אני משער שמס הכנסה יודע יפה מאוד לאמוד נסועה וצריכת דלק של כל רכב בכל תחום עיסוק של הבעלים. כמה יפה מאוד?
טעות מירבית של 10%. יש להם הררי סטטיסטיקה, פילוחים ומספרים מכל רכב של עוסק מורשה שחי בישראל. מאות אלפי נישומים.
זאת אומרת שבכל רגע נתון יש עצמאים שמנסים לרמות את המערכת עם הוצאות דלק ועצמאים שמאבדים או שוכחים קבלות דלק וכאלה שמדווחים באופן מלא ומדוייק.
בנוסף יש עצמאים שמרמים במקומות אחרים ועל מדפסת שקנו לילדה למרות שיש כבר מדפסת הם מדווחים כהוצאה לעסק.
ולעומתם עצמאים שלא ממלאים את תקורת ההוצאות המותרות שלהם כי הם מוכרים ידע ואין להם סחורה, משרדים, עובדים, ציוד, חשבונות חשמל, מים, ארנונה, מכונות, ביגוד, קפה ועוגיות לאורחים וכו'...
חתרתי לפואנטה הבאה:
מסה"כ כספי המיסוי שנגבים (שממנו מנוכות הוצאות מוכרות) הדלתא של הוצאות דלק מבוססות הצהרות שקריות לבין הוצאות דלק מבוססות רישום אלקטרוני בטל בשישים -ואולי בכיוון הפרומילי של משמעות זניחה.
המרוויחים הגדולים מהמהלך הם תאגידי הדלק הגדולים, יצרני הפזומטים ואחריהם מתקינים מורשים. רובם מן הסתם עצמאים ולא חברות בע"מ.
מי שיפסיד מהמהלך הם האנשים שגנבו מהקופה המשותפת וכל האנשים שלא גנבו מהקופה המשותפת.
סכומים מהמותן: עלות התקנה חד פעמית בגובה 50 ש"ח עבור 500,000 עצמאים. אכן- כסף קטן.
הגבלות תדלוק לרשתות עם הפריסה הטובה ביותר לעומת התחנות העצמאיות והרשתות הקטנות = מיליארדים.
כי מדובר באלפי ש"ח בחודש לכל עצמאי, במשך שנים שיעברו מתחנות TEN לתחנות דלק ופז (לדוגמא).
טרם בדקתי ויכול להיות שהמציאות שונה אבל לא אתפלא אם יתברר בהמשך שמאחורי היוזמה עומדים לוביסטים \ פקידוני אוצר מהסוג שמקבל ג'ובים במגזר הפרטי עוד חודש עוד שנה. החיים לימדו אותי כשמילארדי ש"ח עושים שינוי כיוון מישהו בטוח ירוויח מהעניין.