תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: שמן גיר ל xmax 300. בארץ לא פועלים לפי הוראות יצרן. האם זה תקין טכנית?

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2021
    הודעות
    8
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    מה שהוא אמר, ובנוסף - כתבת 3 צמיגויות:
    שמן גיר 10w30 - צמיגות כזאת ראיתי רק בגירים של מנועי דו"פ (עם קלאץ' רטוב). בד"כ זאת צמיגות של שמן מנוע, לא של שמן גיר. לא חושב שגיר של קטנוע דורש בהכרח שמן כזה.
    85w - זאת כנראה הצמיגות שימאהה ממליצים (מניח). זה שמצויינת צמיגות חד-דרגתית, מעיד על תקן ישן מאוד (ובעקיפין על כך שאין במכלול הנ"ל דרישות גבוהות לאיכות השמן). 80W-90 קרוב מספיק כדי שיתפקד כהלכה. טווח הצמיגויות 75W-80 עד 80W-90 זה מה שנדרש בגירים הידניים של רוב הרכבים - סביבת שימוש דומה מאוד.
    שמן גיר בצמיגות 85w140 - שמן צמיגי מאוד, ואני בטוח שאין צורך להשתמש דווקא בו. פעם אחרונה ראיתי דרישה להשתמש בשמן כזה הייתה כשהסתכלתי בספרות הטכנית של המוטו-גוצי V7, שבו השמן הנ"ל הולך להאב האחורי (חיבור של גל הינע).

    אגב, עוד פריט מידע לרווחת הציבור על ההבדל בין GL-5 ל-GL-4:
    זה לא ש GL-5 "טוב יותר". הוא יכול לעמוד בעומסים יותר גדולים (כמו בדיפרנציאלים וכו'), אבל אלים יותר ויכול לגרום נזק למכלולים עם מתכות עדינות - למשל לטבעות הסינכרון בגיר ידני.
    לכן חשוב מאוד לא למלא GL-5 במכלול שדורש GL-3, GL-4 או GL-4 PLUS.
    בספר הרכב של ימאהה באנגלית לקטנועי xmax 300 משנים 2017 ומעלה, כתוב במפורש מידע טכני לגבי השמן גיר:
    שמן מנוע 10w30 או 85w בתקן gl3.

    גם באתר מוטול (ובעוד אתרים של שמנים) בקטגוריית בחירת שמן ל xmax 300 משנת 2017, הבחירה היא להשתמש בשמן מנוע 10w30.

    ימאהה ממליצים על צמיגות 85w שהיא כביכול חד דרגתית, כדי לתת חופש בחירה לדרגת הצמיגות השנייה שתלויה בטמפטורת המקום.

    צמיגות 85w90 מתאימה למקומות בהם הטמפרטורות מתחת ל 0 מעלות.

    צמיגות 85w140 מתאימה לטמפטורה מעל 0 מעלות, והיא הצמיגות המומלצת בארצינו.

    בקטנועי sym* בסדרת הג'וימקס , בספרות יצרן כתוב במפורש שמן גיר: 85w140. ואכן מוסכים רבים בארץ שמודעים לעניין, מחזיקים שמן גיר בצמיגות 85w140.
    לפני שנים שהייתי במטרו תושיה, שאלתי אותם לגבי סוג שמן גיר לגוימקס. הם ענו לי 80w90. אמרתי להם שבספרות יצרן כתוב 85w140. הם אמרו לי שזה עדיף, ואפשר לקנות* 85w140 מקורי של ג'וימקס.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי eli36 צפיה בהודעה
    בספר הרכב של ימאהה באנגלית לקטנועי xmax 300 משנים 2017 ומעלה, כתוב במפורש מידע טכני לגבי השמן גיר:
    שמן מנוע 10w30 או 85w בתקן gl3.

    גם באתר מוטול (ובעוד אתרים של שמנים) בקטגוריית בחירת שמן ל xmax 300 משנת 2017, הבחירה היא להשתמש בשמן מנוע 10w30.

    ימאהה ממליצים על צמיגות 85w שהיא כביכול חד דרגתית, כדי לתת חופש בחירה לדרגת הצמיגות השנייה שתלויה בטמפטורת המקום.

    צמיגות 85w90 מתאימה למקומות בהם הטמפרטורות מתחת ל 0 מעלות.

    צמיגות 85w140 מתאימה לטמפטורה מעל 0 מעלות, והיא הצמיגות המומלצת בארצינו.

