תוצאות 1 עד 15 מ 22

אשכול: צריכת שמן מוגברת ועוד כמה שאלות - BENELLI BN251

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי heyiamnate צפיה בהודעה
    תודה רבה על תגובה כה מפורטת.
    האופנוע נוסע ללא דופי ומרגיש סהכ טוב וגם בשום שלב לא התחמם (יש מד טמפ').
    הקיבולת היא כליטר וחצי סהכ בעת פירוק מלא של המנוע או 1.25 ליטר בעת החלפת שמן.

    אני כבר לא בטוח אך למיטב זכרוני ביום הנסיעה (שישי) בדקתי שמן, כהרגלי על מנוע קר לחלוטין (אני טועה?) וביום החזרה (שבת) החלונית היתה ריקה.
    מילאתי שמן במזיגה ישירות מהבקבוק כך שאני לא בטוח כמה מילאתי (הערכה גסה שלי 200-250 מל).

    מהיכרותי עם כלים קטנים רכיבה עם מחסור של כ200-250 מל היא לא קטסטרופלית בכלל גם בעומס כך שאני לא דואג יותר מידי.
    מה גם שמאז החלפתי פלאג, חוץ ממה שנראה כמו סימני תערובת מעט ענייה לא היו משקעי שמן כבדים (למיטב יכולת השיפוט שלי ).

    לסיכום אני אשתדל למדוד צריכת שמן באופן כמה שיותר מדויק ואפילו אולי אעשה החלפת שמן עכשיו ובעוד 500 קמ למשל או 1000 קמ כדי למדוד הפרשים.
    אעשה גם בדיקת קומפרסיה בהקדם.

    שוב תודה רבה!
    אבהיר את מה שניסיתי להגיד, כי נראה לי שלא הייתי ברור מספיק:
    מחסור של 200-250 מהמקסימום הוא לא קריטי בכלל, גם בסינגל 250.
    לעומת זאת, צריכה של ליטר שמן ל-1000 ק"מ מעידה על בעיה חמורה במנוע.
    אני אקח חזרה את הביטוי "מנוע גמור", כי נזכרתי איך עשו לאחותי אוברהול בפונטו שלה, בכפר ליד. אחרי האוברהול, הרכב אכל חצי קילו שמן ל-100 ק"מ, ואני לא צוחק.
    בפירוק הסתבר שרינג שמן באחד הצילנדרים הורכב לא טוב ונשבר (פלוס כמה נזילות...).
    הצילינדר הבעייתי אובחן לפי הפלאג - בעוד ששאר הפלאגים היו נקיים, בצילינדר הזה על הפלאג היה גוש של שמן שרוף.
    לאחר שהחליפו רינגים בצילינדר הזה בלבד פעם נוספת, הבעיה הסתדרה וצריכת השמן ירדה לרמה סבירה.

    לפי הספר, במקרה שלך היצרן ממליץ לבדוק שמן על מנוע קר.
    על מנוע חם, סביר להניח שתראה מפלס טיפה יותר גבוה (מילימטר-שניים מעל), הבדיקה עצמה תהיה קלה יותר כי השמן נוזלי ומגיע מהר לחלונית כשאתה מיישר את האופנוע.
    אתה מוזמן לנסות את שתי השיטות ולדווח מה הפער בינהן.
    לגבי החלפות השמן - אם יש כבר נזק במנוע, זה לא יעזור לך וזה די עונה להגדרה "כסף לפח".
    מתי זה כן יכול לעזור?
    במקרה הלא סביר שקנית שמן מהול, וזאת הסיבה שהוא נשרף בקלות כזאת. אם השמן שמזגת בטיפול האחרון הוא מסוג שונה מהרגיל, אם קנית אותו במקום שונה מהרגיל - ולאחר מכן מופיעה אכילת שמן חריגה, אלה סיבות לחשוד.
    אם יש לך חשד שזה מה שקרה - כדאי להחליף מייד את השמן שיש באופנוע כרגע בשמן מתוצרת אחרת ורצוי לרכוש אותו בחנות אחרת.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2019
    הודעות
    46
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אבהיר את מה שניסיתי להגיד, כי נראה לי שלא הייתי ברור מספיק:
    מחסור של 200-250 מהמקסימום הוא לא קריטי בכלל, גם בסינגל 250.
    לעומת זאת, צריכה של ליטר שמן ל-1000 ק"מ מעידה על בעיה חמורה במנוע.
    אני אקח חזרה את הביטוי "מנוע גמור", כי נזכרתי איך עשו לאחותי אוברהול בפונטו שלה, בכפר ליד. אחרי האוברהול, הרכב אכל חצי קילו שמן ל-100 ק"מ, ואני לא צוחק.
    בפירוק הסתבר שרינג שמן באחד הצילנדרים הורכב לא טוב ונשבר (פלוס כמה נזילות...).
    הצילינדר הבעייתי אובחן לפי הפלאג - בעוד ששאר הפלאגים היו נקיים, בצילינדר הזה על הפלאג היה גוש של שמן שרוף.
    לאחר שהחליפו רינגים בצילינדר הזה בלבד פעם נוספת, הבעיה הסתדרה וצריכת השמן ירדה לרמה סבירה.

    לפי הספר, במקרה שלך היצרן ממליץ לבדוק שמן על מנוע קר.
    על מנוע חם, סביר להניח שתראה מפלס טיפה יותר גבוה (מילימטר-שניים מעל), הבדיקה עצמה תהיה קלה יותר כי השמן נוזלי ומגיע מהר לחלונית כשאתה מיישר את האופנוע.
    אתה מוזמן לנסות את שתי השיטות ולדווח מה הפער בינהן.
    לגבי החלפות השמן - אם יש כבר נזק במנוע, זה לא יעזור לך וזה די עונה להגדרה "כסף לפח".
    מתי זה כן יכול לעזור?
    במקרה הלא סביר שקנית שמן מהול, וזאת הסיבה שהוא נשרף בקלות כזאת. אם השמן שמזגת בטיפול האחרון הוא מסוג שונה מהרגיל, אם קנית אותו במקום שונה מהרגיל - ולאחר מכן מופיעה אכילת שמן חריגה, אלה סיבות לחשוד.
    אם יש לך חשד שזה מה שקרה - כדאי להחליף מייד את השמן שיש באופנוע כרגע בשמן מתוצרת אחרת ורצוי לרכוש אותו בחנות אחרת.
    השמן נקנה מהיבואן של פוטוליין, צמיגות 10W50 וסינטטי מלא בדיוק לפי הדרישה.
    תודה, כאמור בודק את הצריכה.
    מתקשה להאמין שיש בעיה קריטית מאחר והכל עובד מעולה ואין איבוד כוח, עשן, קרטוע או משהו כזה.
    ביום שישי קבעתי בדיקת קומפרסיה ועד אז אעקוב היטב אחרי הצריכה.

    אני יותר נוטה (רוצה) להאמין שהטיול הזה פשוט היה לו קשה במיוחד (רוכב, מורכבת ותיקים מלאים, עליות וכבישים מהירים...) ובמקרה הגרוע אאלץ לשלם כמה שקלים על רינגים ובוכנה.

אשכולות דומים

  1. שיחת סיכום שירות צבאי ועוד כמה שאלות.
    על ידי RaceForHappines בפורום אוף טופיק
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 11-11-2019, 07:22
  2. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 21-07-2017, 20:18
  3. אופנוע כאמצעי תחבורה יחיד, ועוד שאלות
    על ידי YonathanZ בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 18-03-2016, 07:23
  4. Sym super pure 50 2006 לא מניע, ועוד כמה שאלות.
    על ידי חנןJeepolog בפורום פורום טכני
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 20-09-2015, 22:55
  5. המלצות לקטנוע 250 ועוד כמה שאלות
    על ידי CoreZero בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 12:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO