
נכתב במקור על ידי
KKatkov
200 גרם ל-200 ק"מ זאת צריכה פסיכית, ליטר ל-1000 ק"מ.
ראיתי אופנועי ליטר שהמשיכו לנסוע עם צריכה כזאת, אבל בהתחשב בזה שמדובר בסינגל 250 עם קצת יותר מקילו שמן בעוקה - אם זאת באמת הצריכה, אז המנוע שלך גמור - אני בספק שיש מה להציל בו. סביר מאוד שכבר פעמים רבות נסעת עם מחסור קריטי בשמן.
יותר סביר שמה שקורה זה אחד מהדברים הבאים...
- לא מדדת טוב במילויים שעשית. אם זה המצב, כנראה שבפועל הצריכה נמוכה יותר ואתה כרגע עם עודף שמן שנזרק לאט לאט לאירבוקס.
ברוב המכריע של הכלים - המדידה נעשת על מנוע חם, כ-5 דקות אחרי נסיעה, כשהאופנוע עומד ישר לחלוטין (בשום פנים ואופן לא על הרגלית).
- לא בדקת שמן זמן רב לפני המילוי, וה-200 גרם נעלמו על פני יותר קילומטרים. זה לא נעים, זה מעיד על בעיה - אבל ייתכן שבמקרה הזה אכן הנזק יסתכם בבוכנה, רינגים וגומיות שסתומים.
- קרתה תקלה במהלך הטיול, בזמן שהאופנוע היה תחת עומס - למשל, רינג שמן נתפס או נשבר. אם זה המצב, העובדה שהמשכת לרכב כנראה כבר גרמה נזק משמעותי (שריטות בצילינדר וכו'). משום שאלה לא תקלות ש"מסתדרות לבד", סביר להניח שמהרגע הזה תראה שהאופנוע מוציא עשן כחול בהתנעה ותחת עומס. כאינדיקציה ראשונית אפשר להוציא את הפלאג ולראות האם יש עליו משקעי שמן כבדים.
אז מה עושים? כרגיל, יש 2 גישות.
- לבדוק את צריכת השמן על פני 200-300 ק"מ נוספים כדי להבין האם קיימת בעיה ומה המימדים שלה. תדאג לבדוק באותם תנאים ולעשות את הבדיקה כמו שצריך.
- להניח שהבעיה כבר שם, והמשך השימוש רק יחמיר את הסיטואציה. במקרה הזה - פותחים מנוע, בוחנים את הרינגים, הבוכנה, הצילינדר והמנוע התחתון (טלטלים וקרנק). מה שבלוי - מחליפים.
לגבי מדידת קומפרסיה - לא בטוח שתקבל ככה אינדיקציה טובה, מכמה סיבות:
- שמן שנשרף בתא הבערה משאיר משקעים ומקטין את נפחו, ובכך מעלה את הקומפרסיה.
- ייתכן מצב שבו יש כשל ברינג השמן, אך הרינגים העליונים שאחראים על שמירת הקומפרסיה בצילינדר עדיין מתפקדים.
בהצלחה!