עמוד 3 מתוך 6 ראשוןראשון 12345 ... אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 80

אשכול: קסדה חכמה לאופנועים - תעזרו לנו לבחון את הרעיון!

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    19
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    האמת שXLIB הפעם העלה נקודות שיש בהן הגיון ואני מצטרף לדרז.

    שואי עבדה עם SENA שיצרה בעבורה דיבורית מובנית לניאוטק 2.
    כבעלים של הקסדה הנ"ל עם הדיבורית אני חייב לציין שאחד המינוסים של הדיבורית שלא אוכל להעביר אותה לקסדה הבאה ( אלא אם היא תהיה אותה הקסדה או שחברות נוספות ייצרו מגרעות יעודיות לדיבורית הנ"ל).

    SENA גם מייצרתבעבור LS2 דדיבורית מובנית אך מתוך נסיון של השואי ( וגם חוסר שביעות רצון מסויים שיש לי מהמוצר) הלכתי על הקארדו שלה ישנם יתרונות בכך שהיא ניתנת להרכבה ברוב סוגי הקסדות וגם יתרון מסויים במחיר.

    אחרי המלל הארוך:

    השאלות שעולות לי בראש:
    1. האם אתם מתכננים לייצר קסדה עם טכנולוגיה?
    2. מה הנסיון שלכם ביצור קסדות
    3. איזו חברה מוכחת תרצה לשתף פעולה עם זה
    4. האם זה מוצר להמונים או מוצר פרמיום
    5. איך מתאמים את המוצר למגוון רחב ביותר של קסדות תוך התחשבות במשקל מחיר וכיוצא בזה.
    6. עמידות בתנאי מזג האוויר

    בכל מקרה בהצלחה
    שאלות חשובות
    אנחנו עדיין בתחילת הדרך ולומדים את התחום ומנסים לראות מה הרוכבים רוצים וצריכים .
    אין בכוונתנו לייצר קסדה, אלא להתממשק לקסדה. את כל ההחלטות לגבי מה ואיך ייראה הפתרון נעשה אחרי שנבין לעומק את הבעיה, את המשתמשים ואת האילוצים השונים.
    תודה על התובנות ו- input.
    נשמח לקבל מענה לסקר מרוכבים נוספים!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    אנסה למקד טיפה את מה שנאמר (בעיקר ע"י לוקי) וזו גם דעתי האישית.
    קסדה היא אחד האביזרים החשובים ברכיבה. צריך להחליפה כל כמה שנים ועלותה אינה זולה. קסדה היא גם עניין של פרמטרים אישיים, החל מצורת הראש ועד לצורת הרכיבה. לכן מערכת שמגיעה built-in בקסדה יש פחות סיכוי להצליח, גם בגלל שהקסדה לא מתאימה לכולם וגם בגלל שהמחיר יקפוץ (אולי במאות אחוזים) ועדיין יהיה צורך להחליף קסדה כל כמה שנים. לדעתי זו הסיבה שיש הרבה יותר דיבוריות חיצוניות מאשר קסדות עם דיבורית Built-in. כנ"ל לגבי מצלמות.
    זה אומר שכדי להצליח כדאי לפתח מערכת שתוכל להיות מורכבת על כל (או לפחות רוב) הקסדות בשוק. יכול להיות שיהיה צורך בפיתוח של "מסך הקרנה" (אולי בקונספט שחד אופן כתב עליו) ואולי של עוד אביזרים/תושבות לחלקים אחרים של המערכת, אבל זה חייב להתאים לכל קסדה וכמובן לא להיות כבד מדי.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    אנסה למקד טיפה את מה שנאמר (בעיקר ע"י לוקי) וזו גם דעתי האישית.
    קסדה היא אחד האביזרים החשובים ברכיבה. צריך להחליפה כל כמה שנים ועלותה אינה זולה. קסדה היא גם עניין של פרמטרים אישיים, החל מצורת הראש ועד לצורת הרכיבה. לכן מערכת שמגיעה built-in בקסדה יש פחות סיכוי להצליח, גם בגלל שהקסדה לא מתאימה לכולם וגם בגלל שהמחיר יקפוץ (אולי במאות אחוזים) ועדיין יהיה צורך להחליף קסדה כל כמה שנים. לדעתי זו הסיבה שיש הרבה יותר דיבוריות חיצוניות מאשר קסדות עם דיבורית Built-in. כנ"ל לגבי מצלמות.
    זה אומר שכדי להצליח כדאי לפתח מערכת שתוכל להיות מורכבת על כל (או לפחות רוב) הקסדות בשוק. יכול להיות שיהיה צורך בפיתוח של "מסך הקרנה" (אולי בקונספט שחד אופן כתב עליו) ואולי של עוד אביזרים/תושבות לחלקים אחרים של המערכת, אבל זה חייב להתאים לכל קסדה וכמובן לא להיות כבד מדי.
    בימינו בגלל שהאלקטרוניקה כלכך זולה אנשים משתמשים בסמארט פון כטראקר או מערכת ניווט בנוסף על הסמארט פון שיש להם כי זה 50 יורו לנייד סיני.
    לא רחוק היום שקסדה חכמה תעלה רק 100 יורו יותר ואז זריקה לפח לאחר כמה שנים לא יהיה סיפור גדול.

