תתחדש
אהלן לכולם ,
כשאני אומר שבילים הכוונה שבילים בין השדות , כורכר קל , דרכי עפר . למעשה כל דרך שגם פרייבט רגיל יכול לנסוע. כמו דרכים לחניוני לילה וכו' הבנתם את הנקודה..
אני גר בקיבוץ ורוצה אופנוע לכיף בלבד! לרכיבות שבילים קלות מאוד ליד הבית. לא מעבר לזה...
אני חולה על המראה של הרויאל אנפילד , אוהב את הפשטות והרוגע שהוא משדר!
בטח בהודו הם נוסעים יומיום בכאלה דרכים... אז למה לא פה ?
ההימליאן עולה 33 אלף ש"ח, חדש. אפשר למצוא משומשים בסביבות ה-20. קנה אחד ותתחיל לרכב בשדות, מי מונע ממך?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אפשר לרכב עם כל אופנוע בשבילים השאלה עם האופנוע נותן פאן שאתה עושה את זה.
לא רכבתי עליו אבל מהנתונים היבשים נראה שהוא יכול לספק הנאה כזאת בשבילים.
עם השביל בא התיאבון. קנה לך אופנוע נורמלי קל משקל ועם מתלים עדכניים (ניוזפלאש - יש דבר כזה מונושוק)
תהיה בריא אתה והמחלה שלך על המראה של הרויאל
רק תפשיט אותו מפלסטיקה מיותרת.
אם אתה בעיקר רוצה לטייל ולהסתובב מסביב והאופנוע הוא הכלי- האנפילד יספק לך מענה טוב. זה לטיולי פינות קפה ושוטטות רגועה.
אם אתה בעיקר רוצה לרכב בשטח והשבילים הם התירוץ או נקודת ההתחלה- יש (בערך) בתקציב של האנפליד משומשים טובים בהרבה.
בעיני אחד הפלוסים של האנפליד הוא גובה מושב נמוך. רוב אופנועי השטח והאדוונצ'רים גבוהים מדי (!) לרכיבת שבילים ולרוכבים חדשים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
הקלאסיק 350 ייסע סביר בשבילים ? מרווח גחון 17 ס''מ נראה לי מספיק
אני חושב ש- 17 ס"מ על אופנוע נותן יותר ממרווח גחון שימושי של ג'יפון (אם משווים יחס בסיס גלגלים וגובה גחון ומניחים שקיימת יכולת להימנע מאבנים וחריצים). לשבילים לבנים עם חריצים מתונים ומדרגות שפרייבט עובר אין בעיית עבירות גם לקטנועים. הפעם היחידה שקיבלתי תזכורת למרווח הגחון על ה 701 היתה בירידה שהכילה סדרת מדרגות ואחת (ברמת קושי 4) בגובה 50-60 ס"מ בערך. כלל האצבע- אם פרייבט עובר, גם אתה עובר.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
באחת מרכיבות השטח שלי בשומרון ליד הבית, פגשתי חבר'ה מהכפר ליד. אחד על יוסאנג דו-שימושי, השני על קטנוע הונדה ישן כלשהו.
מה אגיד לך, ההונדה עשה שבילים. פה ושם גרד את הגחון על סלעים - אבל עשה.
כאמור, איפה שעובר פרייבט, עובר אופנוע - אבל לא בכל מקום שעובר אופנוע עובר גם פרייבט.
מצד שני, נסיעה בשטח (לצורך העניין - כל מה שחורג מהגדרה של "שביל לבן": שבילי 4X4 בוציים או עם אדמה רכה, חול, אבנים חופשיות) על כלי שלא נועד לכך (אופנוע כביש עם צמיגי כביש) זאת חוויה מפקופקת - זחילה איטית עם מנוע רותח, שתכלול כנראה הרבה נפילות.
האנפילד הוא ממש לא הבחירה הגרועה ביותר בשביל לקבל את החוויה המפוקפקת הנ"ל, כי הוא נבנה עבור כבישים שמזכירים את מה שמוגדר אצלינו כ"שטח קל-בינוני".
עם זאת, אני בטוח שהוא אפילו לא יתקרב לקצב של CRF250L צנוע בתנאים האלה. אז בשביל מה? ואם כבר אנפילד לשבילים - למה לא הימליאן? אתה מעדיף את הקלאסיק משיקולים אסטטיים?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה על תשובה מפורטת! והתשובה היא כן...
פשוט הדרישות שלי כל כך מינימליות.. גם מהאופנוע עצמו וגם מהדרכים שבהם אני מתכנן להיות.