התנועה הפנימית של שרשרת בזמן פעולה היא סיבוב סביב הצירים שמחברים את החוליות. הצירים מלאים בגריז ולכן החיכוך מועט – הפסד אנרגיה קטן. כמובן שבשרשרת יבשה ולא משומנת החיכוך גדל, מה שיתבטא בהפסדים גדולים יותר ובבלאי גדול יותר.
בחגורה ההפסדים נגרמים מתזוזה של מולקולות החומר שמרכיבות אותה – דומה למה שגורם לחימום צמיג אבל ברמה מולקולרית. בסופו של דבר, זה גם אחד הגורמים שגורמים לבלאי שלה.
שרשרת היא האופציה הזולה ביותר אבל דורשת תחזוקה רבה. קל גם (ע"י החלפת גלגל"ש קדמי או אחורי) לשלוט על יחס ההעברה. רצועה הרבה יותר יקרה בהתקנה, דורשת הרבה פחות טיפול משרשרת והחלפתה עלולה להיות יקרה – בחלק מהאופנועים נדרש פירוק זרוע אחורית.
הכי יקר, אבל גם הכי פחות דורש טיפול ובד"כ מחזיק הכי הרבה זה דרייב שאפט. מצד שני, בגלל אופן הפעולה הוא גם מפסיד הכי הרבה כוח.
ודרזדנר – יכול להיות שזה לא מורגש, אבל עד שאין לך השוואה בין אותן שתי מכונות בדיוק למעט ההנעה של שרשרת/חגורה אתה לא יכול לדעת.



ציטוט ההודעה בתגובה