אם אתה לא אוהב תנוחה כפופה,
ואתה לא מת על הילוכים.
יש אופנוע טורינג אוטומט.
לא מלהיב במיוחד, אבל למתחיל זה יכול להספיק.
בהמשך תוכל לגדול לאח הגדול שלו- האדוונצ'ר.
(nc, ואפריקה)
שלום לכולם!
חדש פה ובגלל בתחום. אשמח לשפוך את כל השאלות שיש לי ואשמח לכל תשובה. אמספר את השאלות לצורך הנוחות.
אתחיל קודם כל מההתחלה- רישיון.
1. יש לי רישיון לרכב כ-13 שנים ומעוניין להוציא רישיון A1. כמה צריך לעלות היום שיעור בודד/מחיר כולל? התקשרתי ל-2 בתי ספר לנהיגה שנתנו הצעה שבחישוב לשיעור בודד יוצא 167 ש"ח. נשמע לי מאוד יקר. איפה ניתן להוציא במחיר הזול ביותר? תצאו מתוך נק' הנחה שאני תופס מהר את העיקרון. המלצות לבתי ספר במרכז ועלויות יתקבלו בברכה.
2. כמה זמן כל התהליך צריך לקחת (רישיון וטסט)? שוב, בהנחה שתופס את העניין מהר.
אופנוע-
3. קודם כל אני מחפש חיזוק שאופנוע זה אכן בשבילי ולא קטנוע. אני נהג מנוסה וממש לא מחפש הרפתקאות ולסחוט את המנוע לקצה או משהו כזה, אבל כן מגדיר את עצמי כאחד שאוהד בוסט מידי פעם וחוויה ספורטיבית כוללת. ובכללי די משעמם אותי מראה של קטנוע. שני דברים "מטרידים" אותי- נוחות וגיר. אני לא רואה את עצמי יושב כל נסיעה כעשרים דקות מכופף, ובעניין הגיר אפשר לומר שמיציתי אחרי כמה שנים טובות עם גיר ידני ברכבים. הבנתי שהילוכים באופנוע שונה בטרחנות מרכב, וגם כאן מחפש חיזוק מרוכבים עם ניסיון שזה לא כזה נורא. *ראיתי כמה סרטונים ביוטיוב וראיתי שמעבירים הילוך כל 40 קמ"ש בערך בממוצע. מקווה שזה סביל ולא תגידו לי עכשיו "עזוב אופנוע, קח קטנוע". הלב אומר אופנוע. מצד שני לא רוצה שימאס לי אחרי כמה חודשים ואתחרט שלא קניתי קטנוע.
4. עפתי על הצורה של הנייקדים. אם הוחלט על אופנוע- די סגור שזו הקטגוריה. יתרונות? חסרונות? חשוב לי נוחות כמו שאמרתי ולא לסבול בנסיעות עירוניות+איילון כל יום כעשרים דקות נסיעה כל כיוון וקצת תמרון בפקקים.
5. אחרי כמה בדיקות אפשר להגיד שדי התאהבתי בCFMOTO 400NK. חתיך, מרשים ובמחיר טוב. ראיתי שחדש עולה 30 אלף וזה פחות או יותר התקרה שלי. מה דעתכם?
6. כמה כסף להשאיר בצד לציוד נלווה כמו קסדה, מעל וכדומה?
7. שאלה של טירון: אם אני קונה מהחברה ולא יד שנייה, חלק מהציוד אני מקבל במסגרת קניית האופנוע, או כלום? כנ"ל ביד שנייה, נהוג למסור קסדה או משהו נוסף?
כל תגובה מבורכת,
תודה מראש חברים
אם אתה לא אוהב תנוחה כפופה,
ואתה לא מת על הילוכים.
יש אופנוע טורינג אוטומט.
לא מלהיב במיוחד, אבל למתחיל זה יכול להספיק.
בהמשך תוכל לגדול לאח הגדול שלו- האדוונצ'ר.
(nc, ואפריקה)
ציוד ניתן לקנות יד שניה.
קסדה לא כדאי.
לפעמים יש מבצעים בהם ניתן לקבל ציוד יחד עם האופנוע, בד"כ לא. הרבה פעמים הסוכנות תוכל לתת לך הנחה על ציוד.
המלצתי,
חפש מעיל ומגני ברכיים /מכנסיים יד 2, וקנה קסדה חדשה אחרי מדידות של כמה חברות, וקריאת חוו"ד באינטרנט לגבי האיכות.
אם אתה מתכנן לרכוב הרבה בינעירוני, תשקיע בקסדה איכותית.
לגבי מחירים, הם צריכים להיות די דומים כל זמן שאתה לא הולך ללמוד באיזור מרוחק יותר ואין בזה הגיון.
לגבי רכיבה והילוכים, אתה תהיה (מעט) יותר חכם כשתתחיל ללמוד.
לגבי סוג אופנוע, אני לא מוצא שום הגיון בקניה של 400NK כשהדיוק 390 עולה אותו דבר אבל טוב ממנו בכל פרמטר ולא שוקל מעל 200 קילו.
לפותח השרשור, ברוך הבא.
נשמע שאתה לא כל כך ״אפוי״ במובן הזה שעושה רושם שעוד לא ״ישבת״ על הנושאים עליהם אתה שואל.
מחירי שיעורים, דגמי אופנועים וכו׳.
אני ממליץ לך לחפור בפורום, לקרוא כמה שיותר פוסטים תחת ״לרוכב המתחיל״ ואז לחזור עם שאלות המשך.
זה ייאפשר לך גם לשאול את השאלות הנכונות וגם לקבל תשובות שמנש יתרמו לך.
3. רוב האופנועים כיום בשוק מציעים תנוחה שאינה שפופה כלל. אם מה שמעניין אותך זאת הנוחות, כנראה שתמצא את מבוקשך באופנועי "אדוונצ'ר" - אבל גם אופנועי "נייקד" או רטרו יהיו נוחים ועם תנוחה זקופה.
רוב האופנועים הם עם גיר רגיל. אני לא מצליח להבין מה לעזאזל הבעיה עם גיר רגיל ברכב (אולי זה מפריע לקפה ולענות על הודעות וצאפ בנהיגה). בכל מקרה, באופנוע תפעול הגיר שונה מאוד מרכב, והאופנוע כמכונה דורש מעורבות רבה יותר. כמו שאמרו מעלי, יש כמה אופנועים (לטעמי - משעממים ויקרים ללא הצדקה) עם גיר אוטומטי. אם "לא להעביר הילוכים" זה פרמטר חשוב, כנראה שהכלי הראשון שלך יהיה קטנוע.
4-5. נייקדים - יש רבים ושונים. לא ברור לי מה בדיוק קרץ לך ב-CFMOTO פרט למחיר הרכישה הנמוך. אופנוע סיני, עיצוב גנרי, מנוע משעמם והתנהגות כביש בסדר ותו לא. אתה מקבל את מה שאתה משלם עליו (בהנחה והוא יהיה אמין לאורך זמן - כדאי למצוא בעלים של כלים כאלה ולהתייעץ).
6. אי שם בין 2000 ל-10000. הייתי אומר שקסדה טובה אפשר לקנות בסביבות ה-2000 ש"ח, עוד 2000 זה מעיל רב-עונתי פשוט יחסית + כפפות + מגני ברכיים.
אם תרצה להוסיף מעיל חורף, מכנס חורף, מגפיים - תצטרך להוציא עוד סכום משמעותי. אם תרצה לרכוש ציוד של יצרנים "נחשבים", בעיקר מהליינים המתקדמים שלהם - תצטרך גם כן לשלם יותר.
7. בחברה יציעו לך לרכוש מהם ציוד, אולי תקבל גם הנחה מסויימת אם תרכוש מהם אופנוע. עדיין, סביר להניח שהמחירים אצל היבואן יהיו גבוהים יחסית.
קסדה זה פריט מיגון אישי שעדיף לרכוש חדש, משום שבשבועות הראשונים הריפודים שלה נמעכים וכך נוצרת התאמה מיטבית לצורת הראש שלך. קסדה שמישהו אחר רכב איתה במשך שנה תהיה לך פחות נוחה ובטוחה. דבר נוסף - כל נפילה עם מכת ראש מורגשת פוסלת את הקסדה לשימוש (משום שבמעטפת הפנימית, יש קלקר שתפקידו לספוג אנרגיה - והוא יכול להימעך גם אם חיצונית הקסדה נראת שלמה). לכן, לא מומלץ להשתמש בקסדה יד-שניה שאינך יודע מה עבר עליה. כמובן, כשהייתי צריך קסדה לתקופת גישור/קסדת מורכב הייתי מגמיש מעט את התנאים האלה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה וברוך הנמצא.
אם הייתי "אפוי" לא הייתי צריך את חכמת הקהל ולא הייתי צריך לשאול כאן.
ביררתי כמה עולה להוציא רישיון ורציתי לבדוק מה בעלי רישיון מהתקופה האחרונה אומרים. אולי יש מקומות זולים יותר ואני יכול לחסוך לעצמי כמה לירות?
שאלתי על סוג אופנוע/קטנוע וגיר כדי לשמוע מבעלי ניסיון והמסקנות שלהם. מניח לשם כך הפורום נועד (בין היתר).
אלה השאלות הנכונות עבורי כרגע.
בכל מקרה תודה על המענה וניסיון העזרה.
לא הייתה כוונה לפגוע, מתנצל אם כך הרגשת.
הכוונה שלי פשוטה, בפורום עם תת נושא ״לרוכב המתחיל״, כדאי לקרוא קודם בפוסטים הקיימים ואז להתחיל עם שאלות לחברים.
פרמטרים חשובים בבחירת אופנוע, שתמיד מציינים:
מה הגובה שלך? לא ציינת.
מה השימוש המיועד? מרחק, תוואי דרך.
מה התקציב הכללי? רק לאופנוע, אופנוע וציוד וכו.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה על התגובה המפורטת.
3. גיר רגיל ברכב בכלל לא בעיה, אפילו מענה, עד שלב מסוים שמהווה לפחות עבורי טרחה בפקקים. רציתי להבין אם זה אותו הסיפור גם באופנוע. מבין שאני צריך לקנות אופנוע והזמן יגיד את שלו. מקסימום אעבור לקטנוע.
4-5. בתקציב של 30 הוא היחיד שאוכל להביא מהחברה ולא יד שנייה. אישית כן אהבתי את העיצוב. אעשה את מה שאתה מציע ואתעמק בהמשך. תודה.
6. תודה.
7. תענוג.
תודה על המידע
חלילה נפגע, הכל טוב.
גובה 1.80.
שימוש עירוני בעיקר+פקקים של איילון. 20 דק' כיוון כל יום.
תקציב- אין בעיית תקציב, אבל לא רוצה להשתגע יותר מדי, לא באופנוע ראשון בכל אופן. חשבתי על 30 פלוס מינוס עם סטייה של 5 לכאן או לכאן כולל ציוד.
בכל אופן מבין כרגע יותר טוב את הסטטוס. קודם אחפש בית ספר לנהיגה במחיר הכי סביר שאמצע (חשבתי בעניין הזה לקבל חוות דעת ולפי זה לסגור עם מורה, אבל אעשה כבר סקר בעצמי).
משם אתמקד על אופנוע.
תודה
לניסיון של רוכב על כלי מסוים יש משמעות אדירה לעומת אם אעשה נסיעת מבחן קצרה של כמה דקות.
למה שואל עכשיו? שוקל להזמין מראש ולצמצם זמן המתנה. ייתכן שאעשה ליסינג דרך המעסיק, ויש עוד כמה שיקולים.
אופי הילוכים- לא רציתי להיכנס לזה כי לא היה רלוונטי. הכוונה הייתה על ביקורות שראיתי למשל על דיוק 390 שההילוך הראשון שלו קצר ובכללי האופנוע יותר קרבי ופחות נוח לשימוש יומיומי. אני אמנם אוהב חוויה ספורטיבית אבל רוצה לשייט ברגוע ברוב הזמן ונשמע שהדיוק פחות מתאים לצרכים שלי.
אין שום דבר קרבי בדיוק 390 – מבחינה אובייקטיבית זו עגלה (שבימים הראשונים תרגיש כמו מטוס).
אכן נשמע שאתה אפוי פחות ומתלהב יותר מדי.
לך תעשה שיעור שניים. אם מוצא חן בעיניך, קנה קסדה של חברה מוכרת במידה הנכונה כבר במהלך השיעורים. יש דברים שלא חוסכים בהם.
לגבי זמן – אם אתה אכן תותח, מורה מוכר עם מאסה של תלמידים יכול להקדים לך (או לדחות) אם הוא מרגיש שאתה מוכן.