ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
טענות מגוחכות אחד יותר משנייה.

צר לי לאכזב אותך, אבל מקור למימן זה לא מים. כלומר אפשר לפרק מים למימן וחמצן, אבל יעילות תהליך זה קטנה מאוד. לא מייצרים מימן ככה.

ולא, אוטו חשמלי לא מזהם יותר - זה הופרך אינספור פעמים.


Sent from my iPhone using Tapatalk
אוי, xlib, כדאי שתקרא ותנסה להבין לפני שאתה עונה. בגיל 5 ביטחון מוחלט במה שאתה אומר היה מספיק כדי שהחברים שלך יחשבו שאתה צודק. זה לא המצב כשיש אנשים שגם יודעים משהו על הנושא (במקרה לגמרי, זה קשור למקצוע ולעבודה שלי).

אז ככה: זה שהיום מפיקים מימן מתהליכים שונים, כמו תרמוליזה (פיצוח, פירוליזה) של פחמימנים שמקורם בעיקר בנפט ידוע וברור. אני כתבתי על תהליכים עתידיים (טכנולוגיות שמלכות לפיתוח).

הבעייה העיקרית של אלקטרוליזה של מים היא ה-over potential הדרוש לשם כך. הבעייה תפתר כשימצאו קטליזטור(ים) מתאים(ים) להוריד את ה-over potential. יש לא מעט עבודות מחקר בסיסיות בנושא (הנה, אפילו אחת שיצאה מהטכניון) וייקח זמן עד שזה ייכנס לתעשייה, אבל זה יקרה. ואפילו אתה תסכים שמים הם מקור זול יותר למימן (בתנאי שאפשר לפרק אותם ביעילות) מכל מקור אפשרי אחר.

כדי לייעל עוד יותר את התהליך, יש עבודות המנסות לייצר קטליזטור שיהפוך ישר את אנרגיית השמש לחימזור של מים (יצירת מימן וחמצן). גם כאן מתחילים לראות הצלחות בשלב המעבדה (חפש, לדוגמה, מאמרים של Prof. Noam Adir בנושא). יש כאן פוטנציאל ליעלות גבוהה יותר ע"י חיסכון בשלב של הפכת אור שמש למימן.

באשר לרכב חשמלי: ברור שייצורו מזהם יותר מייצור רכב בנזין/דיזל בגלל הסוללות. השלב הבא תלוי באיך מייצרים את החשמל המשמש לטעינת המצברים: אם זה ממקורות מתחדשים (כמו בנורבגיה) אז כנראה שהסה"כ הוא זיהום מופחת. אם, כמו בארץ, רוב החשמל מיוצר משריפת פוסילים - אז רכב חשמלי מזהם בסה"כ יותר. זה נכון להיום. אם, באמת, בישראל יעברו לאנרגיה מתחדשת אז רכב חשמלי היא טכנולוגיה שנותנת פתרון ביניים.