ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
האיטומים בקצוות הרוטור נכשלים בגלל הפרשי טמפרטורות בין המשטחים שהאטמים מחליקים עליהם.
מדובר במנוע מלוכלך (שורף שמן בדומה ל2 פעימות) ועם יעילות טרמית נמוכה.
אלה בעיקר גרמו ליצרניות לזנוח את הפיתוח שלו.
אני מניח שאם ניתן היה להתגבר על בעיית האיטום, ניתן היה לפתח את הוואנקל לנצילות גבוהה יותר (למשל, להפוך אותו לדמוי 4 פעימות, כלומר עם שסתומי יניקה ופליטה, לחבר טורבו/סופרצ'רג'ר וכו') ולשריפה נקייה יותר. יש לו את הייתרון הגדול של ייצור תנועה סיבובית ישירות, בלי הצורך להמיר תנועה קווית לסיבובית. מצד שני, אם אין חומרים שיכולים לייצר אטימה טובה לאורך זמן, אין טעם להשקיע בפיתוח.