תוצאות 1 עד 15 מ 35

אשכול: אבו wankel

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    המנוע הזה עובד על עיקרון שהיה קיים כבר בקטרי קיטור – כל פעימה היא פעימת כוח. זה אומר שתיאורטית, מאותו נפח מנוע, אפשר להשיג פי 4 עבודה (הספק) משל מנוע 4 פעימות ופי 2 ממנוע 2 פעימות. מה שצריך זה ליצור לחץ (מתוזמן) כדי להזיז את הבוכנה בכל פעם לצד השני. במנועי קיטור זה היה שסתום שנפתח ומזרים קיטור בלחץ. כאן מציעים יצירת לחץ באמצעות תגובה כימית (פיצוץ) של חמצן עם דלק כלשהו. ההבדלים בין הדלקים השונים מתבטאים ביחסי דחיסה ובתערובות אוויר/דלק שונות.
    החיסרון העיקרי של המנוע הזה הוא שהוא מייצר תנועה קווית. זה אומר ששימוש ישיר להנעת רכבים צורך הפיכה של התנועה הקווית לתנועה סיבובית, כלומר הפסדי אנרגיה. מנוע וואנקל מנסה לייצר ישירות תנועה סיבובית, אבל, בעיקר בגלל בעיות אטימה וחוסר בחומרים מתאימים הוא לא תפס. כאן, הרעיון הוא לא להתעסק בכלל עם זה אלא להפוך את התנועה הקווית לחשמל – ניתן לעשות ביעילות דומה מאוד לגנרטור שמסתובב.
    ההצלחה של המוצר תעמוד בעיקר על מציאת חומרים מתאימים שעמידים בטמפרטורות העבודה ומסוגלים לאטום (האיטום כאן אינו כפי שרגילים ממחזירי שמן – איטום של ציר מסתובב - אלא ציר שאינו מסתובב ונע קדימה ואחורה) ובשליטה בתהליך הכימי, לדוגמה, עבודה בטמפרטורות גבוהות/תערובת "ענייה" עלולה לייצר תחמוצות חנקן (נוקסים) מזהמות, גם אם הדלק הוא מימן.
    א', על מה אנחנו מסתכלים פה?


    יש מאוורר למעלה ובוכנה שרצה מצד לצד, איפה זה נהיה חשמל? יש סליל מסביב לבוכנה או משהו כזה שלא מופיע באילוסטרציה?

    + שאלת חומרים - חומרים קשים וסופר עמידים יש הרי כבר מזמן, נגיד יהלומים סינטטיים. הקושי הוא להוריד את מחירי הייצור, או שיש עוד מאפיינים שעדיין לא הושגו, נגיד שיהלום שביר ורוצים משהו שהוא לא brittle (או המילה ההנדסית המתאימה) שלא ייסדק עם כל הפיצוצים?

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    א', על מה אנחנו מסתכלים פה?

    יש מאוורר למעלה ובוכנה שרצה מצד לצד, איפה זה נהיה חשמל? יש סליל מסביב לבוכנה או משהו כזה שלא מופיע באילוסטרציה?
    בגישה הקלאסית היו מחברים את המוט שזז לגלגל מחוץ למרכז הגלגל (אקס-סנטר) מה שהיה הופך את התנועה הקווית לסיבובית – תסתכל על סרטים איך עבדו קטרי קיטור. כלומר מהלך מכאני של תנועה קווית -- > אקס-סנטר -- > תנועה סיבובית. באקווריוס הגישה היא שזה מיותר וגורם להפסדים, לכן עדיף להפוך את התנועה הקווית לחשמל ולהשתמש בו למנוע חשמלי, כלומר, תנועה קווית -- > חשמל -- > מנוע חשמלי. אם תסתכל בסרט מהאתר שלהם תראה בסוף קופסה מלבנית שמורכבת בצד שמאל. אילו הסלילים שהופכים את התנועה לחשמל. אם אתה לא יודע איך עובד גנרטור, אתה יכול להסתכל למשל כאן. שים לב שמה שדרוש הוא להזיז מגנט בתוך סליל וזה לא חייב להיות תנועה סיבובית.
    תפקיד המאוורר הוא לסלק את החום שנוצר – בדיוק כמו במכוניות עם קירור אוויר שהצילינדרים שלהם אינם חשופים, לדוגמה חיפושית ופיאט 500 (המקוריות). אני מניח שאבולוציה עתידית (במיוחד למנועים גדולים יותר) תהיה קירור נוזל.


