
נכתב במקור על ידי
אביעד אברהמי
אכן, לשמחתי הרבה למגזין פול גז יש השפעה רחבה - גם אצל מקבלי ההחלטות, שאיתם אנחנו בקשר כמעט יום-יומי (לדוגמה: פגישה בכנסת עם ח"כ מסוים/ת מתוכננת לשבוע הבא).
האם לפרסומים שלנו באתר ובפייסבוק יש השפעה? חד-משמעית כן. בעיקר אצל הרוכבים, שהם קהל היעד העיקרי שלנו, אבל גם אצל עיתונאים אחרים מגופי תקשורת גדולים ומרכזיים (דוגמה מצוינת תראו ממש בימים הקרובים) וגם אצל מקבלי ההחלטות.
הפרסומים האלו הם חובתנו העיתונאית, ואם יורשה לי אז גם המוסרית. אנחנו היחידים שצועקים את הקטסטרופה המתרחשת בכבישים בשלוש השנים האחרונות, ואנחנו עושים את זה בעקביות. אם זה מעצבן מישהו - שישתה מים קרים. זו העבודה שלנו ואנחנו נעשה אותה בפול גז. נקודה. אותנו יותר מעצבנים מספרי ההרוגים המטורפים, ואנחנו עושים מה שאנחנו יכולים כדי לעצור את הטירוף.
האם המבצע של אגף התנועה קשור לפרסומים בפול גז? ייתכן שיש לנו חלק בזה, בגלל העלאת הנושא למודעות. כמו שנכתב כאן, אגף התנועה מודע להכל ולא צריך אותנו כדי לדעת כמה הרוגים יש. הם חוקרים את זה, יש להם דו"חות וסטטיסטיקות, והם לא ייצאו למבצע בגלל מגזין נישה כזה או אחר, ולא משנה כמה נפוץ הוא. אבל גם אם יש לנו חלק בכך שהמבצע הזה יצא לפועל, אנחנו שלמים עם זה לחלוטין. לא כי אנחנו חושבים שהמבצע הזה צודק (הוא לא. הוא עקום והוא נועד לשפר סטטיסטיקה ולא להילחם בתאונות, כמו חלק נכבד ממה שקורה במשטרה), אלא כי אנחנו חושבים שנכון לשלם את התשלום (הקטן) הזה תמורת הגברת המודעות הציבורית.
מה לעשות, החיים קצת יותר מורכבים מראייה דיכוטומית - שלא לומר ילדותית - של "פול גז אשמים!".