    עוד אפשרות זה תקן אחיד בין היצרנים שיאפשר העברת המוח מקסדה לקסדה.

    מערכת פריקה היא צורך עכשווי אבל לפי דעתי מערכת לא מובנת זה מחטיא את המטרה, זה בדיוק כמו מערכות הניווט ברגע שזה חלק מהTFT של האופנוע זה תענוג.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    לא רחוק היום שקסדה חכמה תעלה רק 100 יורו יותר
    אבל זה בדיוק הרעיון האחורי כל קסדה חכמה שניסו עד כה. מסטבר שזה נכון, אבל יש אותיות קטנות.
    חברות שמייצרות סמרטפון ב-100$ משקיעות בפיתוח סכום עגול של $0. חברות אלה לוקחות reference design של חומרה + אנדרואיד חינמי + קופסה. נשארו רק עלויות יצור.
    לעומת זאת כאן מדובר ב-custom design לא פשוט בכלל, כולל RF ותוכנה. וזה לפני עלות מערכת תצוגה ייחודית. זה יקר אפילו אם BOM של אלקטרוניקה לא גדול.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    29
    לאופנוענים עדיף לשים ראש של טיל מונחה מצלמה.
    ממילא בסוף המסלול הם מתרסקים. חבל על ההשקעה


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Boazav צפיה בהודעה
    לאופנוענים עדיף לשים ראש של טיל מונחה מצלמה.
    ממילא בסוף המסלול הם מתרסקים. חבל על ההשקעה


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    צודק, חבל על ההשקעה

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    גם כאן בצד האלקטרוני של המוצר אפשר לקחת בסיס של סמארט פון כיחידת מיחשוב, יש שם כל מה שאתה צריך ואז נשארת רק עם פיתוח האופטיקה כcustom made והתוכנה אבל גם כאן מחיר הרכיבים יורד כל הזמן וגם מוצאים דרכים חדשות כדי להציג את המידע ואז נשארת עם התוכנה בלבד
    אנחנו לא שם אבל אין סיבה שזה לא יקרה.

    אני לא רואה איך כל דבר מקבל IoT וקסדות ישארו כמו שהן.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אני רואה. השמרנות והפחדנות של כל יצרני הציוד זה אחד הדברים המגעילים.
    אם לא היו מכריחים אותם עם תקנים - היינו מסתובבים עם קסדות של אבירים.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    19
    חברים יקרים! אני שמחה מאוד על הדיון שהתפתח כאן.
    מעלים כאן עניין רציני!
    יש דעות לכאן ולכאן לגבי 2 ארכיטקטורות שאתם מעלים:
    1. מערכת אינטגרלית על הקסדה - תראה הכי טוב, תשקול הכי מעט, אפשר לשלב יותר דברים שיעבדו טוב ביחד, תעבור תקינה בסיכויים הרבה יותר גבוהים (זה פלוסים) - מצד שני - צריכה להיות מותאמת לקסדה ספציפית ויצרן/מותג הקסדה צריך להסכים להרפתקה הזו. ואז רוכבים יקנו את הסוכרייה הזאת תחת אותו מותג שהם רגילים ואוהבים ממילא.
    2. מערכת stand alone שאפשר להרכיב על כמה סוגים של קסדות (אף פעם אי-אפשר להתאים לכל הקסדות), היא תמיד! תהיה יותר מגושמת, מכוערת, כבדה, פחות בטיחותית ובולטת, ממותג (אם אפשר לקרוא לזה כך) לא מוכר, אבל תוכלו כנראה להעביר אותה מקסדה לקסדה. יש גם דברים שממש קשה ליישם כשלא מתערבים בקסדה, למשל מצלמה או כמה חיישנים/ מצלמות הקפיות. האם זה מה שאתם מעדיפים? זאת כנראה שאלה שאני צריכה להוסיף לשאלון...
    כל כמה זמן מחליפים קסדה וכמה התוספת במחיר עבור פונקציות חכמות ״כואבת״?
    אני הייתי ללא ספק הולכת על 1, אבל אתם מחליטים כאן.
    אני כבר אוסיף את השאלה הזאת לסקר, אבל כנראה שמי שכבר מילא לא יוכל להיכנס שוב ולענות עליה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2021
    מיקום
    מזרחית לרמת גן
    הודעות
    48
    אולגה, אני חושב שהיטבת להציג את החלופות. אני הולך עם מה שמכובדנו הדרזדנר כתב, שזה בסופו של דבר יהיה תלוי ההתקדמות הטכנולוגית. וצודק XLIB שזה משהו שצריך לייצר כמעט מאפס, ללמד את השוק, ללמד את היצרנים ואת הצרכנים ולהחדיר לתודעה. זה המחיר שמשלם הראשון. אמנם יש לו את יתרון הראשוניות, אבל בעולם שבו ידידינו מהמזרח, שאצלם כל יום אוכלים אוכל סיני לצהריים, משכפלים ומהנדסים לאחור את כל מה שהמו"פ של יתר העולם מייצר - לא בטוח שיש כל כך יתרון בראשוניות.

    זו כלכלה מיוחדת. הכלכלה של ההוא ששוכב על הגדר בשביל שכולם יעברו. אני מניח שצריך בשביל זה אורך נשימה כלכלי וטכנולוגי וצריך גם עומק של מו"פ באופן כזה שכל שתי דקות תוציאו פיצ'ר חדש כדי להשאיר את השוק אצלכם.

    כך או כך זו לא שאלה לשאול את האופנוענים, אלא את מנהל הבנק שלכם. כמו כל מכשיר חדש ויקר: בהתחלה יקנו את זה המשוגעים לדבר ואלה ששמים פרמיה על חדשנות טכנולוגית (בד"כ במדינות שבהם המדינה לא גובה מהם מס גולגולת ודורשת אגרה על כך נשימה). אחרי זה כשעלויות הייצור ירדו או שהיצרן יחליט להוריד את הפרמיה שבה הוא מוכר את זה, ייכנסו אחרים. בסוף, ייכנס הרוב, אבל לא בהכרח על המוצר שלכם. כך נראה לי, אבל אני בסך הכל חד-אופן ויש פה גרזנים ותיקים ממני. בהצלחה

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    19
    אנחנו מבינים שהכניסה תהיה קשה (אם בכלל נחליט ללכת על זה שזה עוד לא ברור) ובתחילת הדרך זה יהיה מוצר פרמיום לא זול, אבל אם הערך המוסף יהיה שווה בעיני המשתמשים - הרוכבים שזה אתם! - אז יש לזה סיכוי להצליח ולתפוס. השאלה היא תמיד מהו הפיצ'ר או הפונקציה שצריכה להיות ראשונה. אם מתחילים מפונקציה אחת - מה היא תהיה כדי שרוב הרוכבים יסכימו שיש לזה ערך. איך שזה נראה בינתיים מהסקר - זה מראה אחורית.
    אבל ההיענות שלכם היא לא כ"כ מרשימה, אני חייבת לציין.
    תזרקו מילה לחברים שלכם בפורום או במקומות אחרים שישתתפו בסקר, שתפו פעולה!

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי Olga@JOYATeam צפיה בהודעה
    איך שזה נראה בינתיים מהסקר - זה מראה אחורית.:
    סטטיסטיקה, מה[/



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,693
    ציטוט נכתב במקור על ידי Olga@JOYATeam צפיה בהודעה
    אנחנו מבינים שהכניסה תהיה קשה (אם בכלל נחליט ללכת על זה שזה עוד לא ברור) ובתחילת הדרך זה יהיה מוצר פרמיום לא זול, אבל אם הערך המוסף יהיה שווה בעיני המשתמשים - הרוכבים שזה אתם! - אז יש לזה סיכוי להצליח ולתפוס. השאלה היא תמיד מהו הפיצ'ר או הפונקציה שצריכה להיות ראשונה. אם מתחילים מפונקציה אחת - מה היא תהיה כדי שרוב הרוכבים יסכימו שיש לזה ערך. איך שזה נראה בינתיים מהסקר - זה מראה אחורית.
    אבל ההיענות שלכם היא לא כ"כ מרשימה, אני חייבת לציין.
    תזרקו מילה לחברים שלכם בפורום או במקומות אחרים שישתתפו בסקר, שתפו פעולה!
    אני כנראה לא קהל היעד שלכם - כי אני משתדל להשאיר את המחשב בעבודה, ואת הרכיבה שלי אני אוהב כמה שיותר מכאנית... עדיין רוכב על אופנוע בלי ABS, מבחירה
    אם דעתי בכל זאת יכולה לתרום משהו לדיון - אני דווקא חושב שמראה אחורית נוספת היא דבר די מיותר.
    הבעיה העיקרית בתפעול כלי רכב בכלל ואופנוע במיוחד - היא שכמות הקשב שיש לנו מוגבלת, ורוב האנשים מוסיפים על כך הסחות דעת (טלפון, מוזיקה או סתם מחשבות על העבודה). בשילוב עם זלזול בסיכוני הדרך ובמשתמשי הכביש האחרים - וזאת, בעיני, ה-סיבה לתאונות דרכים.
    אין לנו אפשרות לתקן את הטבע האנושי ולהכריח רוכב להתמקד בפעולה שהוא עושה, ולא במחשבות על המסיבה שאליה יילך בערב או על השיחה הלא נעימה שצפויה לו עם הבוס.
    מה שאפשר לעשות, זה לקחת את אותם דברים שרוב הרוכבים אכן משתמשים בהם, כגון ניווט - ולהקטין את הסחת הדעת שנגרמת מכך.
    למשל, חיצי ניווט שמוקרנים על הכביש (לרמת נתיב ספציפי) בהחלט יכולים להיות יעילים יותר מלהסיט את המבט כלפי הטלפון עם הוויז, שמתוקן על הכידון.
    שאר הדברים (מראה אחורית נוספת, התראות למינהן) - מבחינתי עונים להגדרה של "הסחות דעת נוספות". בהחלט יכול לדמיין רוכב, שנכנס בטנדר שעצר בפתאומיות אחרי שפספס מחלף - רק כי הרוכב היה עסוק מדי במשהו שקורה במראה האחורית...
    אגב, אצלינו בחבר'ה נולד ביטוי לתופעה הזאת - "קיפאון מראות".
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2021
    הודעות
    19
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אני כנראה לא קהל היעד שלכם - כי אני משתדל להשאיר את המחשב בעבודה, ואת הרכיבה שלי אני אוהב כמה שיותר מכאנית... עדיין רוכב על אופנוע בלי ABS, מבחירה
    אם דעתי בכל זאת יכולה לתרום משהו לדיון - אני דווקא חושב שמראה אחורית נוספת היא דבר די מיותר.
    הבעיה העיקרית בתפעול כלי רכב בכלל ואופנוע במיוחד - היא שכמות הקשב שיש לנו מוגבלת, ורוב האנשים מוסיפים על כך הסחות דעת (טלפון, מוזיקה או סתם מחשבות על העבודה). בשילוב עם זלזול בסיכוני הדרך ובמשתמשי הכביש האחרים - וזאת, בעיני, ה-סיבה לתאונות דרכים.
    אין לנו אפשרות לתקן את הטבע האנושי ולהכריח רוכב להתמקד בפעולה שהוא עושה, ולא במחשבות על המסיבה שאליה יילך בערב או על השיחה הלא נעימה שצפויה לו עם הבוס.
    מה שאפשר לעשות, זה לקחת את אותם דברים שרוב הרוכבים אכן משתמשים בהם, כגון ניווט - ולהקטין את הסחת הדעת שנגרמת מכך.
    למשל, חיצי ניווט שמוקרנים על הכביש (לרמת נתיב ספציפי) בהחלט יכולים להיות יעילים יותר מלהסיט את המבט כלפי הטלפון עם הוויז, שמתוקן על הכידון.
    שאר הדברים (מראה אחורית נוספת, התראות למינהן) - מבחינתי עונים להגדרה של "הסחות דעת נוספות". בהחלט יכול לדמיין רוכב, שנכנס בטנדר שעצר בפתאומיות אחרי שפספס מחלף - רק כי הרוכב היה עסוק מדי במשהו שקורה במראה האחורית...
    אגב, אצלינו בחבר'ה נולד ביטוי לתופעה הזאת - "קיפאון מראות".
    אם אתה רוכב - אתה קהל היעד...
    הבעיה שיש במה שאתה אומר כאן סתירה (יש כמה סתירות שחוזרות על עצמן בדיון הזה, וזה כנראה טבעי):
    מצד אחד הרבה אמרו שכמה שפחות מידע מול העיניים - יותר טוב, כי זה מסיט את הקשב למידע ולא לרכיבה. מצד שני רוב הרוכבים רואים ערך גבוה בהצגת מידע לרוכב. אז מעט מידע שעוזר זה טוב. ומה המידע שעוזר? מראה אחורית או ניווט או גם וגם (כך אתם קבעתם...).
    אז נתיחס לניווט - סימון על הכביש? לא טוב כי זה מוריד מחוויית הרכיבה, רוכב מול מכונה. או שלא? יש דווקא שיגידו שסימני ניווט על הכביש יגרמו לך להשאיר את המבט על הכביש. לפי התשובות לסקר קשה להבין איפה אתם מעדיפים את בסימני ניווט שלכם.
    אני מבינה שקשה לדמיין איך זה יהיה ולהגיד מה יותר נוח על משהו שעוד לא חווית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,693
    ציטוט נכתב במקור על ידי Olga@JOYATeam צפיה בהודעה
    אם אתה רוכב - אתה קהל היעד...
    הבעיה שיש במה שאתה אומר כאן סתירה (יש כמה סתירות שחוזרות על עצמן בדיון הזה, וזה כנראה טבעי):
    מצד אחד הרבה אמרו שכמה שפחות מידע מול העיניים - יותר טוב, כי זה מסיט את הקשב למידע ולא לרכיבה. מצד שני רוב הרוכבים רואים ערך גבוה בהצגת מידע לרוכב. אז מעט מידע שעוזר זה טוב. ומה המידע שעוזר? מראה אחורית או ניווט או גם וגם (כך אתם קבעתם...).
    אז נתיחס לניווט - סימון על הכביש? לא טוב כי זה מוריד מחוויית הרכיבה, רוכב מול מכונה. או שלא? יש דווקא שיגידו שסימני ניווט על הכביש יגרמו לך להשאיר את המבט על הכביש. לפי התשובות לסקר קשה להבין איפה אתם מעדיפים את בסימני ניווט שלכם.
    אני מבינה שקשה לדמיין איך זה יהיה ולהגיד מה יותר נוח על משהו שעוד לא חווית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    התכוונתי שאני קהל יעד גרוע לגימיקים טכנולוגיים - יש לי מספיק מחשבים/מסכים בעבודה, ואני לא אוהב לראות אותם באופנועים/רכב.
    דווקא ניווט שמוקרן על הכביש יכול להסתדר להרבה רוכבים - הן בזכות חווית השימוש (השונה מאוד מכל מה שנעשה עד כה), והן משום שלאנשים שגדלו על משחקי מחשב (ואני מניח שזה אחוז נכבד מהאוכלוסייה) זה ירגיש טבעי מהר מאוד.
    אדייק: זה העתיד של מערכות הניווט, פשוט כי זה קל יותר - לראות על גבי הכביש עצמו לאן לפנות ומאיזה נתיב, במקום להסיט את המבט למסך. תבדקו אותי בעוד 4-5 שנים.

    אני, באופן אישי, מנסה להשתמש בוייז כמה שפחות. מבחינתי ניווט שמבוסס על קריאת מפה לפני היציאה מהבית זה אימון למוח, אם לא עושים אותו - מתנוונים.
    אל דאגה, 99% מהאוכלוסיה לא שותפים למוזרויות שלי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תעזרו לי - Duke390 vs RC390
    על ידי Touro בפורום כללי
    תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 10-05-2019, 13:05
  2. תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 10-07-2016, 16:51
  3. תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 15-02-2016, 09:48
  4. iC-R – קסדה חכמה באמת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום פורום ציוד
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 14-07-2015, 19:20
  5. iC-R – קסדה חכמה באמת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 14-07-2015, 19:20

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO