תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: מערכת דלק - החלפת צינורות דלק PIAGGIO XEVO ואופן פעולת המערכת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163

    מערכת דלק - החלפת צינורות דלק PIAGGIO XEVO ואופן פעולת המערכת

    שלום,
    החלפתי צינורות דלק בקטנוע פיאג'ו אקס איבו 125 (קרבורטור), הצינורות נראו לי יבשים ואף מתפוררים.

    החלפתי מנקודת ההזנה ביציאה ממיכל הדלק עד למחבר שמוביל למשאבה מכנית (כך זה נראה, הזנה אחת ושתי יציאות).
    אני תוהה אם צנרת דלק , בהנחה ששמתי בקוטר המתאים (6 מ"מ) , יכולה לשבש את הזנת הדלק לקרבורטור בשל הפרשי גבהים, כלומר אם שמתי צינור ארוך מדי וכעת יתכן והפרשי הגבהים שונה ממה שהיה קודם, או שכוח הדחיפה ולחץ הזרמת הדלק גבוהה והפרש האנרגיה שולית, אולי יכולת עמידות הצנרת בלחץ יכול להיות משמעותי.

    וידאתי שיש סטרטר ויש ניצוץ ויש אפילו דלק במסנן דלק ועדיין הקטנוע מתקשה להניע עד לרמה שאין תגובה מהמנוע כלל.
    לפני שאני בודק קרבורטור (שהיה תקין לחלוטין קודם לכן) ובשלב זה שולל אפשרות של כיול לא תקין בקרבורטור גובה מצוף וכו'.

    יתכן וצנרת דלק לא מתאימה יכולה לגרום להזנת דלק עד כדי כך לא תקינה ברמה שהקטנוע כלל לא מניע (על אף שאני פיסית רואה דלק במסנן הדלק)?

    אודה לעצה מבעלי ניסיון ,

    תודה ואחלה יום

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא יתכן.
    תבדוק שיש בתוך הקרבורטור דלק.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    אני נשאר בהנחות של קודם ומבין שהזנת הדלק לא תקינה (מבחינתי בשלב הזה, הקרבורטור עדיין תקין),
    ועדיין לא מבין ממה יכולה להיות הבעיה אם פיזית יש דלק במיכל ואני רואה דלק במסנן הדלק ? יכול להיות משהו עם המשאבה מכנית או מחברים?
    כמובן שאם לא אמצא אעבור לקרבורטור אבל הכל היה בסדר איתו עד שנגעתי בצנרת דלק אז לפני שאגש לקרבורטור הייתי רוצה לבדוק את הרכיבים שנמצאים בין היציאה ממיכל הדלק עד להזנת הקרבורטור.

    תודה להתייחסות המהירה

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציינת "ארוך יותר", ייתכן שזה משפיע. תעשה ניסוי - תחזיר את הישן או תחתוך חדש קצר יותר ותבדוק אם יש השפעה.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הייתה בעיה לפני שהחלפת צינורות או שעוד מדברים על הפעם הקודמת של בעיות בהתנעה.
    אם מדובר בבעיה של פעם קודמת אז אתה מחפש במקום הלא נכון.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    כן, אתן קצת רקע זה יעשה סדר.
    זה התחיל במהלך נסיעה שהרגשתי שינויי טורים שלא היו מובנים לי , זה הלך והחריף עד למצב שלאחר 10 דקות נסיעה הייתי צריך להחזיק מצערת כדי שלא ידומם.
    איפשרתי לו לדומם והתחלתי לעקוב אחרי הזנת הדלק, גיליתי הזנה לא תקינה ביציאה ממיכל הדלק, כבר היה קרוע ויבש והייתה רטיבות משמעותית של דלק, כשנגעתי בו בידיים (הייתה לי כוונה לקצר קצוות שחוקות ולהחזיר חזרה) הבנתי שהמצב קשה משחשבתי, הזמנתי צינור 6 ממ עם תקן מתאים והחלפתי, החלפתי גם לאורך כל הדרך, יש שסתום חד כיווני על הדרך וידאתי שהוא תקין.

    עכשיו לשאלות, איך אפשר לבדוק את המשאבה המכנית?
    אני בודק הזנות תקינות לקרבורטור, רק לאחר מכן עם ניסיונות הנעה אפרק ואבדוק מצוף וכו' (יותר מדי עבודת פירוק פלסטיקה בקטנוע הזה)

    תודה, שבת שלום .

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
    עכשיו לשאלות, איך אפשר לבדוק את המשאבה המכנית?

    תודה, שבת שלום .
    מפרק את הצינור שיוצא מהמשאבה (בצד של הקרבורטור) ונותן סטרטרים.
    רואה שיוצא דלק כמו שצריך.

