עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 19

אשכול: האם מומלץ להתקין fork brace?

  1. #1
    Junior Member הסמל האישי של Igalz
    תאריך הצטרפות
    Aug 2021
    מיקום
    חי את החלום
    הודעות
    14

    האם מומלץ להתקין fork brace?

    בהרבה פורומים בחו"ל אני מוצא המלצות להתקין fork brace (לא מצליח למצוא תרגום ראוי לעיברית).
    מדובר על מוצר מהסגנון הזה
    https://www.amazon.com/gp/product/B0...0DDYX6DL&psc=1
    שהמטרה שלו קשור בייחד את המוטות הטלסקופים באיזור הכנף הקידמית ובכך להקטין את האלסטיות של המתלה בזמן פניות.

    פה בפורום לא מצאתי איזכורים לזה, וגם מהדיונים בעבר הרחוק, בפורום הקודם, לא זכור לי שדובר על זה.
    אשמח לשמוע דעות בנושא

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    היצרנים והמהנדסים של האופנועים מנסים ליצור את המכונה שאתה רוכב עליה הכי מושלמת ליעוד שלה. (ככה מוכרים אופנועים).
    יש כאלה שמשנים את המתלים.
    יש כאלה שמוסיפים את החלק המדובר.
    מה שאני רוצה לומר.
    מניח שהעלות להתקין כזה דבר ליצרן היא מזערית.ולכן אם היה משפר משהו היינו רואים את זה על האופנוע.
    לדעתי ולפי שמועות זרות זה יכול לשפר את ההתנהגות. כמובן תלוי אופנוע ושימוש.

    אני ב cbr1100xx התקנתי שימס על הבולם האחורי שיגביה מעט את הטוסיק.
    האם זה שינה כן. הגאומטריה מעט השתנתה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    האם אתה מרגיש בעיה עם האופנוע? אתה עושה רכיבות כביש טכניות ומרגיש שהפרונט לא יציב?
    אם שתי התשובות שליליות, כנראה שאתה לא צריך.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    זה לא שהמתלה הקדמי שלך הוא של סופרספורט.

  5. #5
    Junior Member הסמל האישי של Igalz
    תאריך הצטרפות
    Aug 2021
    מיקום
    חי את החלום
    הודעות
    14
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    האם אתה מרגיש בעיה עם האופנוע? אתה עושה רכיבות כביש טכניות ומרגיש שהפרונט לא יציב?
    אם שתי התשובות שליליות, כנראה שאתה לא צריך.
    אני בא מנקודת מבט קצת אחרת,
    דווקא בגלל שאני לא עושה רכיבות כביש טכניות, אם קרה מצב ונכנסתי לפניה קצת מהר מידי, האם עצם העובדה שהפרונט יציב יותר יאפשר לי לבצע את הפניה ביתר בטחון?
    אני חושב על זה קצת כמו על ABS, אם זה מגביר בטיחות אקטיבית במצבי קיצון, ולא מזיק בשוטף, זה נשמע לי שווה השקעה של 150 שקל..
    השאלה היא האם אני מפספס פה משהו, ובפועל זה כן מזיק במצבים כאלו ואחרים?

    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    זה לא שהמתלה הקדמי שלך הוא של סופרספורט.
    דווקא בגלל שאין לי מתלה קידמי של סופר ספורט, אולי עוד קצת הקשחה יכולה להועיל לו.

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לדעתי זה לא מה שיפתור לך בעיה שמראש לא קיימת. רוצה פרונט קשוח? שדרג בולמים. הברייס בא לידי ביטוי באופנועים עם מזלג ארוך (דוגמת ה701 של קידוזו).
    אבל, אם בא לך לקנות דברים לאופנוע, לך על זה.
    כל עוד שלא תחנוק אותו חזק על הצינור של הבולם עצמו (החלק הכסוף), כנראה שלא תגרום לנזק.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    אם זה היה מציל חיים בנקודות קיצון אז זה היה קיים. לייצרן זה עולה כמה שקלים להתקין. ובטיחות או חוזק נוסף זה בדר״כ משהו שיצרן מכובד יספק לאופנוע שאותו מוציא לקהל הרוכבים.
    מניח שלהזיק זה לא. להועיל ממש לא יודע.
    אם היה מועיל היינו רואים על כל האופנועים. וזה היה חובה (כמו abs).


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בהרבה אופנועים יש מעין ברייס שאתה לא מודע לקיומו. זה בעצם גשר מתכת קטן שמתחבא מתחת לכנף. בnc, למשל יש. אבל כאמור, לא הייתי מוציא על זה כסף.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    כמו שנאמר יש הרבה אופנועים עם ברייס אבל הוא לא ״מהודר״ כמו אלו שקונים כאפטר מארקט.
    כרגיל הצורך הוא יותר ביפנים שתמיד מנסים לחסוך בבלמים בולמים ועוד יש אופנועים יפנים זולים עם מהלך ארוך של המזלג שאם תתדחוף אותם חזק תרגיש שהמזלג הוא ספגטי ואז ברייס יתן לך משהוא.
    היום כבר כמעט אין הבעיה הזאת כי קוטר המזלג עלה והוא הפוך.

  10. #10
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    כמו שנאמר יש הרבה אופנועים עם ברייס אבל הוא לא ״מהודר״ כמו אלו שקונים כאפטר מארקט.
    כרגיל הצורך הוא יותר ביפנים שתמיד מנסים לחסוך בבלמים בולמים ועוד יש אופנועים יפנים זולים עם מהלך ארוך של המזלג שאם תתדחוף אותם חזק תרגיש שהמזלג הוא ספגטי ואז ברייס יתן לך משהוא.
    היום כבר כמעט אין הבעיה הזאת כי קוטר המזלג עלה והוא הפוך.
    כלומר על פניו, לדיאר 650 זה בדיוק יכול להתאים וגם להואיל לשיטתך ?

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    זה לא שהמתלה הקדמי שלך הוא של סופרספורט.
    זה בגלל שהמתלה הוא לא סופר ספורט או סופר בייק, נדיר שתראה כאלה על סופר ספורט או סופרבייק מודרניים (היה מקובל בשנות ה70 וה 80) מפני שהמתכנן כבר הקצה להם את כל הקשיחות גמישות ריסון הנדרש לביצועי מסלול.
    להוסיף סביר שיגרע לדוגמא מכיוון שיותר מדי קשיחות מביאה צ'אטר שזה חוסר ריסון של אנרגיה בתדר גבוה כתוצאה ממעבר אנרגיה הלוך וחזור מהצמיג כשהוא על הצד עם המזלג או הזרוע אחורית.


    הברייסים האלה מקובלים באופנועי שטח מוסבים לסופר מוטו כיוון שהתכנון המקורי של האופנוע הוא למטרה קצת שונה מלהתמודד עם סליקס של מסלול סופר מוטו.
    AYALZO צודק באמירה הכללית שהמתכנן של האופנוע לקח כבר את הדברים בחשבון והגמישות קשיחות הנדרשת מאופיו של האופנוע כבר הוכנסה למשוואה.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    ...
    כרגיל הצורך הוא יותר ביפנים שתמיד מנסים לחסוך בבלמים בולמים ועוד יש אופנועים יפנים זולים עם מהלך ארוך של המזלג שאם תתדחוף אותם חזק תרגיש שהמזלג הוא ספגטי ואז ברייס יתן לך משהוא.
    היום כבר כמעט אין הבעיה הזאת כי קוטר המזלג עלה והוא הפוך.
    אופנועים זולים זה אופנועים זולים - הם תמיד דורשים פשרה כדי לשמור על מסגרת העלות/מחיר.

    אבל ניתן להבין (ואולי לא התכוונת) שהיפנים הם עם בולמים "לא משהו" וכאן אני חייב לאמר שכדי להזכיר שהיפנים האיכותיים הם עם בולמים מעולים במיוחד בשטח היפנים הסדרתיים הרבה פעמים עדיפים על המתלים האירופאים הסדרתיים כדוגמא XCW/EXC בקטמ מול KYB של ימאהה ויש דוגמאות נוספות.
    הימים שבהם היפנים לא ידעו מה עושים חלפו מהעולם.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    כלומר על פניו, לדיאר 650 זה בדיוק יכול להתאים וגם להואיל לשיטתך ?
    לא יודע, יכול להיות שדווקא בשטח צריך את הגמישות הזאת אבל בכביש בוודאי

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    אופנועים זולים זה אופנועים זולים - הם תמיד דורשים פשרה כדי לשמור על מסגרת העלות/מחיר.

    אבל ניתן להבין (ואולי לא התכוונת) שהיפנים הם עם בולמים "לא משהו" וכאן אני חייב לאמר שכדי להזכיר שהיפנים האיכותיים הם עם בולמים מעולים במיוחד בשטח היפנים הסדרתיים הרבה פעמים עדיפים על המתלים האירופאים הסדרתיים כדוגמא XCW/EXC בקטמ מול KYB של ימאהה ויש דוגמאות נוספות.
    הימים שבהם היפנים לא ידעו מה עושים חלפו מהעולם.
    אני משווה את הזולים האירופאים כמו זקס ומרזוקי עם הno name היפני והKYB הבסיסיים.
    דוגמא מעולה זה הבמוו xr 900 מול הטרייסר 900 לפחות בדגם הקודם של הטרייסר המחיר היה זהה לבמוו ומנסיון כמי שקנה את שניהם הבולמים של הבמוו טובים בהרבה.
    יש עוד הרבה דוגמאות כמו משפחת המונסטרים קטנת הנפח אל מול הנייקדים המקבילים של היפנים

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    אם אתה לא בטוח לדעתי אין טעם. אני אוטוטו שנה על ה 701 וטרם נכנסתי לתחום כיוון המתלים כי לא הגעתי לשם. למרות שאני לוחץ חזק באספלט והעליתי מהירות בשבילים אני חושב שלא צברתי מספיק ניסיון לדעת מה אני צריך ומה נכון עבורי. מצד שני, עם ארפכשד שסבל מרכיבה בסל"ד גבוה ופניות מהירות היה לי ברור שהמתלים מעולים בדיוק מהסיבה שתיארת. נהניתי מיציבות מדהימה בפיתולים.
    אם מדובר באביזר והתקנה זולים ויש לך את הזמן והכישורים לבדוק את ההשפעה, לך על זה. אני לא סומך על המהנדסים יותר מדי ולא משנה אם מדובר באירופאים או יפנים, כולם עדיין מתכננים עם ליקויים ושטויות.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. איך קוראים בעברית ל-Fork Brace ?
    על ידי r&a בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 17-06-2018, 21:12
  2. מקום מומלץ ללימוד מכונאות /מוסך מומלץ
    על ידי idorosenfeld בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 10-07-2017, 01:51
  3. NECK BRACE לרכיבת כביש ?
    על ידי Dresdner בפורום פורום ציוד
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 07-05-2017, 11:40
  4. עם מה מומלץ לנקות משקף של קסדה?
    על ידי סער666 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 27-07-2016, 08:40
  5. נזילה מה-fork (בולמים) קידמי
    על ידי vy17206 בפורום פורום טכני
    תגובות: 26
    הודעה אחרונה: 04-08-2015, 08:36

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO