לפני שעוברים על כל צמת החשמל באופנוע, כדאי לבדוק מצבר...
בדוק האם יש קורוזיה על ההדקים - נקה את ההדקים של המצבר ואת החוטים שמתחברים אליהם עם נייר שיוף עדין או מברשת פלדה.
בדוק - מה המתח על ההדקים לפני ההתנעה? אם המתח מתחת ל-12.6 תנסה להטעין ובדוק האם הסמפטומים עדיין שם.
הטענת ואחרי כמה ימים או שבוע שוב קבלת את אותה תוצאה - או שהמצב עייף, או שהוא לא נטען - אז גש למדוד טעינה. לרוב, טעינה תקינה צריכה להיות בטווח של 14-15V כשהמצבר טעון במלאו.
אם הטעינה תקינה, מדוד זליגת זרם - ותראה האם יש רכיב ש"שותה" את המצבר (לרוב זאת תהיה אזעקה).