עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123
תוצאות 31 עד 44 מ 44

אשכול: מנוע בעירה - אולי לא סוף סיפור (מנועי מימן)

  1. #31
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    סוף סוף ניצוץ של הגיון בכל הנושא של "אנרגיה ירוקה".

    להערכתי, בסופו של דבר נעבור כולנו ל"כלכלת מימן". התוצר שלו לאחר הפקת האנרגיה הוא היחיד הידוע כרגע שאינו מזהם כלל (מים) והמקור שלו אינו מוגבל (מים).

    הפקת האנרגיה ה"טבעית" בכדור הארץ מתבססת על מחזור פחמן. בשריפה של חומר אורגני (עץ) מתקבלת אנרגיה, פחמן דו חמצני ומים. הכלורופיל שנמצא בעלים ובמקרואוגניזמים שונים משמש – ביחד עם אור שמש, פחמן דו חמצני ומים – ליצירת עץ, שנשרף וחוזר חלילה. אם מסתכלים על הנטו של התהליך הוא הופך אנרגיית שמש לחום (שאותו אפשר להפוך לחשמל, אנרגיה מכאנית וכו'). הבעיה – התהליך אינו יעיל מספיק לשימוש בדרישות המודרניות לאנרגיה. מימן אמור לתת את התשובה ביעילות גבוהה יותר – הפיכת אנרגיות "נקיות" יחסית (שמש, רוח) לאנרגיה שימושית (חשמל, מכאנית) כשמים הוא החומר המתווך. ניתן להשתמש במימן לצורך הפקת חשמל ע"י תא דלק או ע"י שריפה (כגון מנוע שריפה פנימית – בנזין - שיעבור הסבה דומה להסבה לגז, חימום ליצירת קיטור בתחנת כוח) ולצורך אגירת אנרגיה ממקורות לא רציפים (שמש, רוח).

    המעבר לכלכלת מימן דורש מספר פיתוחים מדעיים/טכנולוגיים כי, נכון להיום, הוא לא יעיל.
    פיתוח של תא/י דלק יעיל/ים ועמידים: כיום יעילות הפקת חשמל מתא דלק נמוכה יחסית והממברנות (עליהן מתבצעת התגובה בין מימן וחמצן המשחררת אלקטרונים) מתכלות מהר מדי.
    פיתוח זרזים (קטליזטורים) שיהפכו אלקטרוליזה של מים ליעילה יותר ו/או יאפשרו הפקת מימן ישירות מאור השמש (קטליזטורים פוטוכימיים).
    פיתוח אמצעי שינוע למימן: מתבצע בשני כיוונים. האחד – מכלים העמידים בלחץ גבוה ובפגיעות מכאניות חיצוניות שמשקלם קטן (כך שמשקל המימן במכל יהיה לפחות 5%). השני – חומרים קלים הסופחים מימן בטמפרטורות נמוכות ומשחררים אותו בחימום – גם כאן משקל המימן הניתן לניצול בהתקן כולו צריך להיות לפחות כ-5% כדי להיות כלכלי.
    פיתוח של אמצעי אגירה יעיל ובטיחותי לכמויות גדולות לצורך אגירת אנרגיה לא רציפה.

    עד שהדברים הללו לא יקרו נמשיך לשרוף פוסילים בצורה ישירה (מנוע בנזין ודיזל) ועקיפה (רכב מונע מצברים). הבעיה בכל הסיפור הזה היא שמי שקובע את המהלכים אינם אנשי מקצוע (מדענים ומהנדסים) אלא דעת הקהל שמתבססת על אמונות שונות. זה גורם לכך שמשאבים רבים מופנים למחקר ופיתוח של אמצעים שאינם יעילים בעליל (כגון מצברים) במקום ללכת לכיוונים שבסופו של דבר יפתרו את בעיית האנרגיה על הכדור שלנו.
    א', מה לגבי אמוניה/מתאן? הבנתי שכבר יודעים לתפוס חנקן מהאוויר ולייצר בכמויות בשביל דשן (70% מהאוכל בגוף שלנו דושן באמוניה סינטטית או יאדה יאדה בסגנון).
    אי אפשר לשרוף אותה יפה כמו במקס הזועם 3 (not bullshit, pigshit)?

  2. #32
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    זה עיקרון הנדסי חשוב מאוד. מחשב עליו אתה כותב את זה בנוי לפי העיקרון הזה.Sent from my iPhone using Tapatalk
    מה אתה אומר? אז בוא אזכיר לך (או אלמד אותך) דוגמה – אפילו מהתחום שאתה ציינת – מחשבים.

    בסוף שנות ה-50 הוקמה חברה בשם DEC (ידועה גם כ"דיגיטל"). החברה הוקמה על בסיס טכנולוגיה מהפכנית למדי לאותה תקופה – לדוגמה – המציאה את ה-buffer להדפסה. בתחילת שנות ה-60 הוציאו את מחשב ה"מיני" הראשון (PDP) ובסוף שנות ה-70 היציגו את ה-VAX – מחשב מהפכני בגודל של ארון בגדים 2 דלתות שידע לעשות מה שעד אז עשו מחשבי mainframe בגודל של אולם גדול. באמצע שנות ה-80 דיגיטל הייתה חברת המחשבים השנייה בגודלה בעולם. אלא מה? אחרי כ-20 שנה של פעילות (כמו אצלך) הרגישו מספיק בטוחים כדי לא להאמין במחשב האישי ולא התפתחו בכיוון. כמו במקרים רבים, הם חשבו שמה שעובד לא צריך לשפר. צחוק הגורל – החברה שעשתה הרבה למען מזעור הפסיקה להאמין שאפשר למזער יותר ממה שהיא עשתה. התוצאה ידועה – כעבור פחות מ-10 שנים החברה כמעט פשטה רגל ונמכרה לקומפק – חברה שייצרה מחשבים אישיים.
    התעשייה המבוססת – כזו שאתה מייצג – מעודדת מחשבה מאובנת. יש רק מעט חברות (כמו IBM למשל) שכן למדו את הלקח ומחזיקות מחקר כמעט בסיסי, בתקווה למצוא מדע וטכנולוגיה בעקבותיו שתתן לחברה ייתרון. כמו שזה נראה, אתה שייך לרוב התעשייה המאובנת מחשבתית.



    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אני לא מומחה לכימיה ברמה כזאת כדי להגיד ״זה לא יקרה״, השאלה היא - האם אתה כן? אתה כבר הצלחת? אם כן, למה לא קראתי על זה בחדשות, ואם לא - למה אתה מחכה?Sent from my iPhone using Tapatalk
    אני כן מומחה לכימיה אבל הנושאים הנ"ל אינם בתחום העיסוק שלי. למרות זאת אני חשוף למחקרים המתקדמים ביותר בנושא ואפילו מבין את רובם. אבל, אם אתה לא מספיק מבין בזה, מאיפה הביטחון העצמי שלך לקבוע שזה לא יקרה?



    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    הא? טסלה מורכבת לא רק מסוללה וגולף לא מורכב מסולר. הסבר השוואתי אמור לכלול ייצור של אוטו חשמלי (כולו!) מול *יצור* של אוטו מקביל. אחרי זה אפשר להשוות שימוש , לבדוק זמן חיים של סוללה וכו


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    שוב אתה לא קורא (או לא מבין) ומגיב לא לעניין: כתבתי בפירוש שמדובר רק על ייצור הסוללה, לא כל המכונית (גם מראי המקום ששלחתי לך אומרים כך – אם היית טורח להסתכל בהם). טסלה נלקחה כדוגמה לרכב שיש בו מצברים של 50 או 75 קווט"ש, אבל מדובר רק על הזיהום שבייצור הסוללות ונכון לכל רכב המכיל מצברי ליתיום בקיבולת הזו.

    ועוד משהו לא קשור כל כך: כדאי לך להפסיק להניח שכולם סביבך מטומטמים ולהגיב בביטחון מוחלט על דברים שאתה לא ממש מבין בהם, כי זה, בסופו של דבר, מוציא אותך מטומטם. התגובה שלך לפוסט הראשוני שלי ("טענות מגוחכות אחד יותר משנייה.") היא דוגמה קלאסית לפתגם "הפוסל במומו פוסל" (חפש מישהו שיתרגם לך לרוסית).

  3. #33
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #34
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    א', מה לגבי אמוניה/מתאן? הבנתי שכבר יודעים לתפוס חנקן מהאוויר ולייצר בכמויות בשביל דשן (70% מהאוכל בגוף שלנו דושן באמוניה סינטטית או יאדה יאדה בסגנון).
    אי אפשר לשרוף אותה יפה כמו במקס הזועם 3 (not bullshit, pigshit)?
    אז ככה:
    (א) לגבי אותו משקל, מימן נותן בערך פי 10 אנרגיה מאמוניה.
    (ב) תוצרי השריפה של אמוניה הם מים ונוקסים (תחמוצות חנקן) שהם מזהמים רציניים.
    (ג) אמוניה מופקת מחנקן שבאוויר ומימן. אז אין היגיון בלהשתמש במימן להכנת אמוניה (תהליך שדורש בעצמו לא מעט אנרגיה) ולשרוף את האמוניה במקום לשרוף את המימן.
    (ד) מתאן הוא המרכיב העיקרי בגז טבעי. שריפה שלו אמנם מייצרת פחות מזהמים מאשר שריפת תזקיקי נפט או פחם, אבל מבחינת פליטת פחמן דו-חמצני זה אותו דבר.

  5. #35
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    אומרים כאן שהשיטה הכי נפוצה להפקה היא ממתאן -
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrog...hane_reforming
    For this process high temperature (700–1100 °C) steam (H2O) reacts with methane (CH4) in an endothermic reaction to yield syngas.[12]
    CH4 + H2O ג†’ CO + 3 H2

    In a second stage, additional hydrogen is generated through the lower-temperature, exothermic, water gas shift reaction, performed at about 360 °C:
    CO + H2O ג†’ CO2 + H2

    השאלה - האם יותר אקולוגי להפיק מימן ממתאן ואז להשתמש בו, או לשרוף את המתאן קומפלט במנוע של הרכב?

