תחבורה זה הרבה יותר מתחבורה. תחבורה זה הביטוי של סולם הערכים של חברה.
בארה"ב הניידות היא הכל. תנסה להעלות את מחיר הדלק לשיעורים שקיימים פה ותקבל מרד ברחובות. אתה לא יכול להגביל את הניידות של האמריקאי כי זה חלק מהתרבות שלו. המדינה נבנתה על נוודים, על תנועה. וזה בDNA שלה.
בואו נחשוב שניה מה הDNA פה: בולשביזם.
מייסדי המדינה הבינו שניידות פיסית גורמת לניידות חברתית. אז הם הלכו וזרקו את הפרולטריון לעיירות עבדים (סליחה, עיירות פיתוח) עם אפס אפשרות לזוז משם. רכבת? מי מדבר על רכבת? שיתנו אוטובוס פעמיים ביום נגיד להם תודה. לא. אתם תישארו בדיוק איפה ששמנו אתכם.
בנוסף, על השיבר ישבו הוועדים הגדולים שזה כלל את המונופולים התחבורתיים אגד ודן שיכלו לסכל כל נסיון לשפר את המערכת.
אבל זה לא נעצר שם. חלק מהתפיסה הבולשביקית אמרה שכלי רכב פרטיים זה משהו שיש או לחברי המנגנון המפלגתי או לבורגנות העשירה והנצלנית. את הבורגנות אנחנו הרי שונאים (שאלתם את עצמכם בוודאי למה 72 שנה אין דמי אבטלה לעצמאים? זה למה). אז נטיל מסים ומגבלות על בעלי רכב פרטי ונחנוק אותם. שיגידו בכלל תודה שאנחנו נותנים להם לנהוג ברכב משלהם.
אופנועים?! פושטקים! דיליטנטים! תחזרו מהר לחדר הילדים ושלא נצטרך לעשות על זה אסיפת קיבוץ. אני צריך לדבר על הנושא הזה עם מוטקה מהמועצה הארצית. שערוריה לאן הנוער מידרדר.
אז זה הDNA. במקרה התלבשו על זה שיקולים של תכנון עירוני ארוך טווח ושיקולי מיסוי. אתה ממסה רק את מה שאתה חושב שהוא מותרות. הDNA הישראלי רואה בתחבורה מותרות.
הרי אם באמת יש שאלות של תכנון עירוני ותחבורתי ארוך טווח, שיתכבדו ויכינו את הפתרונות (פתרונות נורמליים, מכל מקום לכל מקום ולא רק למשבצת מיוחסת אחת) ואז יבואו בטענות על ירוק, ונקי וידידותי לסביבה. כשצריך ללכת בחום או בגשם חצי שעה לאוטובוס, אז הסביבה לא ידידותית אליי.
תכל'ס, זה עניין תרבותי יותר מכל דבר אחר, וברור שההם ברחוב קפלן בירושלים יחפשו את השקל מתחת לפנס



ציטוט ההודעה בתגובה