    שבת שלום.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
    כן, אתן קצת רקע זה יעשה סדר.
    זה התחיל במהלך נסיעה שהרגשתי שינויי טורים שלא היו מובנים לי , זה הלך והחריף עד למצב שלאחר 10 דקות נסיעה הייתי צריך להחזיק מצערת כדי שלא ידומם.
    איפשרתי לו לדומם והתחלתי לעקוב אחרי הזנת הדלק, גיליתי הזנה לא תקינה ביציאה ממיכל הדלק, כבר היה קרוע ויבש והייתה רטיבות משמעותית של דלק, כשנגעתי בו בידיים (הייתה לי כוונה לקצר קצוות שחוקות ולהחזיר חזרה) הבנתי שהמצב קשה משחשבתי, הזמנתי צינור 6 ממ עם תקן מתאים והחלפתי, החלפתי גם לאורך כל הדרך, יש שסתום חד כיווני על הדרך וידאתי שהוא תקין.

    עכשיו לשאלות, איך אפשר לבדוק את המשאבה המכנית?
    אני בודק הזנות תקינות לקרבורטור, רק לאחר מכן עם ניסיונות הנעה אפרק ואבדוק מצוף וכו' (יותר מדי עבודת פירוק פלסטיקה בקטנוע הזה)

    תודה, שבת שלום .
    צריכה להיות זרימת דלק חופשית אם זה הזנת גובה או אם זו משאבה אז בזמן התנעה ועבודה, ציינת שסתום חד כיווני, יש מצב שהורכב הפוך? יש פילטר חיצוני? האם הורכב בכיוון הרצוי? האם בדקת שהצינורות נקיים ואין משהו בפנים שחוסם אותם?
    אם אין בעיה עד לקרבורטור כנראה שיש סתימה בקרבורטור.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    איזה שסתום חד כיווני יש בדרך?

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    ירושלמי תודה להסבר אבדוק זאת.
    שסתום חד כיווני - הדלק יוצא מהמיכל ומזין את המשאבה מכנית, מהמשאבה יש שתי יציאות - הזנת הקרבורטור והשנייה חזרה ממנו, זאת שמזינה את הקרבורטור תחילה יש שסתום כזה שנותן אפשרות רק להזרמת הדלק למסנן הדלק ומי מסנן הדלק לקרבורטור. בצינור השני יש קו רצוף נקי ישירות למשאבה ללא רכיב כלשהו בדרך.
    לא נגעתי בשסתום הזה והקטנוע עבד כך לפני אז לדעתי הכיוון שלו תקין, אם כי אוודא זאת רק כדי לוודא שאין לי טעות בהבנה התיאורתית כפי שפירטתי כאן.

    הצנרת כולה חדשה ונקייה להזנת הדלק וגם וידאתי זאת בנשיפה בכדי לראות פעולה תקינה בהזנת הקרבורטור וכו'.

    יתכן מאוד שהצפתי את הקרבורטור במהלך הניסיונות, הוא עבר ניקוי מאוד קפדני לפני כחצי שנה ונסע מאז כ 2k km , אני מאמין שבשלב זה אין ברירה אלא לפרק להעביר ניקוי קליל לחבר מחדש ולנסות להניע. אם כבר אפרק אנסה להניע קודם עם ספריי קרבורטור רק בכדי לקבל תגובה מהמנוע שלא קיבלתי כבר הרבה זמן.

    על אף שיש ניצוץ ודאי, יתכן שתהיה קיימת בעיה במערכת החשמל שמנטרלת את כניסת המנוע לפעולה ? הייתי מאוד רוצה לשלול אפשרות כזאת.
    שוב תודה

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    אם יש לך משאבה מכנית על סעפת היניקה אמורות להיות 2 פטמות.
    עבה לוואקום ודקה למערכת שקשורה לזיהום אוויר.
    הפטמה העבה מתחברת למפצל T והיא מספקת וואקום למשאבה ולברז דלק.
    על המשאבה יש 3 פטמות, 2 בצד אחד ואחת בצד שני.
    על פטמות הדלק יהיו חצים עם כיוון הזרימה ועל הוואקום לא יהיה חץ.
    לא יודע על איזה שסתום חד כיווני אתה מדבר, אולי אתה מתבלבל בין טבעת שיש על צינור הוואקום שמתחבר לסעפת היניקה.
    זה לא שסתום.
    בראנרים 125 (מנוע וקרבורטור כמו אצלך) הצינורות דלק נטו להתפורר לתוך הקרבורטור ולחסום אותו מבפנים.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    עשית לי ממש סדר,
    זמן טוב לפרק קרבורטור
    תודה רבה לעצות ידידי.

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    מעדכן - פירקתי קרבורטור והבנתי שהוא הוצף דלק (לאור ניסיונות ההנעה), פירקתי פילטר אוויר שיוכל לקבל מספיק אוויר בתערובת ולאחר מספר ניסיונות הניע.

    תודה לכל העוזרים במלאכה.

אשכולות דומים

  1. Piaggio Xevo 2015 למכירה
    על ידי Infifi בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-05-2021, 00:06
  2. לא יודע אם זה תקין - piaggio xevo 250ei
    על ידי Zwika בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 31-08-2018, 01:33
  3. הרצה לאחר החלפת צילינדר ובוכנה - PIAGGIO XEVO 125
    על ידי Elisb בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 26-08-2017, 21:38
  4. מגן רוח גבוה ל piaggio xevo
    על ידי Khc בפורום פורום מכירה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 28-08-2016, 19:17
  5. Piaggio xevo 2012
    על ידי iRideHigh בפורום פורום מכירה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-03-2016, 08:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO