תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: הפרשי מחירון ימאהה טריסיטי 300 ** כותרת ערוכה **

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2020
    הודעות
    58

    הפרשי מחירון ימאהה טריסיטי 300 ** כותרת ערוכה **

    האם הגיוני שמחירון של רכב 2022 עולה 38 אלף ומחירון של רכב 2020 עולה 30 אלף? כאילו למה 8 אלף הפרש על שנתיים? גם אם מספר הקילומטר של אותם רכבים הוא אותו דבר? בכלל לא נעשו שינויים בטכנולוגיה לא ברור למה ההפרש הזה.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי toys123 צפיה בהודעה
    האם הגיוני שמחירון של רכב 2022 עולה 38 אלף ומחירון של רכב 2020 עולה 30 אלף? כאילו למה 8 אלף הפרש על שנתיים? גם אם מספר הקילומטר של אותם רכבים הוא אותו דבר? בכלל לא נעשו שינויים בטכנולוגיה לא ברור למה ההפרש הזה.
    פעם אתה מדבר על רכבים, פעם אתה מדבר על אופנועים - וכל פעם אתה מתכוון לקטנוע תלת-גלגלי

    לשאלתך - הגיוני במובן מסויים, לא הגיוני במובן אחר.
    הגיוני - כי ירידת הערך של כלי מסויים אמורה לשקף את אחוז החיים שנשארו לו. כביכול, עם נחשב שתוחלת חיים ממוצעת של קטנוע מסויים היא 70-90 אלף קילומטר, שזה 8-10 שנים של שימוש ממוצע, אז איבוד הערך שלו אמור לשקף את זה, והכלי מאבד ערך הצורה הדרגתית עד שבסוף התקופה הוא שווה אלפי שקלים בודדים אם הוא עדיין נוסע, ונמכר לפירוק אם לא.
    ירידת הערך אינה הדרגתית בפועל מכמה סיבות: קודם כל, ככל שהכלי מתיישן - כך בד"כ גם יורד המצב התחזוקתי שלו. בקטנוע שיצא זה הרגע מהסוכנות - כל הרכיבים חדשים לגמרי. בקטנוע משומש, חלקים בלויים במידה מסויימת: גומיות, אטמים, שמן מזלג, בולמים אחוריים ועוד רכיבים שאינם מוחלפים במסגרת הטיפולים השותפים. לכן, בשנתיים הראשונות, כשההשוואה היא בין בלוי לחדש, ירידת הערך גדולה יותר מאשר בהשוואה של כלי בן שנתיים לכלי בן 4, ששניהם בלויים ברמה כזאת או אחרת.

    ולמה זה לא הגיוני? כי אומנם 20-25% מערך הכלי בשנתיים זה לא מעט, אבל משום שמדובר בכלי לא יקר (יחסית), אז במספרים אבסולוטיים מדובר באלפי שקלים בודדים. בשביל כמה אלפי שקלים בודדים, לא בהכרח יש הצדקה לרכוש כלי משומש שאולי עבר תראומות ו/או שימוש לא מתחשב במקום כלי חדש. לכן בכלים זולים, ירידת הערך בשנתיים הראשונות גדולה יותר באחוזים ממחירם כחדשים. באופנועי ליטר אותם 20% כבר מתורגמים לעשרות אלפי שקלים, ושם הרבה יותר משתלם לקנות כלי משומש.
    ודבר אחרון - למה ירידת הערך מאטה אחרי שנתיים-שלוש, והיא לא לינארית? לדעתי, זה קשור בעיקר לאיך שהשוק עובד.
    יש יותר אנשים שמחפשים קטנוע ב-15-20 אלף, מאשר אנשים שמחפשים קטנוע ב-40. אותם אנשים מתנקזים באופן טבעי לשוק המשומשים, ולכן קטנוע מטופל ושמור, שנראה כי רוב חייו (75% ומעלה, בהערכה גסה) עוד לפניו - יהיה מבוקש מאוד, כל עוד מחירו הוא חצי ממחיר של קטנוע חדש. ביקוש קשיח על היצע מוגבל גורם כידוע לעליית מחירים.

    עושה היגיון?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    פעם אתה מדבר על רכבים, פעם אתה מדבר על אופנועים - וכל פעם אתה מתכוון לקטנוע תלת-גלגלי

    לשאלתך - הגיוני במובן מסויים, לא הגיוני במובן אחר.
    הגיוני - כי ירידת הערך של כלי מסויים אמורה לשקף את אחוז החיים שנשארו לו. כביכול, עם נחשב שתוחלת חיים ממוצעת של קטנוע מסויים היא 70-90 אלף קילומטר, שזה 8-10 שנים של שימוש ממוצע, אז איבוד הערך שלו אמור לשקף את זה, והכלי מאבד ערך הצורה הדרגתית עד שבסוף התקופה הוא שווה אלפי שקלים בודדים אם הוא עדיין נוסע, ונמכר לפירוק אם לא.
    ירידת הערך אינה הדרגתית בפועל מכמה סיבות: קודם כל, ככל שהכלי מתיישן - כך בד"כ גם יורד המצב התחזוקתי שלו. בקטנוע שיצא זה הרגע מהסוכנות - כל הרכיבים חדשים לגמרי. בקטנוע משומש, חלקים בלויים במידה מסויימת: גומיות, אטמים, שמן מזלג, בולמים אחוריים ועוד רכיבים שאינם מוחלפים במסגרת הטיפולים השותפים. לכן, בשנתיים הראשונות, כשההשוואה היא בין בלוי לחדש, ירידת הערך גדולה יותר מאשר בהשוואה של כלי בן שנתיים לכלי בן 4, ששניהם בלויים ברמה כזאת או אחרת.

    ולמה זה לא הגיוני? כי אומנם 20-25% מערך הכלי בשנתיים זה לא מעט, אבל משום שמדובר בכלי לא יקר (יחסית), אז במספרים אבסולוטיים מדובר באלפי שקלים בודדים. בשביל כמה אלפי שקלים בודדים, לא בהכרח יש הצדקה לרכוש כלי משומש שאולי עבר תראומות ו/או שימוש לא מתחשב במקום כלי חדש. לכן בכלים זולים, ירידת הערך בשנתיים הראשונות גדולה יותר באחוזים ממחירם כחדשים. באופנועי ליטר אותם 20% כבר מתורגמים לעשרות אלפי שקלים, ושם הרבה יותר משתלם לקנות כלי משומש.
    ודבר אחרון - למה ירידת הערך מאטה אחרי שנתיים-שלוש, והיא לא לינארית? לדעתי, זה קשור בעיקר לאיך שהשוק עובד.
    יש יותר אנשים שמחפשים קטנוע ב-15-20 אלף, מאשר אנשים שמחפשים קטנוע ב-40. אותם אנשים מתנקזים באופן טבעי לשוק המשומשים, ולכן קטנוע מטופל ושמור, שנראה כי רוב חייו (75% ומעלה, בהערכה גסה) עוד לפניו - יהיה מבוקש מאוד, כל עוד מחירו הוא חצי ממחיר של קטנוע חדש. ביקוש קשיח על היצע מוגבל גורם כידוע לעליית מחירים.

    עושה היגיון?
    מה שהוא אמר


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2020
    הודעות
    58
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    פעם אתה מדבר על רכבים, פעם אתה מדבר על אופנועים - וכל פעם אתה מתכוון לקטנוע תלת-גלגלי

    לשאלתך - הגיוני במובן מסויים, לא הגיוני במובן אחר.
    הגיוני - כי ירידת הערך של כלי מסויים אמורה לשקף את אחוז החיים שנשארו לו. כביכול, עם נחשב שתוחלת חיים ממוצעת של קטנוע מסויים היא 70-90 אלף קילומטר, שזה 8-10 שנים של שימוש ממוצע, אז איבוד הערך שלו אמור לשקף את זה, והכלי מאבד ערך הצורה הדרגתית עד שבסוף התקופה הוא שווה אלפי שקלים בודדים אם הוא עדיין נוסע, ונמכר לפירוק אם לא.
    ירידת הערך אינה הדרגתית בפועל מכמה סיבות: קודם כל, ככל שהכלי מתיישן - כך בד"כ גם יורד המצב התחזוקתי שלו. בקטנוע שיצא זה הרגע מהסוכנות - כל הרכיבים חדשים לגמרי. בקטנוע משומש, חלקים בלויים במידה מסויימת: גומיות, אטמים, שמן מזלג, בולמים אחוריים ועוד רכיבים שאינם מוחלפים במסגרת הטיפולים השותפים. לכן, בשנתיים הראשונות, כשההשוואה היא בין בלוי לחדש, ירידת הערך גדולה יותר מאשר בהשוואה של כלי בן שנתיים לכלי בן 4, ששניהם בלויים ברמה כזאת או אחרת.

    ולמה זה לא הגיוני? כי אומנם 20-25% מערך הכלי בשנתיים זה לא מעט, אבל משום שמדובר בכלי לא יקר (יחסית), אז במספרים אבסולוטיים מדובר באלפי שקלים בודדים. בשביל כמה אלפי שקלים בודדים, לא בהכרח יש הצדקה לרכוש כלי משומש שאולי עבר תראומות ו/או שימוש לא מתחשב במקום כלי חדש. לכן בכלים זולים, ירידת הערך בשנתיים הראשונות גדולה יותר באחוזים ממחירם כחדשים. באופנועי ליטר אותם 20% כבר מתורגמים לעשרות אלפי שקלים, ושם הרבה יותר משתלם לקנות כלי משומש.
    ודבר אחרון - למה ירידת הערך מאטה אחרי שנתיים-שלוש, והיא לא לינארית? לדעתי, זה קשור בעיקר לאיך שהשוק עובד.
    יש יותר אנשים שמחפשים קטנוע ב-15-20 אלף, מאשר אנשים שמחפשים קטנוע ב-40. אותם אנשים מתנקזים באופן טבעי לשוק המשומשים, ולכן קטנוע מטופל ושמור, שנראה כי רוב חייו (75% ומעלה, בהערכה גסה) עוד לפניו - יהיה מבוקש מאוד, כל עוד מחירו הוא חצי ממחיר של קטנוע חדש. ביקוש קשיח על היצע מוגבל גורם כידוע לעליית מחירים.

    עושה היגיון?
    קודם כל תודה על התגובה המפורטת ברשותך עוד מספר שאלות:
    1) אני חשבתי שקטנוע זה עד 125 סמ"ק ואופנוע זה מ125 סמ"ק ומעלה, לפי מה נקבע אם הכלי הוא אופנוע או קטנוע?
    2) "בקטנוע משומש, חלקים בלויים במידה מסויימת: גומיות, אטמים, שמן מזלג, בולמים אחוריים ועוד רכיבים שאינם מוחלפים במסגרת הטיפולים השותפים"
    ההשוואה הוא על קטנוע של שנת 20 מול שנת 22 שנסעו אותם מספר קילומטרז, האם בשנתיים בשימוש נסיעה דומה יש סיבה שקטנוע שנת 20 יתבלה יותר בגלל שהוא יותר ישן? כמה אחוזים לדעתך כדאי להוריד במצב כזה במעמד המכירה

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי toys123 צפיה בהודעה
    קודם כל תודה על התגובה המפורטת ברשותך עוד מספר שאלות:
    1) אני חשבתי שקטנוע זה עד 125 סמ"ק ואופנוע זה מ125 סמ"ק ומעלה, לפי מה נקבע אם הכלי הוא אופנוע או קטנוע?
    2) "בקטנוע משומש, חלקים בלויים במידה מסויימת: גומיות, אטמים, שמן מזלג, בולמים אחוריים ועוד רכיבים שאינם מוחלפים במסגרת הטיפולים השותפים"
    ההשוואה הוא על קטנוע של שנת 20 מול שנת 22 שנסעו אותם מספר קילומטרז, האם בשנתיים בשימוש נסיעה דומה יש סיבה שקטנוע שנת 20 יתבלה יותר בגלל שהוא יותר ישן? כמה אחוזים לדעתך כדאי להוריד במצב כזה במעמד המכירה
    קטנוע - ניתן להצמיד ברכיים, לרוב גיר אוטומטי. אופנוע - יש טנק בין הברכיים, לרוב גיר ידני.
    לגבי המחירים - יש מחירון עם אופציה לשקלול לפי יד וק"מ. תתחיל משם.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    וגם יש את העניין של ירידה באחוזים. לצורך הדוגמה, נניח ירידה של 15% לשנה. כלי שעלה 100,000 כחדש יהיה שווה 72,250 אחרי שנתיים - ירידה של 27,500 במחיר. כשיהיה בן 4, הוא שווה 52,500, וכעבור עוד שנתיים 37,700, כך שתוך שנתיים הפסיד רק 14,500 במחיר.

    בנוסף, בשנה-שנתיים הראשונות ירידת הערך קצת יותר גדולה, חלק בגלל הנושא של "חדש" ו-0 ידיים קודמות, חלק בגלל האחריות שעדיין יש.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי toys123 צפיה בהודעה
    האם הגיוני שמחירון של רכב 2022 עולה 38 אלף ומחירון של רכב 2020 עולה 30 אלף? כאילו למה 8 אלף הפרש על שנתיים? גם אם מספר הקילומטר של אותם רכבים הוא אותו דבר? בכלל לא נעשו שינויים בטכנולוגיה לא ברור למה ההפרש הזה.
    כי אם תחשב באחוזים תגלה שזאת ירידת ערך של כ-22% בשנתיים, כלומר ממוצע של כ-11% בשנה ( אפשר להניח שבשנה הראשונה הירידה גדולה יותר אבל פחות קריטי כרגע).
    11% ירידת ערך זה בהחלט סביר.
    לא ברור עניין הקילומטרז שציינת כי מאוד לא סביר שכלי משנתון 2022 יהיה עם אותו מספר קילומטרז כמו כלי משנת 2020 (כמובן שיש מקרים חריגים של כלים עם נסועה מאוד גבוהה או כלים שעומדים לא נוסעים אבל אלו מקרים היוצאים מהכלל).

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2020
    הודעות
    58
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    כי אם תחשב באחוזים תגלה שזאת ירידת ערך של כ-22% בשנתיים, כלומר ממוצע של כ-11% בשנה ( אפשר להניח שבשנה הראשונה הירידה גדולה יותר אבל פחות קריטי כרגע).
    11% ירידת ערך זה בהחלט סביר.
    לא ברור עניין הקילומטרז שציינת כי מאוד לא סביר שכלי משנתון 2022 יהיה עם אותו מספר קילומטרז כמו כלי משנת 2020 (כמובן שיש מקרים חריגים של כלים עם נסועה מאוד גבוהה או כלים שעומדים לא נוסעים אבל אלו מקרים היוצאים מהכלל).
    אז מחירון של קטנוע/אופנוע/רכב לא מתחשב במספר קילומטרז של אופנוע משנת 20 מול שנת 22, אלא הוא אומר בהערכה כללית שאופנוע של 20 יסע יותר מאופנוע בשנת 22 ,ולכן החישוב הוא של מחירון, כלומר במעמד המכירה אם אני רואה אופנוע של שנת 22 שנסע 5000 קילומטרז ואני רואה אופנוע אחר שנסע 5000 קילומטרז רק שהוא שנת 20 אני לא צריך להתייחס למחירון אלא להפעיל שיקול דעת. כמה לדעתך אחוזים ראוי להוריד במקרה כזה ?

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי toys123 צפיה בהודעה
    אז מחירון של קטנוע/אופנוע/רכב לא מתחשב במספר קילומטרז של אופנוע משנת 20 מול שנת 22, אלא הוא אומר בהערכה כללית שאופנוע של 20 יסע יותר מאופנוע בשנת 22 ,ולכן החישוב הוא של מחירון, כלומר במעמד המכירה אם אני רואה אופנוע של שנת 22 שנסע 5000 קילומטרז ואני רואה אופנוע אחר שנסע 5000 קילומטרז רק שהוא שנת 20 אני לא צריך להתייחס למחירון אלא להפעיל שיקול דעת. כמה לדעתך אחוזים ראוי להוריד במקרה כזה ?
    להוריד אחוזים על מה? על איזה כלי?
    כלי שנתון 2022 שנסע 5,000 ק"מ זה לא מעט (בהנחה שעלה על הכביש בינואר 2022) ומצד שני כלי שנתון 2020 עם אותו קילומטרז' מצביע על העובדה שהכלי עמד ללא תנועה תקופה לא מבוטלת (לחלופין מדובר בנסיעה יומית של בערך 7 ק"מ, לא נשמע סביר במיוחד שמישהו רכש קטנוע לאופי נסיעה כזה).

    אין פה עניין של אחוזים, זה כל מקרה לגופו.
    אולי הכלי משנתון 2020 עמד במחסן, מכוסה, על ג'ק וטופל כל חצי שנה?
    אולי הכלי משנתון 2022 זה ילד בן 17 שהתגרזן על הכלי בזמן הקצר הזה ועכשיו מנסה למכור אותו כי השתעמם?
    הכי פשוט זה להחליט מה מתאים לך יותר ולקחת את הכלי לבדיקה.

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    קטנוע - ניתן להצמיד ברכיים, לרוב גיר אוטומטי. אופנוע - יש טנק בין הברכיים, לרוב גיר ידני.
    לגבי המחירים - יש מחירון עם אופציה לשקלול לפי יד וק"מ. תתחיל משם.
    לא תמיד זה טנק בין הברכיים. אל תהיה גזען

אשכולות דומים

  1. משלוחים עם ק.ט.מ RC200 ** כותרת ערוכה **
    על ידי almog1998002 בפורום כללי
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 22-08-2021, 14:06
  2. הספק מנוע ימאהה wr450f *כותרת ערוכה*
    על ידי ido בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 05-09-2016, 14:31
  3. *כותרת ערוכה* מחפש תיק זנב לאופנוע.
    על ידי Yadin Tal בפורום פורום ציוד
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 14-02-2016, 17:32
  4. *כותרת ערוכה* מבקש חוות דעת על קטמ 250 4t
    על ידי tomy669 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 12-02-2016, 12:08
  5. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 10-02-2016, 19:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO