ופה הטעות הגדולה ביותר שלך ושל רבים אחרים, נפילה למלכודת הנוחות, אני לא מדבר היום, או על מקרה ספציפי אחד של חוסר נוחות.
אני מדבר על התנהגות אוכלוסייה (שזה מדע בפני עצמו).
אשתך שתחייה, תצא בעוד שנה/שנתיים/שלוש מהבית ותשלם דלק+אגרת גודש+חנייה יקרה+ביטוח+תיקונים+נפילת ערך, זמן נסיעה ארוך מהרגיל
בגלל עדיפות לתחבורה ציבורית וקנסות עירונים שונים ומשונים, או תבחר לצאת ברכבת קלה להחלפה במטרו ומשם למשרד במחיר חופשי חודשי.
נניח שבשלב הראשון יחליטו רק 40% מהנהגים להשתמש בתחבורה הציבורית הזאת ובהנחה שבבוקר יש רכב ונהג בלבד. אז כמות הרכבים
תצטמצם ב-40% (שוב אני מדבר על חישוב גס) במטרופולין עצמו יהיו מוניות שירות (חשמליות) רכב חירום ותחזוקה, אוטובוסים יעילים למקומות
שאין רכבת קלה בעצם תנועת האנשים תנותב בין נק' התחנות המחברות דוגמת לונדון, היינו הגעה של 40 דקות ירושלים ת"א החלפה לרק"ל לתוך
ת"א ואז פחות משעה אני במרכז ת"א במחיר שווה לכל נפש ללא בעיות חניה או דאגות וברבורים של הוויז.
בירושלים היום נהגים רבים מגיעים לחניונים בכניסה לירושלים ומגיעים למרכז העיר ברכבת הקלה שהיא עדיין רחוקה מלהיות מושלמת ומכסה כיסוי
מלא של ירושלים.
עכשיו נהג שמחזיק רכב על מנת לנסוע יום יום לעבודה וחזרה או רכב "חברה" כסמל סטטוס יקבל תמריץ כספי לוותר על הרכב ולהגיע לעבודה
בתח"צ שוב פלח גדול מהאוכלוסייה ירד מהכביש. ובעתיד הרחוק כשיפעלו רכבים אוטונומיים מנוהלי מחשב ויעילים בתוך העיר ותפיסת המציאות
של הדור הבא תשתנה הבעלות על רכב פרטי תהפוך מיותרת. הבן שלי חי את חיו במרכז ת"א וגם עובד שם יש אין לו ולאשתו רכב וכשהוא צריך
להגיע אלינו פעם בכמה זמן הוא שוכר רכב על בסיס שעתי, גם זול גם חכם וגם חוסך כסף.



ציטוט ההודעה בתגובה