    בקטנועי sym* בסדרת הג'וימקס , בספרות יצרן כתוב במפורש שמן גיר: 85w140. ואכן מוסכים רבים בארץ שמודעים לעניין, מחזיקים שמן גיר בצמיגות 85w140.
    לפני שנים שהייתי במטרו תושיה, שאלתי אותם לגבי סוג שמן גיר לגוימקס. הם ענו לי 80w90. אמרתי להם שבספרות יצרן כתוב 85w140. הם אמרו לי שזה עדיף, ואפשר לקנות* 85w140 מקורי של ג'וימקס.
    בוא נעשה סדר כי אין שלילה בין כל מה שנאמר פה:
    GL3 תקן ישן עפ"י הויקפדיה, הקטנוע שנת 2017 , יש מצב שבאותה שנה הוא היה עדיין בתוקף. הסטטוס לא רלוונטי מה שרלוונטי זה שצויין בספר ושהוא הדרגה הכי נמוכה כלומר דרגת בסיס ולכן טרייבל ציין אותו כתקינת סף מומלצת, GL4 לא יפגע בכלי שלך ויהיה "שיפור" אבל GL5 לא מתאים לכלי (מצויין גם בוויקי את מה שקקטוב רשם).

    אם להתייחס לתמונה אז ההמלצה היא ל 85W ללא הקשר לדרגה נוספת, לא מתווכח מה אתה ראית לגבי 85\140, אבל יש עיניין לעבודה בטמפרטורה כמו שציינת, ההבדל הוא בעיקר בשמן המנוע כלומר ההמלצות הן לפי ספר הרכב שיצא למדינה אליו הוא משוייך, מכיוון שבישראל עובדים עם אירופה התקינה היא של אירופה וההמלצות הן לאקלים האירופאי.
    בארץ שימוש בשמן מנוע "כבד" בזמן עבודה בקיץ מומלץ יותר כי שמן "דליל" יאבד מתכונותיו מהר יותר תחת חום, לכן יש שימוש לרוב ב 40 ו\או 50 במקום 30 בנוגע לדרגת צמיגות תחת חום.
    הכוונה בכל זה שיש הבדל בין ההמלצות בספר הרכב לתנאי השטח בהם הכלי באמת עובד בו... כלים שעובדים במדינה עם אקלים מדברי חם ואבקי יידרשו לתחלופה יותר תדירה בטיפולים מאשר המלצות היצרן, כנ"ל כלים שעובדים בעצימות גבוהה. הספר נותן סטנדרט לשימוש ותחזוקה שמשקלל בתוכו אורך חיים עפ"י המלצת שימוש למשתמש הנורמטיבי באותה מדינת מוצא.
    שמן גיר אינו מתחמם ואינו מזדהם כמו שמן מנוע ולכן פחות מאבד מתכונותיו, דרישת הבסיס היא חד מספרית (רק 85W בתמונה) כך שכנראה אין חשיבות מבחינתם לדרגה נוספת כי השמן שומר על תכונותיו עד לזמן ההחלפה שנקבע תחת בדיקת השימוש שהם עשו לו.
    לטענתך הדרגה השניה תלוי בטמפ' (וזה נכון) השאלה לאיזו טמפרטורה, טמפרטורת עבודה שנובעת מעבודה מאומצת או טמפרטורה של המקום? ופה נראת לי הבעיה.
    140 לדעתי יתאים יותר לכלים שמגיעים לטמפרטורת עבודה מאומצת או לאורך זמן\שימוש שבו 90 כבר מאבד מתכונותיו, אין לי נסיון בשימוש בו, בכל הקטנועים שיצא לי לטפל ההנחיה היתה 85W\90 מהמנהל המקצועי.
    אם מבחינתך מצאת ש 140 מתאים אז שים וחבל על "הויכוח", קח בחשבון שייתכן ותיצור יותר נזק מתועלת במידה והוא לא מתאים.

אשכולות דומים

  1. אין תצוגת צג +ווינקרים לא פועלים "אפריליה"
    על ידי artyomSVG בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 10-04-2020, 14:48
  2. מחפש הוראות לאזעקה
    על ידי xlib בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 19-11-2018, 14:54
  3. שימוש בגריז מומלץ ע"פי הוראות יצרן יעוץ/עזרה
    על ידי vy17206 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-11-2016, 01:35
  4. קיבולת שמנים לפי הוראות יצרן
    על ידי oran306 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 25-08-2015, 16:24

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO