תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: חוקי התייעצות לרכישת אופנוע - לאחר שקראתי - אשמח לסיוע שלכם בהמלצה

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5

    חוקי התייעצות לרכישת אופנוע - לאחר שקראתי - אשמח לסיוע שלכם בהמלצה

    זקוק לסיוע שלכם .
    תקציר .
    יש לי רשיון לאופנוע מגיל 16 ( בעוונותיי הרבים
    רכבתי על אופנוע גם לפני גיל זה.. ) כיום רשיון של עד 500 סמ"ק.
    עיקר הרכיבות בתור נער היו על :
    X50 , dt50 x250 dr350 וכדומה .. לאחר מס שנים החלטתי להיפרד מהתחום (עד היום לא יודע למה).
    כיום אני נושק ל גיל 40 ומאוד מעוניין לחזור לתחום אופנועי השטח.
    מנסה קצת לגשר ולמלא את חלל הפערים שיש לי כיום מבחינת סוגי האופנועים , מגבלות טיפולים עלויות וכולי .
    מה הדרישות:
    1.אופנוע שטח חזק ומראה קרבי ובעל משקל קל אבל שיתן מענה גם לנסיעות בכביש ביום יום
    (אני גר בעיר ואין לי רכב עם עגלה לנייד את האופנוע רק לשטח).
    2. חלום שלי זה אופנוע אנדורו מקצועי כגון ktm 150 tpi שרקו 125 וgasgas ec 250 כדומה אבל הבנתי שזה עסק יקר מידי ויותר מידי התעסקויות בתחזוקה/ עלויות .
    3. אופנוע עם כח מתפרץ (כך קוראים לזה? סליחה על הבורות) ולא עגלה .
    3. מחפש אופנוע שלא אצטרך להחליף בוכנה כל 80 שעות מנוע ( הבנתי שבאופנועים המפלצות ENDURO ודומיהם הטיפולים נמדדים פר שעות ולא פר קילומטרז( מצאתי משהו שיכול להתאים לצרכים שלי וזה wr250r אבל הבנתי שהוא כבר end of life כך שחושש לקנות כזה ויש מצב תיהיה בעיה של חלפים בעתיד.
    4. הבנתי שאין אלטרנטיבה ראויה ל wr250r בנתיים. אני טועה ?
    5. שיהיה עם רשיון צהוב ( שיהיה חוקי לנסיעה בכביש).


    לכמה זמן האופנוע ישמש?
    אם ימצא חן בעיניי - בהחלט למספר שנים קדימה.


    לגבי האם אטפל לבד ? כרגע לא אבל אני נוטה להאמין שהסקרנות שבי תגרום לי לרצות לטפל לבד בהמשך.


    אופנועים שעושים לי את זה :
    Ktm 150 tpi
    Gasgas ec250
    Sherco 125 2t
    ודומיהם
    וגם wr250r שהיחידי שהצלחתי להתחבר אליו בהתאם לעיל..


    כל המלצה בהתאם לדרישות תתקבל בשמחה.
    תודה לכל מי שעונה . ושנה טובה לכולם עם בשורות טובות ובריאות איתנה.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    שלום לך,

