תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: קירור נוזל חיצוני - למנוע בעירה פנימית. (רעיון לדיון)

  1. #1

    קירור נוזל חיצוני - למנוע בעירה פנימית. (רעיון לדיון)

    שלום לכולם,

    הרעיון הוא להלביש/לשזור צינורות מסביב למנוע של קירור אוויר (צלעות קירור) וכל הצינורות יהיו מחוברים אחד לשני.

    באופן טבעי הנוזל החם יעלה למעלה לתוך רדיאטורים ואחרי הקירור הטבעי מהרוח יחזור לחלק התחתון של המנוע.

    יתרונות - חוסך בעיות כמו פריצת אטם,סדקים,פריצת משאבת מים.

    הטענה שבעתיד יהיו אופנועים חשמליים ידועה,ואין צורך להעלות אותה.

    מה דעתכם?

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    זה לא יהיה יעיל, כי העברת החום מהמנוע לצינור לא תהיה טובה. זה לא שהנוזל נוגע ישירות במנוע.
    ובעיות כמו פריצת אטם, לא נובעות מעצם היות המנוע קירור אוויר, אלא מתקלה. אם יש מנוע שתוכנן לא נכון, ומייצר יותר חום משהוא מסוגל לפנות, אז יש דרכים אחרות לטפל בזה.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    שיטה שכן מקובלת, היא להתלבש על אחד מצינורות השמן (במידה ויש כאלו), ולהוסיף לו רדיאטור שמן קטן. גם כאן יש בעיות שצריך להתמודד איתן, כמו התנגדות גדולה יותר לזרימה ממה שהמשאבה תוכננה לעשות ועוד.

  4. #4
    אבל בעיקרון זה יהיה יותר טוב מקירור אוויר,כי אתה יכול לשים גם צלעות על הצינורות.

    התכוונתי לפריצת אטם במנוע קירור נוזל(מנוע מנפח/פריצת מים לתא שריפה)

    כן השיטה של רדיאטור שמן מוכרת לי

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא יעבוד.
    כן אפשר להלביש מערכת קירור עם משאבה ורדיאטור.

  6. #6
    למה אין ביצוע של זה אם זה יכול להיות יעיל עם משאבה?

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי אין לדעת צפיה בהודעה
    שלום לכולם,

    הרעיון הוא להלביש/לשזור צינורות מסביב למנוע של קירור אוויר (צלעות קירור) וכל הצינורות יהיו מחוברים אחד לשני.

    באופן טבעי הנוזל החם יעלה למעלה לתוך רדיאטורים ואחרי הקירור הטבעי מהרוח יחזור לחלק התחתון של המנוע.

    יתרונות - חוסך בעיות כמו פריצת אטם,סדקים,פריצת משאבת מים.

    הטענה שבעתיד יהיו אופנועים חשמליים ידועה,ואין צורך להעלות אותה.

    מה דעתכם?
    אפשר לשאול איך "תשזור" צינורות מסביב לצלעות קירור, ואיזה מכוער זה יראה כנראה (גם אם זה יהיה במפעל)?
    ואם כבר מעבירים צינורות אם נוזל קירור אז למה כבר לא לעשות מערכת נורמלית של קירור מים כמו שיש בכמעט כל אופנוע מודרני?

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי אין לדעת צפיה בהודעה
    למה אין ביצוע של זה אם זה יכול להיות יעיל עם משאבה?
    מה ההבדל בין מנוע מקורר נוזל לאוויר?
    בקירור אוויר יש מרווחים גדולים בין החלקים ויחס דחיסה נמוך, בקירור נוזל יש מרווחים קטנים בין החלקים ויחס דחיסה גבוהה, כתוצאה האחד הוא מנוע עם תפוקה נמוכה והשני עם תפוקה גבוהה.

    למה קירור נוזל יותר טוב?
    ברעיון, קירור נוזל מאפשר להשאיר את המנוע בטווח טמפ' קבוע.
    ובגלל ששומרים על טמפ' קבועה, ההתרחבות של החלקים ניתנת לחיזוי בצורה יותר מדויקת והמרווחים ביניהם מתוכננים להישאר קבועים לאורך כל קשת הטמפ', זה מקטין חיכוך ומאפשר לאבד פחות דחיסה ובנוסף מאפשר להוציא יותר תפוקה מהדלק על ידי יחס דחיסה יותר גבוהה - שלא מתאפשר בקירור אוויר בגלל אילוצי קירור.

    לכן לקרר מנוע קירור אוויר בעזרת מים לא ישיג את התוצאה וזו לדעתי הסיבה העיקרית שאין קיטים של קירור מים לאוויר.

  9. #9
    תודה על ההתייחסות,
    כן באמת שחושבים על איך להרכיב את המערכת זה נהיה מסובך יותר

אשכולות דומים

  1. סוף עידן אופנועי מנוע בעירה פנימית.
    על ידי ronen_sch בפורום כללי
    תגובות: 243
    הודעה אחרונה: 31-03-2021, 10:30
  2. תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 22-11-2017, 15:45
  3. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-11-2016, 22:07
  4. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 21:49
  5. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 30-11-2015, 20:55

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO