ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
בישראל המיסים לא מוקצים לתחום מהם נלקחו. עבירות תנועה לא הולכים למשטרת התנועה ולא למשטרה אלא לאוצר שמקצה (בפועל מה שמתחשק לו) למשרדים השונים. הסיפור ליוזמה הוא פופוליזם סביבתי מצוי- שום דבר מעבר...יש למשטרה מס' קטן מאוד של רכבי ואופנועי שטח. רוב הקנסות יגיעו כרגיל למי שבמקרה זייף בקטנה ולא למי שהורס בדרך קבע את הטבע.
אתה צודק שהכנסות המדינה מכל סוג נכנסות לקופה כללית (למעט כמה יוצאים מהכלל כמו קרן הניקיון למשל) ומוקצות למשרדים השונים דרך תקציב המדינה.
וזו בדיוק הבעיה של אכיפה שלא הוסדרה בתקציב (=חקיקה). במקרה הנדון למשטרה אין כסף לעשות את זה מכיוון, כפי שציינת נכון, שאין לה מספיק רכבי ואופנועי שטח. חקיקה שתטיל עליה חובה אכיפתית (כמו עבירות תנועה אחרות) תאפשר הקצאת תקציב. האם כל התקציב הנוסף יגיע לאכיפה הזו? ברור שלא, משרדי ממשלה לא פועלים ככה (בישראל ובעולם המערבי). חלק מהתקציב הנוסף יופנה ליוזמות שהמשטרה רוצה לקדם ואין לה כסף. אבל חלקו כן יגיע והחלק הזה יופנה לרכישת רכבי ואופנועי שטח ומשכורת.
רוצה לדעת אם זה הולך להיות סעיף ריק בספר החוקים או משהו אמיתי, תבדוק בכמה כסף מעריכה ועדת הכנסת (חקיקה או פנים אני מניח) את ההשפעה השנתית של החוק על תקציב המדינה. ואז תחלק בשתיים. אם המספר שיתקבל הגיוני לרכש (ליסינג), תחזוקה ומשכורות אז תהיה אכיפה. אחרת, לא.