    ראשת כל, ברוך השב. אופנועים זה כיף, ולגיל 40 יש את היתרונות שלו (למשל - בסיס כלכלי שאין בגיל צעיר יותר).
    מאז שהיית צעיר, עולם האופנעים הקצין והתמקצע. הכלים המקצועיים של היום הינם בעלי מנועים חזקים, משקל נוצה ומכלולים מהדרגה הראשונה, ורחוקים שנות אור מהכלים שרכבת עליהם בצעירותך.
    אופנועי אינדורו מקצועיים עם מנועי 2 פעימות, אינם מתאימים להתניידות יומיומית. הם יכולים לעשות את זה, אבל הבלאי יהיה גבוה מאוד - ופשוט חבל לבזבז אותו ככה.
    לעומתם, בדגמים ה-4 פעימתיים המצב כבר לא חד משמעי. יש כלים עמידים מאוד מכאנית, שאינם מתבלים בצורה קיצונית מנסיעה על האספלט כל עוד הקצב לא גבוה ומאפשרים טיפול לפי ק"מ ולא לפי שעות - ועדיין מצויידים במכלולים ששייכים לעולם הכלים המקצועים ולא לעולם הדו"שים המתונים. הנוחות על האספלט לא משהו בלשון המעטה, אבל רכיבה של חצי שעה לכיוון בהחלט יכולה לבוא בחשבון - בעיקר אם היא לא כוללת עליה על הכביש המהיר. בשטח הם יפסידו לכלים קלים ומתפרצים יותר בתוואי איטי, מסולע וסבוך - אבל עדיין יאפשרו להתמודד עם כל מסלול, פשוט הרוכב יצטרך לעבוד קשה יותר.
    כלים לדוגמא:
    ימאהה WR250F - דומה ל-WR250R, אך בעל מנוע חזק יותר, בולמים איכותיים שמותאמים לרכיבה אגרסיבית יותר- וכמובן מרווח טיפולים צפוף יותר. מדובר בדגם עם יכולות שטח גבוהות מאוד ואמינות יוצאת מן הכלל.
    מבחן:
    https://fullgaz.co.il/%D7%A8%D7%9B%D...92%D7%9D-2016/

    SWM RS300R - מדובר בעצם בגלגול של הסקווארנה מהדורות הקודמים תחת שם אחר, מהתקופה שלפני ק.ט.מ. אני בעצמי רוכב על הסקווארנה "אדומה" (מהתקופה ההיא), 125 דו"פ - ואני יכול להעיד שמדובר בכלי אמין באופן יוצא מן הכלל (בהתחשב בשימוש הסדיסטי שהכלי עובר). ה-300R אולי מיושן קצת במונחים של היום, ויכול להיחשב "סמי-מקצועי", אבל הוא עדיין אופנוע מעולה ונמכר במחיר נמוך משמעותית מכלים מקצועיים אחרים.
    מבחן:
    https://fullgaz.co.il/%D7%A8%D7%9B%D...94-swm-rs300r/

    אם גם הכלים לעיל דורשים מחיר גבוה מדי עבורך בכביש, אז תצטרך לוותר על הקרביות וללכת על דו"ש עם נטיית שטח - כגון הימאהה WR250R והסוזוקי DRZ400.
    אלה כלים מעולים, שיאפשרו לך הן שימוש כביש והן שימוש בשטח בינוני. מבחינת אספקת חלקים ל-WRR אין לך מה לחשוש, האופנוע יוצר באופן רציף מ-2008 ועד 2021 לכל הפחות, כך שחלקים יהיו זמינים לכל הפחות בעשור הקרוב (לא בהכרח במלאי בארץ, אבל זאת כבר צורת העבודה של מחסני היבואן).
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 19-09-2021 בשעה 08:40.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    שלום לך,

    ראשת כל, ברוך השב. אופנועים זה כיף, ולגיל 40 יש את היתרונות שלו (למשל - בסיס כלכלי שאין בגיל צעיר יותר).......
    וואו
    ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת !!
    לא מובן מאליו בכלל ואכן רואים את האהבה שלך הן למקצוע והן לסיוע וראיית האחר .
    יישר כח גדול !

    בגדול אין לי בעיה לוותר על נסיעות בכביש וגם הנסיעות שלי בכביש יסתכמו ב 5-10 קילומטר גג ביום בממוצע
    כמו כן אין לי כוונה לסחוט את המצערת ו"לקרוע" את האופנוע ואני גם לא שם היום בכלל(מה לעשות הגיל כנראה עושה את שלו לצערי או לשמחתי).
    רוב הרכיבה תיהיה בסל"ד נמוך וקבוע ובלי השתוללויות וכאלה

    דווקא שמעתי וראיתי את ה WR250F והוא הכי מצא חן בעיניי בהשוואה לצורך (שגם ככה הצורך שלי הוא פחות משמעותית ממה שהכלי הזה מספק BY FAR) אבל בהכרח עושה לי את זה ודווקא נשמע מצוין
    בעייה תקציבית (הן לטיפולים והן לעלות הכלי) ברוך ה אין. (כפי שאמרת זה היתרון של גיל 40
    החשש העיקרי שלי מקניית Wr250F זה הנושא של הטיפולים התקופתיים
    אבל יכול להיות שהחשש שלי הוא לשווא \ מבורות בתחום אבל ממה שהצלחתי לקרוא ולהבין - הדרישה לטיפולים התקופתיים היא בעיקר לרוכבים מקצועיים שקורעים וסוחטים את הכלי עד קצה גבול היכולת (הן של הרוכב והן של הכלי)
    ואני ממש לא שם וגם כנראה כבר לא איהיה שם בגלגול הזה

    אשאל שאלה אחרת
    בהנחה ותצורת הנהיגה שלי היא סביב 5-10 קילומטר ביום
    נסיעה מתונה מאוד (וכנראה גם לא מעבר ל 50 קמ"ש בממוצע - מה נעשה - שומר חוק עד כמה שאפשר וגר בעיר)
    ללא טורים גבוהים , ממש אפשר להגדיר זאת נ"סיעה עירונית בשליבי אפר "
    בלי להשתגע עם המצטערת או מאמץ כזה או אחר שהאופנוע נדרש

    להערתך המקצועית הגסה - ללא התחייבות ט.ל.ח.
    כמה אתה מעריך שאצטרך בין טיפול לטיפול (מבחינת קילומטרז ובלאי טבעי) , מה צריך לבצע בטיפול ועלות פלוס מינוס
    כאמור הערכה גסה הן לקילומטרז בין הטיפולים והן לעלויות

    מזכיר - רכיבה סופר רגועה
    בשבילים
    וגג 5-10 קילומטר ביום

    תודה רבה לך וחג סוכות שמח

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    תראה...
    אצלינו בקבוצת הרכיבה היו 2 WRF - אחד 2011 (הדגם הישן) ואחד 2016 (הדגם החדש, מוזרק - שיעמוד אגב למכירה בקרוב).
    שניהם עמדו בגבורה במוטל עליהם במשך 4 שנים - החל מרכיבות שבילים ארוכות ועד לעליות מסולעות ונחלים (אנחנו גרים בשומרון ובהתאם התוואי הוא לפעמים בטולי ותמיד סלעי). מן הסתם, בשנים האלה הכלים צברו אינספור נפילות, המון נסיעה בפול-גז ועשו לא מעט קילומטרים של קטעי גישור בכביש.
    כך שאין לך מה לחשוש, ואין צורך להגביל את עצמך ל-50 קמ"ש. אם ה-WRF יודע לטוס על 80-90 בשבילים ולהישאר עם המון רזרבות של כוח, אז הוא ידע להתמודד עם נסיעה על 80-90 קמ"ש על האספלט. מה שכן, רוב צמיגי השטח לא יחזיקו הרבה זמן בשימוש כזה וזאת כנראה תהיה ההוצאה העיקרית שלך.

    משום שאנחנו מטפלים לבד, זאת הייתה בערך תדירות הטיפולים:
    - ניקוי פילטר אוויר כל 4-6 רכיבות, כתלות במשך הרכיבות וכמות האבק (קל ופשוט לביצוע עצמאי, לא דורש כלי עבודה בכלל). בשוטף היינו עם 2 פילטרים, עד שאחד מתייבש אחרי ניקוי רוכבים על השני.
    - החלפת שמן - כל כמה חודשים עד חצי שנה (מניח שזה מקביל לכ-25-20 ש"מ). הסיבה לתדירות הגבוהה - שילוב של פשטות הטיפול בביצוע עצמאי, מחיר נמוך ותנאי שימוש קשים, כך ששמן טרי יכול רק להועיל. הספר דורש החלפת שמנים כל 2000 ק"מ, אך בשימוש אינדורו אינטנסיבי המרווח הזה גדול מדי וגורם לבלאי מוגבר. עבורך בתור רוכב כביש/שבילים המרווח הנ"ל עושה היגיון.
    - החלפת נוזל בלמים - אחת לחצי שנה - שנה.
    - החלפת נוזל קירור - כשמפוצצים רדיאטור.
    - החלפת צמיגים - כשהם מתבלים (תלוי מאוד בצמיג עצמו ובאופי השימוש). אצלינו Maxxis Maxicross IT מחזיקים כ-50-60 שעות בהערכה גסה, ואנחנו אוהבים אותם בגלל הורסטיליות שלהם - הם עושים הכל מהכל בצורה לא רעה, ונותנים אורך חיים גבוה. אלה צמיגי מוטוקרוסס - הם זולים יותר, אבל לא תואמים את המידות ברישיון הרכב.
    - החלפת שמן בפרונט - אחת לחצי שנה-שנה.
    - בדיקת כיוון שסתומים - אחת לשנה-שנתיים (80-100 שעות בהערכה גסה). למיטב זכרוני, ה-WRF ממודל 2016 עדיין לא הזדקק לכיוונון. הספר דורש לבצע את הבדיקה כל 5000 ק"מ. ביחד עם הבדיקה היינו מחליפים פלאג.


    בקיצור, ברכיבה של 10 ק"מ ביום (כ-3000 בשנה), לא צופות לך הוצאות מטורפות בשום סעיף פרט לצמיגים (וירידת הערך של האופנוע עקב "קילומטראז' גבוה").
    אם תבצע עצמאית שימון שרשרת, ניקוי פילטר אוויר והחלפת שמנים, תוכל לחסוך עוד קצת בהוצאות האחזקה.

    אם זאת, במידה ואתה בטוח שהשטח יהיה שבילים בלבד (אני ממש לא סגור שזה יהיה המצב אצלך בעוד חצי שנה-שנה) אז ניתן להסתפק באופנוע דו"ש שייתן נוחות עדיפה בכביש, אורך חיי מנוע גבוה יותר ומרווחי טיפולים גדולים יותר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    אני מבין
    טוב נראה שבהחלט עשית לי שכל עם על המידע הזה ותרמת לי רבות לסל השיקולים שלי ברכישת הכלי הנכון עבורי .
    התלבטות לא קלה בין ה F ל W אבל יש מצב שבבוא העת , אלך על ה F (ממתין למעבר לבית קרקע שנמצא כרגע בשלבי רכישה ומכירה- כרגע גר בעיר בבלוק של מספר דיירים ולא נראה לי שזה נבון להשאיר כלים כאלה בחנייה )
    כמובן בהנחה שאמצא כלי למכירה שאכן במצב סביר + ושלא נדרש שם השקעה גדולה להשבחה

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    אגב שאלה (מניח שנשאלה בעבר - אבל בכל זאת מחוסר ידע שלי לא יודע את התשובה עליה)
    האם ה WR250F חוקי לנסיעה בכביש בלי חשש להחרמה ? (רשיון צהוב זה נקרא ? )
    יש לי רשיון לעד 500 סמ"ק - מניח שזה תופס או שצריך רשיון מסוג אחר ?
    כמו כן האם יש הבדל בעלויות ביטוח \ נדרש ביטוח פרטני \ עלויות ביטוח \ טסט?

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי The_new_old צפיה בהודעה
    אגב שאלה (מניח שנשאלה בעבר - אבל בכל זאת מחוסר ידע שלי לא יודע את התשובה עליה)
    האם ה WR250F חוקי לנסיעה בכביש בלי חשש להחרמה ? (רשיון צהוב זה נקרא ? )
    יש לי רשיון לעד 500 סמ"ק - מניח שזה תופס או שצריך רשיון מסוג אחר ?
    כמו כן האם יש הבדל בעלויות ביטוח \ נדרש ביטוח פרטני \ עלויות ביטוח \ טסט?
    ה-WRF מגיע עם רישוי צהוב - הוא חוקי לכביש. עם האופנוע תקבל קופסא עם מאותתים, מראות, ומתלה למספר ("מחרשה").
    כמובן שלשימוש בכביש רצוי שכל אלה יהיו מותקנים.
    בנפילות בשטח כל אלה נוטים להישבר, ולכן סביר שתצטרך להשקיע באלטרנטיבות עמידות יותר (ובכללי, השקעה במיגון האופנוע בד"כ מחזירה את עצמה מהר).
    מבחינת רישיון, מה שיש ברשותך נקרא כיום רישיון "A1 עד 47.6 כ"ס" ולך יש גם הערה "עד 500 סמ"ק בישראל" - משמע, בישראל אתה רשאי לרכב על אופנוע שנפחו עד 500 סמ"ק בלי קשר להספק המנוע.
    בכל מקרה, ה-WR250F שמפיק כ-40 כ"ס מ-250 סמ"ק הינו חוקי למהדרין עבורך.
    מבחינת הביטוח:
    יש 3 מדרגות - עד סמ"ק 50/חשמלי, עד 250 ומעל 250 סמ"ק.
    הראשונה אינה רלוונטית משום שאחרוני הכלים בנפח 50 סמ"ק עלו על הכביש לפני למעלה מעשור, והם כמעט נעלמו מהנוף.
    עד 250 - הקטגוריה שבה נמצא ה-WRF.
    מעל - (החל מ-251 סמ"ק ועד לליטר ספורטיבי) - ביטוח החובה יקר יותר בכ-1500 שקלים בשנה. בקטגוריה הזאת נמצא לדוגמא SWM 300.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2021
    הודעות
    5
    מעריך מאוד את המאמץ לספק מענה מהיר מקצועי ומקיף לשאלת שנשאלו.
    אכן סייעת לי רבות לחבר הרבה קצוות וחצאיות עובדות שאני מכיר עד כה ולכן המענה שלך נתן לי תמונה מפורטת שבהחלט היתה חצויה \ חלקית לפני המענה שלך .
    תודה רבה על הסיוע הרב

    חג שמח ובשורות מעולות

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי The_new_old צפיה בהודעה
    מעריך מאוד את המאמץ לספק מענה מהיר מקצועי ומקיף לשאלת שנשאלו.
    אכן סייעת לי רבות לחבר הרבה קצוות וחצאיות עובדות שאני מכיר עד כה ולכן המענה שלך נתן לי תמונה מפורטת שבהחלט היתה חצויה \ חלקית לפני המענה שלך .
    תודה רבה על הסיוע הרב

    חג שמח ובשורות מעולות
    חג שמח.
    Welcome to the club
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    חג שמח.
    Welcome to the club
    קקטוב, אתה נכס לפורום.
    חג שמח
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. התייעצות אופנוע חדש- לאחר הפסקה ארוכה
    על ידי amirkaduri בפורום כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 28-05-2019, 10:55
  2. מבקש עצות לרכישת דו"ג לאחר קטנוע
    על ידי tomy669 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 01-06-2018, 10:37
  3. אשמח לעזרה - לא מאתר את הChain Tool וזקוק לאחר
    על ידי assafm25 בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-04-2018, 08:29
  4. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-03-2018, 13:20
  5. התייעצות לרכישת אופנוע ראשון
    על ידי michaelsynex בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 04-07-2016, 13:03

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO