ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
כמותית, כל תושבי אזור גוש דן מהווים אוכלוסיה של כרך קטן מבחינת סדרי גודל גלובליים.
רובם המכריע לא משתמש ולא ישתמש בעתיד הנראה לעין במערך הסעות ציבורי כי מה שיש מה שתוכנן ומה שייבנה לא יספק מענה.
אני ממליץ לך לבדוק כמה מתושבי הפריפריה משתמשים בתחבורה ציבורית בכלל וברכבת הקלה הכבדה והמגוחכת ועוד יותר בשילוב (הנדרש ברוב המקרים) של שניהם.
יש לנו תחנת רכבת דנדשה 10 דקות מהבית. לא כמו בחולון, המתככנים ממש חשבו על העניין ויש חניון. אישתי נוסעת לצפ' תל אביב עם האוטו כי זה יותר מהיר, נוח וכנראה שגם באותו מחיר. וזה כמעט האופטימום של התחבורה הציבורית הציונית מבחינת עלות זמן תועלת. מה יעשה בת ימי שצריך אוטובוס (כי אין חניון) לתחנה ביוספטל ומשם רכבת לשלום ומשם אוטובוס לעבודה- יקום בחמש וחצי וייצא מהבית בשש כדי להספיק להגיע בתשע (3 המתנות + 3 נסיעות ואיחורים) או שיעמוד בפקק משבע עד שמונה וחצי?
הפתרון הפשוט ביותר הוא קטנוע. אבל זה לא יקרה כי מי שמחליט ומדברר תחבורה בישראל ברוב המקרים שטחי ופופוליסט.
ופה הטעות הגדולה ביותר שלך ושל רבים אחרים, נפילה למלכודת הנוחות, אני לא מדבר היום, או על מקרה ספציפי אחד של חוסר נוחות.

אני מדבר על התנהגות אוכלוסייה (שזה מדע בפני עצמו).

אשתך שתחייה, תצא בעוד שנה/שנתיים/שלוש מהבית ותשלם דלק+אגרת גודש+חנייה יקרה+ביטוח+תיקונים+נפילת ערך, זמן נסיעה ארוך מהרגיל
בגלל עדיפות לתחבורה ציבורית וקנסות עירונים שונים ומשונים, או תבחר לצאת ברכבת קלה להחלפה במטרו ומשם למשרד במחיר חופשי חודשי.

נניח שבשלב הראשון יחליטו רק 40% מהנהגים להשתמש בתחבורה הציבורית הזאת ובהנחה שבבוקר יש רכב ונהג בלבד. אז כמות הרכבים
תצטמצם ב-40% (שוב אני מדבר על חישוב גס) במטרופולין עצמו יהיו מוניות שירות (חשמליות) רכב חירום ותחזוקה, אוטובוסים יעילים למקומות
שאין רכבת קלה בעצם תנועת האנשים תנותב בין נק' התחנות המחברות דוגמת לונדון, היינו הגעה של 40 דקות ירושלים ת"א החלפה לרק"ל לתוך
ת"א ואז פחות משעה אני במרכז ת"א במחיר שווה לכל נפש ללא בעיות חניה או דאגות וברבורים של הוויז.

בירושלים היום נהגים רבים מגיעים לחניונים בכניסה לירושלים ומגיעים למרכז העיר ברכבת הקלה שהיא עדיין רחוקה מלהיות מושלמת ומכסה כיסוי
מלא של ירושלים.

עכשיו נהג שמחזיק רכב על מנת לנסוע יום יום לעבודה וחזרה או רכב "חברה" כסמל סטטוס יקבל תמריץ כספי לוותר על הרכב ולהגיע לעבודה
בתח"צ שוב פלח גדול מהאוכלוסייה ירד מהכביש. ובעתיד הרחוק כשיפעלו רכבים אוטונומיים מנוהלי מחשב ויעילים בתוך העיר ותפיסת המציאות
של הדור הבא תשתנה הבעלות על רכב פרטי תהפוך מיותרת. הבן שלי חי את חיו במרכז ת"א וגם עובד שם יש אין לו ולאשתו רכב וכשהוא צריך
להגיע אלינו פעם בכמה זמן הוא שוכר רכב על בסיס שעתי, גם זול גם חכם וגם חוסך כסף.