ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
"היא לא יודעת להבדיל אם רכבתי פעם אחרונה אתמול או לפני חודש" - זה לא כל כך נכון, הזיכרון "נשמר" בחלק מנתוני הפתיחה בעת ההנעה.
הרכיבים והיחידות המכניות והחשמליות מקבלות תנאי התחלה אחרים. אמרת בעצמך - איכות הדלק, התחמצנות שמן פחות אבל מכלולים שלא עברו שימון מנוע חם זמן רב, המצבר שמורכב מרכיבים כימיים ואני יכול להמשיך כך ולהגיע גם לרמת ההתנגדות שבצמות החשמל.

גם ניתוק מצבר לתקופה ארוכה היא בחירה מושכלת אך ודאי לא האידאלית למצבר, יש כאן שיקול של איך המצבר יפגע פחות (שלא בטוח נכונה) המצבר מקבל מתח שונה כשהאופנוע מונע, בלוח השעונים (ודאי בלוחות החדשים) יש רכיבים אלקטרוניים שצריכים לחיות תחת מתח למשך זמן מסויים וגם כאן יווצר בלאי מואץ.

דעתי האישית היא שמכונה (משומנת) ומערכות חשמל צריכות לחיות בסביבה הטבעית להן - תחת מתח ובעבודה
להכנס לשיקולים של מה כדאי וכו זו תיאוריה בפני עצמה
תקרא מה שכתבתי, אבל אני יחזור על זה כי אולי לא הייתי ברור.
דלק מחזיק עד חצי שנה, שמן סנטטי או חצי מחזיק הרבה יותר.
בשמן יש תוספים שאחד מהם תפקידו להיצמד על חלקי מתכת ככה שעד חצי שנה השמן לא יורד מחלקי המנוע הפנימיים.
לגבי המצבר ניתקתי אותו ואחרי 4 וחצי חודשים חיברתי אותו למטען חכם שתוך דקה קבע שהמצבר טעון ואז חיברתי אותו חזרה לאופנוע שמיצידו הניע בנגיעה קלה על הסטרטר.
בקיצור עד חצי שנה תנאי הפתיחה זהים, זה לא אני אומר את זה אלה היצרנים שכמעט רובם מגדירים אחסנת אופנוע לתקופה של מעל חצי שנה.