תראה...
אצלינו בקבוצת הרכיבה היו 2 WRF - אחד 2011 (הדגם הישן) ואחד 2016 (הדגם החדש, מוזרק - שיעמוד אגב למכירה בקרוב).
שניהם עמדו בגבורה במוטל עליהם במשך 4 שנים - החל מרכיבות שבילים ארוכות ועד לעליות מסולעות ונחלים (אנחנו גרים בשומרון ובהתאם התוואי הוא לפעמים בטולי ותמיד סלעי). מן הסתם, בשנים האלה הכלים צברו אינספור נפילות, המון נסיעה בפול-גז ועשו לא מעט קילומטרים של קטעי גישור בכביש.
כך שאין לך מה לחשוש, ואין צורך להגביל את עצמך ל-50 קמ"ש. אם ה-WRF יודע לטוס על 80-90 בשבילים ולהישאר עם המון רזרבות של כוח, אז הוא ידע להתמודד עם נסיעה על 80-90 קמ"ש על האספלט. מה שכן, רוב צמיגי השטח לא יחזיקו הרבה זמן בשימוש כזה וזאת כנראה תהיה ההוצאה העיקרית שלך.
משום שאנחנו מטפלים לבד, זאת הייתה בערך תדירות הטיפולים:
- ניקוי פילטר אוויר כל 4-6 רכיבות, כתלות במשך הרכיבות וכמות האבק (קל ופשוט לביצוע עצמאי, לא דורש כלי עבודה בכלל). בשוטף היינו עם 2 פילטרים, עד שאחד מתייבש אחרי ניקוי רוכבים על השני.
- החלפת שמן - כל כמה חודשים עד חצי שנה (מניח שזה מקביל לכ-25-20 ש"מ). הסיבה לתדירות הגבוהה - שילוב של פשטות הטיפול בביצוע עצמאי, מחיר נמוך ותנאי שימוש קשים, כך ששמן טרי יכול רק להועיל. הספר דורש החלפת שמנים כל 2000 ק"מ, אך בשימוש אינדורו אינטנסיבי המרווח הזה גדול מדי וגורם לבלאי מוגבר. עבורך בתור רוכב כביש/שבילים המרווח הנ"ל עושה היגיון.
- החלפת נוזל בלמים - אחת לחצי שנה - שנה.
- החלפת נוזל קירור - כשמפוצצים רדיאטור.
- החלפת צמיגים - כשהם מתבלים (תלוי מאוד בצמיג עצמו ובאופי השימוש). אצלינו Maxxis Maxicross IT מחזיקים כ-50-60 שעות בהערכה גסה, ואנחנו אוהבים אותם בגלל הורסטיליות שלהם - הם עושים הכל מהכל בצורה לא רעה, ונותנים אורך חיים גבוה. אלה צמיגי מוטוקרוסס - הם זולים יותר, אבל לא תואמים את המידות ברישיון הרכב.
- החלפת שמן בפרונט - אחת לחצי שנה-שנה.
- בדיקת כיוון שסתומים - אחת לשנה-שנתיים (80-100 שעות בהערכה גסה). למיטב זכרוני, ה-WRF ממודל 2016 עדיין לא הזדקק לכיוונון. הספר דורש לבצע את הבדיקה כל 5000 ק"מ. ביחד עם הבדיקה היינו מחליפים פלאג.
בקיצור, ברכיבה של 10 ק"מ ביום (כ-3000 בשנה), לא צופות לך הוצאות מטורפות בשום סעיף פרט לצמיגים (וירידת הערך של האופנוע עקב "קילומטראז' גבוה").
אם תבצע עצמאית שימון שרשרת, ניקוי פילטר אוויר והחלפת שמנים, תוכל לחסוך עוד קצת בהוצאות האחזקה.
אם זאת, במידה ואתה בטוח שהשטח יהיה שבילים בלבד (אני ממש לא סגור שזה יהיה המצב אצלך בעוד חצי שנה-שנה) אז ניתן להסתפק באופנוע דו"ש שייתן נוחות עדיפה בכביש, אורך חיי מנוע גבוה יותר ומרווחי טיפולים גדולים יותר.