ציטוט נכתב במקור על ידי Shaharb צפיה בהודעה
היי,
קודם תודה על כל התגובות.
אכן כל אחד בעל דעה שונה ועם כוונות טובות.
חלק מהחברים הגדול יותר המליצו גם להתחיל עם 4 פעימות כדי ללמוד לרכב קודם.
על האופנו ajp לא מצאתי הרבה ברשת אבל ראיתי מס כלים למכירה באתרים השונים אשמח להארה.
ככלי ראשון ושהולך לשמש בעיקר בסופש ( קשה כשיש ילדים קטנים לרכב בתדירות גבוהה יותר) מעדיף לרכוש כלי זול ופשוט להתאמן ולהשתפשף איתו וכשיתאפר להחליף באחד מתקדם יותר
אופנוע השטח הראשון שלי היה גאס גאס קאמי, אותו מנוע סיני של זונגשן כמו ה-AJP PR5.
יש יתרונות וחסרונות...
יתרונות - אפשר לרכוש חלקים בעלי אקספרסס, בזול. בערך המנוע הכי זול לתיקון שראיתי בחיי.
האמינות של המנוע די טובה, למרות שעבד אצלי מאוד קשה, בתנאי חום קיצוניים ובמהירויות זחילה - הוא היה תקין ונשאר תקין. היה לו גם סטרטר חשמלי, שמקל מאוד על מתחילים.

חסרונות... יש הרבה.
1. הוא חלש. לא בר השוואה ל-250 מרובע מקצועי. אחרי חודש-חודשיים הוא כבר נתפס כ"עגלה", ולא כ"לא מאיים".
2. גיר 5 הילוכים, עם פער גדול בין הראשון לשני. מציק מאוד בשטח טכני.
3. זה מנוע דו"ש, הוא לא נועד לעבודת אינדורו אינטנסיבית. בנפילות הוא נפגע (פוצצתי מכסים פעם אחר פעם, שברתי את מנגנון השילוב של הגיר בנפילה קשוחה על רגלית ההילוכים וכו').
4. בעבודה אינטנסיבית בשטח צפוף הוא מתחמם מהר יחסית.

ה-AJP מתעלה על אותו גאס גאס בהיבט של איכויות שלדה ומתלים, אבל משום שהמנוע זהה - לא הייתי בונה עליו בתור אופנוע שאפשר "לגדול איתו".