נו, אולי יהיה עתיד גם לילדנו להנות ממנוע עם פיצוצים בין הרגליים במקום לרכב על מנוע של בלנדר
https://thecar.co.il/%d7%aa%d7%a2%d7...0%d7%95%d7%a2/
נו, אולי יהיה עתיד גם לילדנו להנות ממנוע עם פיצוצים בין הרגליים במקום לרכב על מנוע של בלנדר
https://thecar.co.il/%d7%aa%d7%a2%d7...0%d7%95%d7%a2/
יש הרבה הגיון במה שהיפנים אומרים, גם בחשמל הם דוחפים לתא דלק מימן מה שאומר שכמו אחרים עם קצת שכל בראש היפנים לא רואים במצברים של היום משהוא שיכול להחליף מנוע בעירה פנימית כי זאת טכנולוגיה לא ישימה, טסלה לא קנתה מחצבה סתם ככה, הם כבר רואים בעיות בהספקה שיביאו לעליית מחירים אז במקום לקנות חלב הם קנו את הפרה.
מנוע בעירה פנימית ללא זיהום יהיה ירוק יותר ליצור וזול יותר לרכישה מרכב חשמלי, אם הם יצליחו לעשות דבר כזה והוא יעבוד גם מחוץ למעבדה זה יהיה העתיד.
כדור הארץ לא יכול לשרוד רק סוג אחד של מנועים ובטח לא הוספת מזהמים, כמות כלי הרכב בעולם תצטרך להצטמצם משמעותית ולעבור לתחבורה של הסעת המונים יעילה.
ועל שאר נתח השוק תהיה חלוקה בין רכבי חשמל לטווח קצר ומנועים יעילים לטווחים ארוכים. החלוקה תכלול גם את יתרונות המנוע ויכולות הטעינה בהעדפות המשתמש.
תושבי ניו-יורק למדו היטב להשתמש בתחבורה ציבורית ורובם ללא בעלות על רכב פרטי, לאט לאט בכל העולם יפנימו את השיעור הזה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
למיטב זכרוני זה היה יותר בכיוון ה 5% מכלל זיהום האוויר אבל הרבה שנים לא חפשתי את הנתון.
אני מניח שהשאלה אם אתה מכליל בזיהום אוויר את כל המחדלים של חברת החשמל המקומית כתוצאה מחקיקה של לא לגעת ביער ולא לפנות צמחיה, שגורמו שריפות יער בקליפורניה במשך חודשים.
לגבי אוניות סוחר אפשר לראות ולמדוד את זה בתצלומי לווין והמדינות לא יכולות לעשות שום דבר בנושא כי זה מחוץ לתחום שיפוטן.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
לא מדובר רק בהפחתת המזהמים, אלה בעיקר בהרגלת האוכלוסייה לצריכה שונה של שינוע ותחבורה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בנתיים כל העולם ואחותו כולל פורד, ריוויאן, שברולט, טסלה מכוונים למנוע חשמלי ולא תא מימן.
ואם כבר אתה רואה כמויות אדירות של רכבים נכנסים ויוצאים מתחת דלק בקצב של אחד לשלוש דק למלא טנק של 20 גלון איך הגריד של מערכת החשמל תעמוד במצב שכל המדינה טוענת רכבים בלילה - אולי יעבוד אולי לא.
מה קורה אם במלחמה האוייב מחליט להתרכז בתחנות הכח ואז הוא משבית את מערכת התחבורה, בניגוד לבניית מפעל ייצור מימן לבנות תחנת כח ייקח הרבה יותר זמן ומדובר באלמנט הרבה פחות מבוזר וריכוזי.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
אתה באמת חושב שהיצרנים עושים זאת כי איכפת להם מהסביבה? VW לא עשתה רכבים חשמליים בזמן שטסלה כבר הייתה בשנה השביעית לפעילות וזה לא כי אין להם יכולות או רצון הם פשוט חיכו ממש לסוף עד שממש יכריחו אותם, הם לא מאמינים בחזון הרכב החשמלי כמו שהוא היום אבל הם חייבים לעשות מוצר שיאשרו תנועה שלו בכביש.
לגבי הגריד בגרמניה מדברים על הפסקות חשמל יזומות וחברות החשמל כרגע מגבילות ל2 עמדות לרחוב
כדי שכולם יעברו להשתמש במערך של הסעות המונים צריך שכולם יגורו בערים גדולות עם מערך הסעות משוכלל.
ברוב העולם המערבי זה לא בדיוק המצב. למעשה יש תנועה של אמידים מחוץ לערים הצפופות והמזהמות.
ניו-יורק זה ומנהטן בכלל סבבה. 10 דקות הליכה מקס' לתחנה הקרובה אבל זה היוצא מהכלל.
אפשר לחיות בקרית מלאכי או לוס אנג'לס בלי רכב פרטי?
ומה יגידו לכל המדינות המתפתחות (תורמות חלק גדול לזיהום)- חכו שניה עם הפיתוח והתיעוש והבניה ותתחילו לשמור על האוויר.
זנדברג הוציאה 140 איש לוועידה שבה סין הודיעה שתגביר את השימוש בפחם.
וישראל שלנו, אני די בטוח שכל הזיהום שמיוצר כאן בלתי ניתן למדידה או בטל בשישים מול המזהמות הגדולות.
זה טרנד, טרנד שעולה ויעלה לנו הרבה כסף.
שלא לדבר על הגז שפחות מזהם מדלק ואף אחד לא רוצה שתשתמשו בו ולכן המיסוי עלה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
להזכירך עד לפני כמה שנים בת ים חולון ואפילו אשדוד היו אקס טרטוריה בפני עצמם, נתניה הרצליה כפר סבא ורעננה בצפון גם.
היום כולן חוברו למטרופולין גוש דן...כשתתחיל לפעול הרכבת הקלה ובעתיד גם המטרו בליווי אגרת הגודש תראה לפתע שינוי
בהרגלים.
הרכבת הקלה בי-ם הפתיעה אפילו את עצמה בשימוש למרות הקו המוגבל והפחות יעיל, כתוצאה מזאת כל לוחות הזמנים לקווים
חדשים קודמו. ברגע שישקע אבק ההתקנה תראה שינוי הרגלי נהיגה בירושלים.
הישראלי הלא פראייר צריך תמריץ בהפחתת עובי הארנק בשביל להשתנות וזה קורה.
ממליץ לך לעקוב אחרי השינוי בניו יורק בתחבורה מאז שנות החמישים להיום. לא משתלם להחזיק רכב פרטי שם.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כמותית, כל תושבי אזור גוש דן מהווים אוכלוסיה של כרך קטן מבחינת סדרי גודל גלובליים.
רובם המכריע לא משתמש ולא ישתמש בעתיד הנראה לעין במערך הסעות ציבורי כי מה שיש מה שתוכנן ומה שייבנה לא יספק מענה.
אני ממליץ לך לבדוק כמה מתושבי הפריפריה משתמשים בתחבורה ציבורית בכלל וברכבת הקלה הכבדה והמגוחכת ועוד יותר בשילוב (הנדרש ברוב המקרים) של שניהם.
יש לנו תחנת רכבת דנדשה 10 דקות מהבית. לא כמו בחולון, המתככנים ממש חשבו על העניין ויש חניון. אישתי נוסעת לצפ' תל אביב עם האוטו כי זה יותר מהיר, נוח וכנראה שגם באותו מחיר. וזה כמעט האופטימום של התחבורה הציבורית הציונית מבחינת עלות זמן תועלת. מה יעשה בת ימי שצריך אוטובוס (כי אין חניון) לתחנה ביוספטל ומשם רכבת לשלום ומשם אוטובוס לעבודה- יקום בחמש וחצי וייצא מהבית בשש כדי להספיק להגיע בתשע (3 המתנות + 3 נסיעות ואיחורים) או שיעמוד בפקק משבע עד שמונה וחצי?
הפתרון הפשוט ביותר הוא קטנוע. אבל זה לא יקרה כי מי שמחליט ומדברר תחבורה בישראל ברוב המקרים שטחי ופופוליסט.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
ופה הטעות הגדולה ביותר שלך ושל רבים אחרים, נפילה למלכודת הנוחות, אני לא מדבר היום, או על מקרה ספציפי אחד של חוסר נוחות.
אני מדבר על התנהגות אוכלוסייה (שזה מדע בפני עצמו).
אשתך שתחייה, תצא בעוד שנה/שנתיים/שלוש מהבית ותשלם דלק+אגרת גודש+חנייה יקרה+ביטוח+תיקונים+נפילת ערך, זמן נסיעה ארוך מהרגיל
בגלל עדיפות לתחבורה ציבורית וקנסות עירונים שונים ומשונים, או תבחר לצאת ברכבת קלה להחלפה במטרו ומשם למשרד במחיר חופשי חודשי.
נניח שבשלב הראשון יחליטו רק 40% מהנהגים להשתמש בתחבורה הציבורית הזאת ובהנחה שבבוקר יש רכב ונהג בלבד. אז כמות הרכבים
תצטמצם ב-40% (שוב אני מדבר על חישוב גס) במטרופולין עצמו יהיו מוניות שירות (חשמליות) רכב חירום ותחזוקה, אוטובוסים יעילים למקומות
שאין רכבת קלה בעצם תנועת האנשים תנותב בין נק' התחנות המחברות דוגמת לונדון, היינו הגעה של 40 דקות ירושלים ת"א החלפה לרק"ל לתוך
ת"א ואז פחות משעה אני במרכז ת"א במחיר שווה לכל נפש ללא בעיות חניה או דאגות וברבורים של הוויז.
בירושלים היום נהגים רבים מגיעים לחניונים בכניסה לירושלים ומגיעים למרכז העיר ברכבת הקלה שהיא עדיין רחוקה מלהיות מושלמת ומכסה כיסוי
מלא של ירושלים.
עכשיו נהג שמחזיק רכב על מנת לנסוע יום יום לעבודה וחזרה או רכב "חברה" כסמל סטטוס יקבל תמריץ כספי לוותר על הרכב ולהגיע לעבודה
בתח"צ שוב פלח גדול מהאוכלוסייה ירד מהכביש. ובעתיד הרחוק כשיפעלו רכבים אוטונומיים מנוהלי מחשב ויעילים בתוך העיר ותפיסת המציאות
של הדור הבא תשתנה הבעלות על רכב פרטי תהפוך מיותרת. הבן שלי חי את חיו במרכז ת"א וגם עובד שם יש אין לו ולאשתו רכב וכשהוא צריך
להגיע אלינו פעם בכמה זמן הוא שוכר רכב על בסיס שעתי, גם זול גם חכם וגם חוסך כסף.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
נתחיל מהסוף. הפתרון היעיל ביותר כלכלית וסביבתית הוא שכולנו נגור בגורדי שחקים ונגיע לעבודה ברגל, אופניים או קורקינט. יש תהליך של מעבר לשכונות ישנות בקרב עניים ויש תהליך יציאה מהעיר בקרב אמידים. ולכן בעוד שנה שנתיים שלוש העניים לא יקבלו רכבת קלה והעשירים לא יסכימו לוותר על נוחות.
מה יקבע את העתיד התחבורתי? בטווח הקצר, פופוליסטים כמו לא משנה מי (אלה לא סובלים מההחלטות שלהם*) עם אנשי תקשורת ולוביסטים ישכנעו את כולם שאוטוטו האיום מכל יקרה וחייבים ואחרי שהאוטוטו לא יקרה ורמת המיסוי תנסוק לשמים כל הפרוייקטים המיותרים ייזרקו לפח. השכבות שלא יגיעו לעבודה בזמן סביר ולא יוכלו להחזיק רכב יעצרו הכל. כדי להפוך את התחבורה הציבורית במרכז לאפקטיבית כמו זו שבמנהטן צריך להשבית את גוש דן למשך עשור. הבלאגן העכשווי הוא משחק ילדים לעומת מה שצריך. אני מדבר על לשבור לפנות ולבנות כל חצי ק"מ-ק"מ תחנה ורשת מנהרות צפופה לכל גוש דן. אני לא מומחה לתחבורה ולא לציבור, אבל אין פרוייקט שמתקרב לסדר גודל כזה בישראל שהסתיים בפחות זמן. התכניות הקיימות לא יסיעו אפילו 10% מהאנשים שמשתמשים בכביש בגוש דן. ואני לא מדבר בכלל על האיחורים והעלויות...
ומה הכי מחרפן אותי?שכל האנשים שמציעים ומקדמים רעיונות יקרים להחריד יודעים שמישהו (אני ואתה) יצטרך בסוף לשלם את החשבון. אם יצליח או לא, זה לא מעניין אותם כי הפופוליסטים שהציעו רעיונות יקרים לא משלמים מחיר ציבורי (לא סובלים מההחלטות שלהם*) כשמדובר בכישלון. להזכירך, אותם אנשים שדואגים להפיץ את שקר התרומה הישראלית לזיהום הגלובלי היו חלק מקמפיין שהתנגד להקמת כביש 6. מישהו בציבור זוכר את זה?
*מסתננים
*פשיעת המגזר
*ביטחון אישי
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021