  6. #36
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    מה זה "דלק בר קיימא" ?

    https://rotter.net/forum/scoops1/722229.shtml

  7. #37
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    אומרים כאן שהשיטה הכי נפוצה להפקה היא ממתאן -
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrog...hane_reforming



    השאלה - האם יותר אקולוגי להפיק מימן ממתאן ואז להשתמש בו, או לשרוף את המתאן קומפלט במנוע של הרכב?
    אם אתה רוצה לשרוף למטרות הפקת אנרגיה - שריפה ישירה של מתאן עדיפה. בהרבה.בהמון.

    שים לה שבתהליך שפירטת מופק, בנוסף למימן, גם פחמן דו חמצני (באותה כמות יחסית שמופק משריפת מתאן) כך שמבחינה אקולוגית לא הרווחת כלום.

    התהליך המתואר להפקת מימן ממתאן הוא תהליך עתיר אנרגיה, כך שלשרוף את המימן המתקבל ממנו זה בזבוז. מפיקים מימן בתהליך כזה כל מנת להשתמש בו כימית, כמו הוצאה של גפרית מדלקים מבוססי נפט גלמי, ייצור אמוניה וכד'. כרגע תהליך זה הוא הזול ביותר להפקת מימן וניתן לביצוע בסקלות של טונות. יש לקוות שבעתיד המימן יופק בצורה נקייה יותר ללא פד"ח כתוצר לוואי, ע"י אלקטרוליזה של מים ו/או ישירות מאור השמש שיפרק מים לחמצן ומימן.

  8. #38
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    אם אתה רוצה לשרוף למטרות הפקת אנרגיה - שריפה ישירה של מתאן עדיפה. בהרבה.בהמון.

    שים לה שבתהליך שפירטת מופק, בנוסף למימן, גם פחמן דו חמצני (באותה כמות יחסית שמופק משריפת מתאן) כך שמבחינה אקולוגית לא הרווחת כלום.

    התהליך המתואר להפקת מימן ממתאן הוא תהליך עתיר אנרגיה, כך שלשרוף את המימן המתקבל ממנו זה בזבוז. מפיקים מימן בתהליך כזה כל מנת להשתמש בו כימית, כמו הוצאה של גפרית מדלקים מבוססי נפט גלמי, ייצור אמוניה וכד'. כרגע תהליך זה הוא הזול ביותר להפקת מימן וניתן לביצוע בסקלות של טונות. יש לקוות שבעתיד המימן יופק בצורה נקייה יותר ללא פד"ח כתוצר לוואי, ע"י אלקטרוליזה של מים ו/או ישירות מאור השמש שיפרק מים לחמצן ומימן.
    אני מניח שגם כדי לתדלק טסלה צריך לייצר פחמן דו חמצני.

    כמו כן בכלל לא בטוח מה השפעתו של האדם על אחוז הפחמן באטמוספירה

    Sent from my SM-G955U using Tapatalk
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  9. #39
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  10. #40
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084


    1910 תומס אדיסון עם המכונית החשמלית BAILEY לאחר מסי 1000 מייל ,כל טעינה למאה מייל הקדים את א. מאסק במאה שנים.. ומאז כמעט כלום....

    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #41
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה


    1910 תומס אדיסון עם המכונית החשמלית BAILEY לאחר מסי 1000 מייל ,כל טעינה למאה מייל הקדים את א. מאסק במאה שנים.. ומאז כמעט כלום....

    הכל קונספירציה של חברות הנפט

  12. #42
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    העתיד כבר כאן... וכן זה לא צולם בישראל.


    זהו תצלום של אישה אמריקאית הטוענת את מצבר מכוניתה החשמלית
    בשנת 1912.


    בסוף ההטענה שארכה כעשרים דקות,
    יכלה המכונית לעבור מרחק של בערך 24 קלומטרים.


    מקור התמונה:
    https://t.co/RQNSfCECx3FB_IMG_1640237425826.jpg
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #43
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    כל טעינה למאה מייל
    … במהירות מקסימלית של 30 קמש בתנאים אידאליים

    https://www.conceptcarz.com/w8862/bailey-electric.aspx


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #44
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ככה יעשה לטסלה


    https://youtu.be/DG9Izqp6WWU






    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

אשכולות דומים

  1. קירור נוזל חיצוני - למנוע בעירה פנימית. (רעיון לדיון)
    על ידי אין לדעת בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 22-09-2021, 12:10
  2. סוף עידן אופנועי מנוע בעירה פנימית.
    על ידי ronen_sch בפורום כללי
    תגובות: 243
    הודעה אחרונה: 31-03-2021, 10:30
  3. 250cc מנועי
    על ידי 2 Strokes בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-12-2017, 23:48
  4. תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 22-11-2017, 15:45
  5. מנופי ברקס/קלאץ' למונסטר 696
    על ידי Rossonero בפורום פורום ציוד
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 23-08-2017, 18:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO