אבהיר את מה שניסיתי להגיד, כי נראה לי שלא הייתי ברור מספיק:
מחסור של 200-250 מהמקסימום הוא לא קריטי בכלל, גם בסינגל 250.
לעומת זאת, צריכה של ליטר שמן ל-1000 ק"מ מעידה על בעיה חמורה במנוע.
אני אקח חזרה את הביטוי "מנוע גמור", כי נזכרתי איך עשו לאחותי אוברהול בפונטו שלה, בכפר ליד. אחרי האוברהול, הרכב אכל חצי קילו שמן ל-100 ק"מ, ואני לא צוחק.
בפירוק הסתבר שרינג שמן באחד הצילנדרים הורכב לא טוב ונשבר (פלוס כמה נזילות...).
הצילינדר הבעייתי אובחן לפי הפלאג - בעוד ששאר הפלאגים היו נקיים, בצילינדר הזה על הפלאג היה גוש של שמן שרוף.
לאחר שהחליפו רינגים בצילינדר הזה בלבד פעם נוספת, הבעיה הסתדרה וצריכת השמן ירדה לרמה סבירה.
לפי הספר, במקרה שלך היצרן ממליץ לבדוק שמן על מנוע קר.
על מנוע חם, סביר להניח שתראה מפלס טיפה יותר גבוה (מילימטר-שניים מעל), הבדיקה עצמה תהיה קלה יותר כי השמן נוזלי ומגיע מהר לחלונית כשאתה מיישר את האופנוע.
אתה מוזמן לנסות את שתי השיטות ולדווח מה הפער בינהן.
לגבי החלפות השמן - אם יש כבר נזק במנוע, זה לא יעזור לך וזה די עונה להגדרה "כסף לפח".
מתי זה כן יכול לעזור?
במקרה הלא סביר שקנית שמן מהול, וזאת הסיבה שהוא נשרף בקלות כזאת. אם השמן שמזגת בטיפול האחרון הוא מסוג שונה מהרגיל, אם קנית אותו במקום שונה מהרגיל - ולאחר מכן מופיעה אכילת שמן חריגה, אלה סיבות לחשוד.
אם יש לך חשד שזה מה שקרה - כדאי להחליף מייד את השמן שיש באופנוע כרגע בשמן מתוצרת אחרת ורצוי לרכוש אותו בחנות אחרת.