ציטוט נכתב במקור על ידי El_Determinado צפיה בהודעה
תודה על התגובה קודם כל.
זה מוביל אותי לשאלה נוספת:
בהנחה שרוב הנסיעות שלי בימי השבוע יהיו עירוניות על כביש ורק בסופ"ש אתן מדי פעם גיחות לטיולי שטח, עדיין הCrf עדיף? כי אני גם לא איזה הרפתקאן מטורף שמתכנן לדפוק קפיצות וזה בשטח אלא יותר בקטע של טיולים והנאה ולכן רוב השימוש אני מאמין שהוא יהיה עירוני. מטריד אותי מה שכתבת על הנסיעות הבינעירוניות - אתה יכול לחדד למה התכוונת?
אחדד לבקשתך.
1. כל עוד התפריט כולל רכיבות שטח, הויסטרום איננו אופציה. לצורך העניין: "שטח" זה מקום שאליו לא תרצה להכניס פרייבט שאינו מליסינג. שבילים בבן שמן אלה "כבישי כורכר", וכמו שכל רכב כולל סובארו BRZ עובר בהם, כך גם כל אופנוע כולל R1 עובר בהם.
שטח קל - אלה שבילי ג'יפים, סינגלים ושבילים חקלאיים שעבירים לרכב גבוה. אם תנסה לרכב בתוואי הזה עם הויסטרום, תגלה שמרווח הגחון שלו מצומצם, משקלו גבוה, המתלים מתרסקים על כל אבן וכתוצאה מכל אלה - תאלץ לרכב בקצב נמוך. עדיין אפשר לרכב ולהינות (אני עשיתי ביוון את הדרך ל-Agrafa, שמוגדרת כדרך 4X4 על גבי הונדה CBF250 ודי נהנתי). עם זאת, כל כלי דו-שימושי ייתן מענה טוב יותר ויספק יותר פאן תוך פחות נזק למכונה. ה-CRF250L/RALLY הוא דוגמא מצויינת לדו"ש שיכול להתמודד עם כל תוואי "הגיוני" תוך שמירה על קצב סביר.
קח בחשבון, שכדי להינות בשטח תצטרך להתקין צמיגי 50/50.
קצת תמונות מקפריסין, מלפני שבועיים:






2. לגבי יכולת בין-עירונית. אני כותב על סמך הרשמים הטריים מה-CRF, אבל זה תופס לרוב אופנועי 250 (היחיד שאני יכול בפה מלא להגדיר כ"יוצא דופן" זה הנינג'ה 250 הישן, עם 2 צילינדרים ו-33 כ"ס).
אנחנו בישראל, רגילים שכביש בין-עירוני זהו כביש מהיר, שבו התנועה זורמת על 110-120 קמ"ש, ופה ושם גם עוקפים על 140-150. אלה הקצבים מחוץ לשעות העומס בכביש 5, 531, 431, 471 ובעצם - ברוב הכבישים במרכז כשאינם עמוסים. המהירויות האלה נמצאות מחוץ לאיזור הנוחות של אופנועי 250 באשר הם.
ה-CRF מרגיש אחלה במהירויות של עד 100 קמ"ש - יש לו רזרבות של כוח, הוא מאיץ בקצב סביר גם בעליה והסל"ד אינו מרקיע שחקים. ב-110 האופנוע כבר מתחיל להרגיש עסוק, ומשם צבירת המהירות היא איטית יחסית וקצב ההאצה תלוי בשיפוע, בכיוון הרוח וכדומה, עד למהירות מירבית של כ-130 וקצת קמ"ש (לא טרחתי למדוד). כמובן שניתן להישאר במגבלות האלה על 100-110 בנתיב הימני, ולשרוד את הנסיעה כל עוד היא אינה על בסיס יומי (או לא ארוכה מדי), אבל אם זה תוואי הנסיעה הצפוי - ישנם כלים מתאימים יותר למטרה מדו"ש 250 סמ"ק. אם רוב השימוש שלך עירוני, פרט לגיחות מדי פעם - אני לא רואה בעיה. מה גם, שלצורך אותן גיחות אפשר לבחור בכבישים צדדים איטיים יותר שבהם קצב התנועה הינו 60-100 קמ"ש במקום צירים ראשיים. כבישים כמו בית אריה, 60 או למשל בית אורן/כביש הצפון הישן הם תענוג צרוף על גבי דו"ש קטן.

3. אם יש לך כוונה לרכב מחוץ לעיר באופן קבוע, אולי כדי ללכת על דו"ש חזק יותר, כדוגמת ה-DR650/DRZ400.
אם אתה רוצה לוותר על חלק מיכולות השטח לטובת יכולת כביש, אולי כדאי להסתכל לכיוון של ורסיס 300 או ב.מ.וו G310GS.

בהצלחה!