    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    + שאלת חומרים - חומרים קשים וסופר עמידים יש הרי כבר מזמן, נגיד יהלומים סינטטיים. הקושי הוא להוריד את מחירי הייצור, או שיש עוד מאפיינים שעדיין לא הושגו, נגיד שיהלום שביר ורוצים משהו שהוא לא brittle (או המילה ההנדסית המתאימה) שלא ייסדק עם כל הפיצוצים?
    מנוע וואנקל נפל בעיקר על סוגיית החומרים – לא הצליחו למצוא חומרים מתאימים כך שהמנוע היה צריך אוברול כל פחות מ-50,000 ק"מ. גם כאן יש דרישות קשות מהחומרים. קח לדוגמה את האיטומים בקצוות. זה דומה למחזיר שמן, אבל שעובד בתנועה קווית במקום סיבובית. במנועים רגילים פתרו זאת בד"כ (לא תמיד – תסתכל על מה שכתב דרזדנר על ה-V-85-TT) עם מבנה מגומי מחוזק בקפיץ מתכת. אלא שהטמפרטורות כאן תהיינה יותר גבוהות מהטמפרטורות של גל ארכובה. דוגמה נוספת היא איטום של הבוכנה הפנימית שצריכה להיות צרה (אין מקום ל-3 רינגים כמו במנוע רגיל), לאטום היטב לשני הצדדים ולא להישחק – דרישות די בעייתיות. אני לא אומר שזה ייפתר או לא, אבל בלי פיתוח ויישום של חומרים מתאימים הסיפור ייפול.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    האיטומים בקצוות הרוטור נכשלים בגלל הפרשי טמפרטורות בין המשטחים שהאטמים מחליקים עליהם.
    מדובר במנוע מלוכלך (שורף שמן בדומה ל2 פעימות) ועם יעילות טרמית נמוכה.
    אלה בעיקר גרמו ליצרניות לזנוח את הפיתוח שלו.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    האיטומים בקצוות הרוטור נכשלים בגלל הפרשי טמפרטורות בין המשטחים שהאטמים מחליקים עליהם.
    מדובר במנוע מלוכלך (שורף שמן בדומה ל2 פעימות) ועם יעילות טרמית נמוכה.
    אלה בעיקר גרמו ליצרניות לזנוח את הפיתוח שלו.
    אני מניח שאם ניתן היה להתגבר על בעיית האיטום, ניתן היה לפתח את הוואנקל לנצילות גבוהה יותר (למשל, להפוך אותו לדמוי 4 פעימות, כלומר עם שסתומי יניקה ופליטה, לחבר טורבו/סופרצ'רג'ר וכו') ולשריפה נקייה יותר. יש לו את הייתרון הגדול של ייצור תנועה סיבובית ישירות, בלי הצורך להמיר תנועה קווית לסיבובית. מצד שני, אם אין חומרים שיכולים לייצר אטימה טובה לאורך זמן, אין טעם להשקיע בפיתוח.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    כלומר, תנועה קווית -- > חשמל -- > מנוע חשמלי. אם תסתכל בסרט מהאתר שלהם תראה בסוף קופסה מלבנית שמורכבת בצד שמאל. אילו הסלילים שהופכים את התנועה לחשמל. אם אתה לא יודע איך עובד גנרטור, אתה יכול להסתכל למשל כאן. שים לב שמה שדרוש הוא להזיז מגנט בתוך סליל וזה לא חייב להיות תנועה סיבובית.
    לקראת סוף הסרטון הם מראים באילוסטרציה את הסליל -
    coil.jpg

    זה אומר שהבוכנה אמורה להיות ממוגנטת? מגנטים הם לא שבירים יותר בד"כ? כלומר אפשר פשוט לקחת פיסת פלדה, לתת לה טיפול תרמי מתאים כדי שתעמוד בעומסים, ובסוף למגנט אותה לצמיתות ולהתחיל להריץ אותה הלוך ושוב בתוך סליל עם פיצוצים מהצדדים?

    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    מנוע וואנקל נפל בעיקר על סוגיית החומרים – לא הצליחו למצוא חומרים מתאימים כך שהמנוע היה צריך אוברול כל פחות מ-50,000 ק"מ. גם כאן יש דרישות קשות מהחומרים. קח לדוגמה את האיטומים בקצוות. זה דומה למחזיר שמן, אבל שעובד בתנועה קווית במקום סיבובית. במנועים רגילים פתרו זאת בד"כ (לא תמיד – תסתכל על מה שכתב דרזדנר על ה-V-85-TT) עם מבנה מגומי מחוזק בקפיץ מתכת. אלא שהטמפרטורות כאן תהיינה יותר גבוהות מהטמפרטורות של גל ארכובה. דוגמה נוספת היא איטום של הבוכנה הפנימית שצריכה להיות צרה (אין מקום ל-3 רינגים כמו במנוע רגיל), לאטום היטב לשני הצדדים ולא להישחק – דרישות די בעייתיות. אני לא אומר שזה ייפתר או לא, אבל בלי פיתוח ויישום של חומרים מתאימים הסיפור ייפול.
    אני יודע שאמייל של חלק מהמחבתות (נגיד של לה קרוסה) עמיד בחום של תנור, וזה גם חומר די עמיד לשחיקה. אמייל להבנתי זה זכוכית - סיליקון. surely אפשר לשחק איתו קצת ולקבל אטמים טובים שגם עמידים בחום? מה הכיוון עבור חומרים מתאימים? מתכת לא שבירה מצופה בשכבה חלקה ועמידה לחום כלשהי? או חומר מרוכב כלשהו?

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    מתכת לא שבירה מצופה בשכבה חלקה ועמידה לחום כלשהי? או חומר מרוכב כלשהו?
    אם אתה מוצא חומר כזה תגיד לי, אני עובד על זה כבר כמה שנים...

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO