מדבר. הרי אנחנו כרוכבים יודעים לזהות אותם כשהם עומדים ברמזור.
אז מה, המשטרה לא יודעת לזהות אותם ולברור אותם? יודעת. אבל למה לצאת עם הנחייה מעורפלת שכזו שאומרת "חפשו עבירות איכות מסכנות חיים ותחלקו קנסות" כשאפשר לומר "תשמעו, הבוס רוצה דוחות, לך תעמוד כמה שעות ליד אי תנועה מקווקוו וכל מי שעולה עליו תן לו 250₪. סבבה? סבבה. יאללה, לך תחלק כמות וב16:00 קבענו בשווארמה. סבבה? סבבה."
* מדמיין שאני ערס *
שומע שוב משהו על הרוגים בתאונות דרכים השבוע
* ממשיך להיות ערס *
כשעשיתי את הטסט בזמנו הגיע איזה ערס עם טימקס לעשות טסט לA1
אפילו הטסטר צחק.
אם אתם חושבים שהאשמה רק על האופנוענים אתם טועים,
איך ברמה היומית אנשים מתעסקים בטלפון ולא מסתכלים על הכביש בכלל שהם נוסעים.
איך אופניים חשמליות טסות במהירויות לא חוקיות בכביש ללא מיגון ובלי חוקים.
איך אוטובוסים מוניות ומשאיות חותכות אותך כאילו אתה לא קיים. (ולא בגלל זווית שהם לא רואים אותך)
איך אנשים עסוקים במסרונים טיקטוק ושטויות בזמן שהם חוצים כבישים באדום או קופצים ומפתיעים אותך.
איך מעקות הבטיחות/גליוטינות האלו עדיין קיימות.
לא כל אלו שמתו לאחרונה הם ערסים ,(ראו את האופנוענית שנהרגה אתמול) ולפעמים הם גם לא אשמים,
אבל למה שזה יעניין את המשטרה מבחינתם אנחנו רק נתון סטטיסטי.
בשורה התחתונה האכיפה צריכה להיות גם על הנהגים במכוניות, משאיות ,אוטובוסים ,הולכי רגל ואופניים חשמליות
ולא להתרכז בלתת דוחות לאופנוענים זה לא יישר את העקומה ובטח לא את הסטטיסטיקה העגומה.
אולי אנחנו לא מדברים על אותו דבר.
מדובר על אי תנועה מצויר. לא מוגבהה.
נגיד נכנסת לאיילון או דרך בגין בירושלים מאחת הכניסות אז בחיבור של נתיב ההשתלבות עם הכביש הראשי יש אי תנועה מקווקוו. עלייה עליו זו עילה לדו"ח.
אני חושב שלהשאר בנתיב ההשתלבות יכול להיות מסוכן הרבה יותר.
ובוא, כל מקרה לגופו. לא מכליל לא לפה ולא לשם. אבל לאכוף כך שכל מי שעלה ב3 מטרים האחרונים על הסימון הלבן- זה שיא העצלנות. "קח, המפקד, חזרתי עם 100 דוח"ות"- זה נראה טוב בגליונות הסטטיסטיים של סוף שנה אבל זה חסר תועלת לחלוטין מבחינת מניעת תאונות ו/או הרתעה של רוכבים חוליגנים שייסעו יותר כמו בני אדם.
אף אחד פה לא חושב שהאשמה רק על הרוכבים. אתה כותב בקהילה שיום יום עוברת נסיונות לרצח ע"י מכוניות, משאיות ואוטובוסים. לא צריך לשכנע את המשוכנעים.
אבל הנושא כאן הוא הגברת האכיפה כנגד רוכבים- אז מדברים על הרוכבים.
כולם אשמים. אנחנו והם. בהם אנחנו לא שולטים. אז השאלה מה אנחנו יכולים לעשות.