ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
200 גרם ל-200 ק"מ זאת צריכה פסיכית, ליטר ל-1000 ק"מ.
ראיתי אופנועי ליטר שהמשיכו לנסוע עם צריכה כזאת, אבל בהתחשב בזה שמדובר בסינגל 250 עם קצת יותר מקילו שמן בעוקה - אם זאת באמת הצריכה, אז המנוע שלך גמור - אני בספק שיש מה להציל בו. סביר מאוד שכבר פעמים רבות נסעת עם מחסור קריטי בשמן.
יותר סביר שמה שקורה זה אחד מהדברים הבאים...
- לא מדדת טוב במילויים שעשית. אם זה המצב, כנראה שבפועל הצריכה נמוכה יותר ואתה כרגע עם עודף שמן שנזרק לאט לאט לאירבוקס.
ברוב המכריע של הכלים - המדידה נעשת על מנוע חם, כ-5 דקות אחרי נסיעה, כשהאופנוע עומד ישר לחלוטין (בשום פנים ואופן לא על הרגלית).
- לא בדקת שמן זמן רב לפני המילוי, וה-200 גרם נעלמו על פני יותר קילומטרים. זה לא נעים, זה מעיד על בעיה - אבל ייתכן שבמקרה הזה אכן הנזק יסתכם בבוכנה, רינגים וגומיות שסתומים.
- קרתה תקלה במהלך הטיול, בזמן שהאופנוע היה תחת עומס - למשל, רינג שמן נתפס או נשבר. אם זה המצב, העובדה שהמשכת לרכב כנראה כבר גרמה נזק משמעותי (שריטות בצילינדר וכו'). משום שאלה לא תקלות ש"מסתדרות לבד", סביר להניח שמהרגע הזה תראה שהאופנוע מוציא עשן כחול בהתנעה ותחת עומס. כאינדיקציה ראשונית אפשר להוציא את הפלאג ולראות האם יש עליו משקעי שמן כבדים.

אז מה עושים? כרגיל, יש 2 גישות.
- לבדוק את צריכת השמן על פני 200-300 ק"מ נוספים כדי להבין האם קיימת בעיה ומה המימדים שלה. תדאג לבדוק באותם תנאים ולעשות את הבדיקה כמו שצריך.
- להניח שהבעיה כבר שם, והמשך השימוש רק יחמיר את הסיטואציה. במקרה הזה - פותחים מנוע, בוחנים את הרינגים, הבוכנה, הצילינדר והמנוע התחתון (טלטלים וקרנק). מה שבלוי - מחליפים.
לגבי מדידת קומפרסיה - לא בטוח שתקבל ככה אינדיקציה טובה, מכמה סיבות:
- שמן שנשרף בתא הבערה משאיר משקעים ומקטין את נפחו, ובכך מעלה את הקומפרסיה.
- ייתכן מצב שבו יש כשל ברינג השמן, אך הרינגים העליונים שאחראים על שמירת הקומפרסיה בצילינדר עדיין מתפקדים.

בהצלחה!
תודה רבה על תגובה כה מפורטת.
האופנוע נוסע ללא דופי ומרגיש סהכ טוב וגם בשום שלב לא התחמם (יש מד טמפ').
הקיבולת היא כליטר וחצי סהכ בעת פירוק מלא של המנוע או 1.25 ליטר בעת החלפת שמן.

אני כבר לא בטוח אך למיטב זכרוני ביום הנסיעה (שישי) בדקתי שמן, כהרגלי על מנוע קר לחלוטין (אני טועה?) וביום החזרה (שבת) החלונית היתה ריקה.
מילאתי שמן במזיגה ישירות מהבקבוק כך שאני לא בטוח כמה מילאתי (הערכה גסה שלי 200-250 מל).

מהיכרותי עם כלים קטנים רכיבה עם מחסור של כ200-250 מל היא לא קטסטרופלית בכלל גם בעומס כך שאני לא דואג יותר מידי.
מה גם שמאז החלפתי פלאג, חוץ ממה שנראה כמו סימני תערובת מעט ענייה לא היו משקעי שמן כבדים (למיטב יכולת השיפוט שלי ).

לסיכום אני אשתדל למדוד צריכת שמן באופן כמה שיותר מדויק ואפילו אולי אעשה החלפת שמן עכשיו ובעוד 500 קמ למשל או 1000 קמ כדי למדוד הפרשים.
אעשה גם בדיקת קומפרסיה בהקדם.

שוב תודה רבה!