רכיבה ראשונה על ה-R7 - האופנוע החמישי של ימאהה שמקבל את מנוע ה-CP2 המצוין ואת פלטפורמת ה-MT-07 הפופולרית, עם קונספט של אופנוע ספורט קיצוני; המבחן, הווידאו וגלריית התמונות - בפנים.
https://fullgaz.co.il/%d7%a8%d7%9b%d...4%d7%95%d7%99/
רכיבה ראשונה על ה-R7 - האופנוע החמישי של ימאהה שמקבל את מנוע ה-CP2 המצוין ואת פלטפורמת ה-MT-07 הפופולרית, עם קונספט של אופנוע ספורט קיצוני; המבחן, הווידאו וגלריית התמונות - בפנים.
https://fullgaz.co.il/%d7%a8%d7%9b%d...4%d7%95%d7%99/
מעניין מה הסיבה שימאהה לא שחקו עם המנוע, ובשינויי קאמשאפטים/ראש ומיפוי לא הביאו אותו לכיוון ה-90 כ"ס בתקרת סל"ד גבוהה יותר, מה שהיה מקנה לו אופי פחות לינארי ויותר ספורטיבי?
זה יקר מדי? או שהם החליטו שזה לא נחוץ?
יש מצב שהם צודקים, והאופנוע הזה יהיה להיט מכירות - בזכות המחיר.
אני זוכר יותר מדי טוב כמה כיף היה למשוך מנוע 600 סמ"ק 4-בשורה של פעם במעלה הסל"ד, וחבל שימאהה אפילו לא ניסו לדמות את האופי הזה ב-R7. אני די בטוח שטכנית זה אפשרי, ולא דורש תכנון מחודש של כל המנוע.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני מניח שזה כדי לשמור על עלויות פיתוח נמוכות ככל האפשר, וכפועל יוצא עלות רכישה נמוכה ככל האפשר.
ניתן היה לסחוט מהמנוע הזה עוד 10-5 כ"ס על חשבון קצת גמישות, אבל זה היה דורש פיתוח נוסף שהיה בא לידי ביטוי במחיר.
כך או כך, למרות הדיסוננס הגדול בין המנוע לבין הקונספט והתנוחה - בתכלס זה עובד.