היי,
היום אחרי שהקטנוע עמד איזה חמישה ימים הגעתי לקטנוע וראיתי על הגלגל הקדמי מעט שמן לאחר בדיקה ראיתי שהבולם זעזועים הקדמי ימני נוזל.
ממה יכל להיגרם? מסוכן לנסוע ככה?
ידוע עלות תיקון מוערכת למקרה?
תודה לעונים.
היי,
היום אחרי שהקטנוע עמד איזה חמישה ימים הגעתי לקטנוע וראיתי על הגלגל הקדמי מעט שמן לאחר בדיקה ראיתי שהבולם זעזועים הקדמי ימני נוזל.
ממה יכל להיגרם? מסוכן לנסוע ככה?
ידוע עלות תיקון מוערכת למקרה?
תודה לעונים.
יש לך בבולם 2 גומיות:
העליונה, שנקראת מגן אבק, מונעת מחול/לכלוך לחדור פנימה.
התחתונה (הפנימית) נקראת מחזיר שמן, ותפקידה לשמור על השמן בפנים ולא לאפשר לו לנזול החוצה.
כשהבולם מתחיל לנזול, זה אומר שאו שמחזיר השמן נקרע, או שחול/לכלוך הצליח להגיע אליו ולהתקע בינו לבין הבולם, ובכך לא מאפשר לו לאטום.
במקרה השני לפעמים אפשר להפסיק את הנזילה ע"י ניקוי הגומיה עם וו מפיסת פלסטיק דקה, שאיתו מוציאים את הלכלוך. לרוב זה קורה באופנועי שטח.
במקרה הראשון (והסביר יותר עבור קטנוע עירוני) תצטרך להחליף את הגומיות, וביחד איתן את השמן. העלות היא כמה מאות שקלים לבולם (כ-500-400 בהערכה גסה), ובד"כ עושים את שני הבולמים ביחד, משתי סיבות:
1. אם הגעת לעייפות החומר בבולם אחד, סביר להניח שגם בשני המחזירים עייפים/סדוקים.
2. השמן בבולם מאבד מתכונותיו בהדרגה, והתנהגות הבולם נהיית פחות טובה. מומלץ מאוד להחליף את השמן בבולם כל כמה עשרות אלפי קילומטרים, מעטים עושים את זה בארץ. אז לפחות כשהבולם כבר נפרץ, בצע את ההחלפה כדי להיות בטוח שיש לך בשני הבולמים שמן טרי מאותו סוג ובואתה כמות. סוג השמן, צמיגותו והכמות בבולם משפיעים מאוד על פעולת המתלה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
שאלת על מסוכן.
אם השמן נוזל ומרטיב את הבלמיםזה מסוכן.
תחליף לבולם חדש אם זה אחורי.בקידמי ניתן ורצוי להחליף מחזשים ושמן.