ציטוט נכתב במקור על ידי eli36 צפיה בהודעה
ידידי
אני מציין נתונים יבשים מספרות טכנית באנגלית ובעברית של היצרן.
יתרה מכך: בספרות טכנית של היצרן משנת 2018 והלאה, האופציה היחידה עבור שמן גיר, היא שמן מנוע 10W30 בתקן SE.

הסיבה שהעליתי פה את הדברים, מכיוון שבמוסך המרכזי מטרו קיבלתי תשובה שמשתמשים בשמן גיר של מוטול בצמיגות 80W90 .

*הדיון פה הועלה כדי להבין את פני הדברים..האם יש ספרות יצרן שונה לישראל....?

.מה בעצם אני מפספס פה..
אין פה שום פלפולים ומיני מליחות.

אי שוויון פשוט שלא מובן. ספרות טכנית מול מציאות אחרת של המוסך המרכזי מטרו, וכנראה שאר המוסכים.
בוקר טוב,

אין ספר יצרן לישראל, לכל הידוע לי החלוקה היא לפי שוק\תקנות: אירופה,ארה"ב, אוסטרליה, דרום אמריקה, אסיה, אפריקה. וייתכן שיש עוד.

ישראל עובדת עם האיחוד לרוב מה שאומר שהכלים שמגיעים הם בעלי תקינה אירופאית ולכן ספר הרכב שמתאים לאיחוד\אירופה.

ב"שטח" מוסכים הולכים לפי הוראות יצרן + ידע \ ניסיון (במידה ויש ריקולים\קריאת תיקון),
.
עפ"י הנסיון של טרייבל אין ממש הבדל בין הסוגים לכלים בעלי נפח 250 סמ"ק כך שכל המידע שעלה פה לא נמצא בסתירה.

למרות שחברה מייצרת כלי רכב ובודקת אותו אין לה את היכולת לבדוק אותו בכל תנאי אפשרי מבחינת מזג אוויר או שימוש וגם אין מצב לבדוק טעויות שקורות רק בזמן התחלת הייצור הסדרתי כך שהצרכנים הם סוג של "בוחנים" והמכונאים "מאבחני שטח".
כל בעיה או תקלה אמורה להיות מדווחת לחברה היצרנית לצורך בדיקה ואיבחון.
כל הנתונים שנאספים במהלך תקופת זמן מסויימת לאחר הפצה מהווים תמונת מצב אמיתית לאיכות הייצור ,הרכבה ושימוש של הכלי.
במידה ומתגלות בעיות (כמו סידרת DUKE\RC של KTM) החברה סופגת ומוציאה או ריקול או קריאת תיקון. לרוב כל 3 שנים משדרגים את הדגם ובמידת הצורך הצורך מתקנים את הבעיות שהתגלו בסידרה הראשונה ומעדכנים את ספר הרכב.
למה כל זה? אם באיזשהו שלב היה מתקבל דיווח שגירים נאכלים כתוצאה משימוש בשמן מסויים - היתה יוצאת הוראה חד משמעית בנושא בין אם בספר או בין אם אצל היבואן,.
לכן לפעמים יש הבדל בין המידע שבספר רכב שנכתב לדגם מסויים בשנה מסויימת לעומת שנים אחרות לעומת נסיון של כמה שנים בטיפול בדגם.